Pocket 182

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 21, 2011 6:46 pm

Aankomende donderdag verschijnt de eerste pocket van 2011, maar je kunt hem deze week al winnen met de geluksnummers. De pocket heet Een cruise vol verrassingen en dit staat erin:

-Frame verhaal (tussen andere verhalen in) van de Jonge Woudlopers ter ere van hun 60ste verjaardag. Geschreven door Byron Erickson en getekend door Flemming Andersen
-Een cruise vol verrassingen van de Shaws en Flemming Andersen (ja, twee maal Andersen in één pocket!)
-Oom Dagobert verhaal
-Mickey verhaal van Casty en Marco Gervasio
-Superdonald van 30 bladzijden
-Verhaal van Commissaris O'Hara
-Kort Willie Wortel verhaaltje
-Donald van 32 bladzijden
-Verhaal met Zwarte Magica in de hoofdrol
-Oude Scarpa uit 1987
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr jan 21, 2011 7:45 pm

lijkt me op zich wel een leuke pocket, ik vind die mickey verhalen in de pockets nooit zoveel aan.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 21, 2011 7:48 pm

de zwarte schim schreef:lijkt me op zich wel een leuke pocket, ik vind die mickey verhalen in de pockets nooit zoveel aan.

Maar bij Casty zit je goed, dat is echt een goede schrijver.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr jan 28, 2011 5:18 pm

de pocket is trouwens ook duurder geworden. van 4,95 naar 5,25! dat is wel 30 cent duurder!
dat kaartspel betaal je uiteindelijk dus ook zelf!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 28, 2011 5:50 pm

de zwarte schim schreef:de pocket is trouwens ook duurder geworden. van 4,95 naar 5,25! dat is wel 30 cent duurder!
dat kaartspel betaal je uiteindelijk dus ook zelf!

Misschien is die prijsstijging alleen bij de pockets waar het kaartspel bij zit?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Donald Duck » vr jan 28, 2011 7:02 pm

Dubbelduck schreef:
de zwarte schim schreef:de pocket is trouwens ook duurder geworden. van 4,95 naar 5,25! dat is wel 30 cent duurder!
dat kaartspel betaal je uiteindelijk dus ook zelf!

Misschien is die prijsstijging alleen bij de pockets waar het kaartspel bij zit?

Reken daar maar niet op. Vanaf pocket 105 (uitgave 2004) staat de prijs van de pockets al op €4,95. Het is normaal dat deze eens in de zoveel tijd omhoog gaat. We zijn nu 2011, dus klinkt het logisch dat de prijs omhoog gaat.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr jan 28, 2011 7:35 pm

Donald Duck schreef:
Dubbelduck schreef:
de zwarte schim schreef:de pocket is trouwens ook duurder geworden. van 4,95 naar 5,25! dat is wel 30 cent duurder!
dat kaartspel betaal je uiteindelijk dus ook zelf!

Misschien is die prijsstijging alleen bij de pockets waar het kaartspel bij zit?

Reken daar maar niet op. Vanaf pocket 105 (uitgave 2004) staat de prijs van de pockets al op €4,95. Het is normaal dat deze eens in de zoveel tijd omhoog gaat. We zijn nu 2011, dus klinkt het logisch dat de prijs omhoog gaat.

nou ja... we leven wel in crisistijden he. velen zijn er vast niet blij mee. eigenlijk wel een domme zet. en het drukken kost echt niks meer!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Donald Duck » vr jan 28, 2011 9:36 pm

Het drukken kost zeker wel meer. Een verhoging van €0,30 na 7 jaar vind ik wel meevallen. Er zijn genoeg kosten die stijgen, zoals:

-Loonkosten
-Papierkosten
-Inktkosten
-Afschrijvingskosten machines
-Etc.
-Etc.

Wel heb ik de pocket nog niet gelezen. Hij zit nog mooi dicht in de verpakking. Zijn de verhalen wat aan te raden? Misschien dat ik dan een tweede exemplaar ga kopen.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr jan 28, 2011 10:00 pm

Donald Duck schreef:Het drukken kost zeker wel meer. Een verhoging van €0,30 na 7 jaar vind ik wel meevallen. Er zijn genoeg kosten die stijgen, zoals:

-Loonkosten
-Papierkosten
-Inktkosten
-Afschrijvingskosten machines
-Etc.
-Etc.

