Pocket 183

Berichtdoor Duckie Duck » vr feb 04, 2011 10:33 pm

Dubbelduck schreef:Naast het jubileum van de Jonge Woudlopers, is deze pocket ook een beetje een valentijnspocket (Een cruise vol verrassingen, Het feest van de verliefden).
Afijn, over drie weken verschijnt pocket 183 al weer. En dat wordt een erg leuke pocket, want er staat een extra lang verhaal. Ik doe nog geen uitspraak over de inhoud, maar de titel luidt Spionnenjacht. Wellicht dat sommige van jullie dan al een vermoeden krijgen, maar ik ga nog niks bevestigen tot ongeveer een week voor de publicatiedatum. Ik hou wel van een beetje mysterie.

Afbeelding

Dubbelduck: Deze kwam ik vandaag tegen, dus ik ga ervanuit dat DUBBELDUCK er in voorkomt :D
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor kwuk duck » vr feb 04, 2011 11:21 pm

Ligt hij al in de winkel?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckie Duck » za feb 05, 2011 12:17 am

Nee, op 24 februari!
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za feb 05, 2011 10:44 am

Zucht, ik had gehoopt dat niemand het zou ontdekken. Nu kan ik net zo goed de hele inhoud geven:
-100 bladzijden Dubbelduck
-Deens Mickey verhaal waarin Boris Boef koning wordt. Geschreven door Paul Halas en getekend door Joaquín
-I/D verhaal met Oom Dagobert
-O'Hara van 28 bladzijden
-Verhaal met Willie Wortel in de hoofdrol
-Een one-pager met Donald en Diederik
-Donald van Michael T. Gilbert en Bancells

Er staan in deze pocket maar 7 verhalen en er staat geen Superdonald verhaal in. Maar die 100 bladzijden Dubbelduck maakt alles goed :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za feb 05, 2011 10:49 am

In het Dubbelduck verhaal keert trouwens Gomes uit pocket 172 terug. Hij is terug om Dubbelduck te elimineren. Kay K keert ook terug, zoals aan de voorplaat te zien is. De voorplaat is trouwens de eerste Nederlandse cover die bij een Dubbelduck verhaal hoort.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za feb 05, 2011 6:53 pm

Laat ik alles eens raden.
Dubbelduck schreef:-100 bladzijden Dubbelduck

http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2815-1P
Je hebt te veel hints gegeven, al heb ik de titel eerst moeten vertalen (ik heb het op hints gedaan die je eerder gaf).
Dubbelduck schreef:Deens Mickey verhaal waarin Boris Boef koning wordt. Geschreven door Paul Halas en getekend door Joaquín

http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2004-227
De code, plus schrijver/tekenaar en personages was te veel hints. De titel geeft het al weg.
Dubbelduck schreef:I/D verhaal met Oom Dagobert

http://coa.inducks.org/story.php?c=I%2FD+2009-010
De code plus Oom Dagobert levert 7 verhalen op. 4 daarvan zijn een serie, 1 is een Superdonald verhaal en 1 is te nieuw om nu al te verschijnen.
Dubbelduck schreef:-O'Hara van 28 bladzijden

http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2849-5
Hier waren de hints genoeg om mij 74 verhalen te geven, maar omdat ik de "O'Hara" verhalen ken, kon ik er al heel veel weg strepen. Uiteindelijk, omdat je een "O'Hara" verhaal zei, en niet een "Zaaks" verhaal, heb ik voor het enige verhaal gekozen dat lijkt qua code en leeftijd op de Zaaks verhalen die we al kennen, en met O'Hara als hoofdpersoon.
Dubbelduck schreef:-Donald van Michael T. Gilbert en Bancells

http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2007-201
Hier bleef ik met 3 verhalen zitten. De andere 2 verhalen zijn al in buitenlandse pockets verschenen.

Het Willie verhaal, dankzij te weinig hints, heb ik niet kunnen raden. Er zijn er te veel.
Het 1-pagina verhaal, heb ik dankzij te weinig hints, ook niet kunnen raden. Er zijn er te veel.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » za feb 05, 2011 7:14 pm

Dubbelduck, hoe weet je dat eigenlijk?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Dubbelduck » zo feb 06, 2011 4:47 pm

Niet slecht, DvdU. Je hebt alles goed geraden. Ik heb nog wel wat tips en opmerkingen:

Duckfan van Down Under schreef:Laat ik alles eens raden.
Dubbelduck schreef:-100 bladzijden Dubbelduck

http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2815-1P
Je hebt te veel hints gegeven, al heb ik de titel eerst moeten vertalen (ik heb het op hints gedaan die je eerder gaf).

Als je naar de chronologische volgorde zoals ze in Italië zijn gepubliceerd had gekeken, had je dit ook kunnen raden.

Duckfan van Down Under schreef:
Dubbelduck schreef:I/D verhaal met Oom Dagobert

http://coa.inducks.org/story.php?c=I%2FD+2009-010
De code plus Oom Dagobert levert 7 verhalen op. 4 daarvan zijn een serie, 1 is een Superdonald verhaal en 1 is te nieuw om nu al te verschijnen.

Waarom is I/D 2010-004 te nieuw om nu al te verschijnen? Vorig jaar werd er een I/D verhaal gepubliceerd dat eerder in hetzelfde jaar was gemaakt (I/D 2010-005). Bovendien komt I/D 2010-004 ook dit jaar nog in de pockets.

Duckfan van Down Under schreef:
Dubbelduck schreef:-O'Hara van 28 bladzijden

http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2849-5
Hier waren de hints genoeg om mij 74 verhalen te geven, maar omdat ik de "O'Hara" verhalen ken, kon ik er al heel veel weg strepen. Uiteindelijk, omdat je een "O'Hara" verhaal zei, en niet een "Zaaks" verhaal, heb ik voor het enige verhaal gekozen dat lijkt qua code en leeftijd op de Zaaks verhalen die we al kennen, en met O'Hara als hoofdpersoon.

Het had simpeler gekund: als je bij Inducks: geavanceerd zoeken bij de titelheld O'Hara (of zijn Inducks afkorting OH) had ingetypt en bij