Wel heb ik de pocket nog niet gelezen. Hij zit nog mooi dicht in de verpakking. Zijn de verhalen wat aan te raden? Misschien dat ik dan een tweede exemplaar ga kopen.

het ligt ook aan sanoma uitgevers. ik heb wat tegen die uitgeverij. ik vind het zelf niet zo'n goede uitgeverij en ze maken alles veel te duur. het is gewoon niet leuk meer. en dat kaartspel betaal je ook zelf. toevallig he? dat ze nu opeens met dat kaartspel de prijzen verhogen. dat kaartspel gooi ik toch weg daar niet van. en die prijsverhoging blijft nu toch.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Donald Duck » vr jan 28, 2011 10:44 pm

Dat het allemaal te duur wordt, daar ben ik het mee eens. Vooral als je ziet hoe de verspreiding is van de uitgaves. Halverwege het jaar en aan het einde van het jaar word je namelijk 'half-dood' gegooid met Donald Duck uitgaves. En tijdens bepaalde maanden (oa. januari/februari) verschijnen er amper Duckuitgaves.

Wat de verhoging i.c.m. het kaartstel betreft. Ze willen naar mijn idee nu de prijsverhoging op een 'leuke' manier proberen te verdoezelen door een kaartspel weg te geven, die ook al bij de albums 102 t/m 105 van de beste verhalen reeks heeft gezeten. Niet echt origineel als je het mij vraagt.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor kwuk duck » vr jan 28, 2011 10:45 pm

de zwarte schim schreef:dat ze nu opeens met dat kaartspel de prijzen verhogen. dat kaartspel gooi ik toch weg daar niet van.

Mag ik heb dan :) .
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor kwuk duck » vr jan 28, 2011 10:45 pm

heb=hem (het kaartspel)
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor De Zwarte Schim » za jan 29, 2011 11:34 am

kwuk duck schreef:heb=hem (het kaartspel)

oke

Donald Duck schreef:Dat het allemaal te duur wordt, daar ben ik het mee eens. Vooral als je ziet hoe de verspreiding is van de uitgaves. Halverwege het jaar en aan het einde van het jaar word je namelijk 'half-dood' gegooid met Donald Duck uitgaves. En tijdens bepaalde maanden (oa. januari/februari) verschijnen er amper Duckuitgaves.

Wat de verhoging i.c.m. het kaartstel betreft. Ze willen naar mijn idee nu de prijsverhoging op een 'leuke' manier proberen te verdoezelen door een kaartspel weg te geven, die ook al bij de albums 102 t/m 105 van de beste verhalen reeks heeft gezeten. Niet echt origineel als je het mij vraagt.

ja idd. na de dure decembermaanden met alle kerstuitgaves van donald duck en sinterklaasspecials is er in januari en in feburuari niks. juni en juli krijg je weer de oude pockets die ze voor 3,95 verkopen. en dan krijg je alweer kerst en de nieuwe jaarkalender in augustus. en het is idd niet origineel om zo'n kaartspel nog een keer er bij te doen.
van mij mogen ze dat kaartspel weglaten en die prijs zo laten. er stond ook een adevertentie in de dd van donald duck sneeuwspecial. ook die is 30 cent duurder geworden. van 2,95 ook naar 3,25! (natuurlijk net als de kerstspecials) ik ben trouwens benieuwd hoe duur dan de dubbelpockets worden. die worden ongetwijfeld ook weer duurder
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Donald Duck » za jan 29, 2011 11:56 am

De dubbelpockets blijven waarschijnlijk wel op 7,45. Vorig jaar zijn deze nog omhoog gegaan van 6,95 naar 7,45. Een dubbelpocket voor 10 euro koopt niemand meer.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Big Bad Wolf » za jan 29, 2011 9:23 pm

Donald Duck schreef:Een dubbelpocket voor 10 euro koopt niemand meer.

Je zult nog verbaasd zijn hoeveel mensen het toch nog kopen. Hoewel ook voor mij langzaam een punt bereikt wordt dat het echt niet leuk meer is. En dan niet zozeer de Dubbelpocket, maar meer de te grote hoeveelheid uitgaven waarmee Sanoma de markt overspoeld.
Ik weet ook wel dat ze niet uitgeven voor verzamelaars, maar dat is denk ik toch nog een aardig marktaandeel.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Volgende

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron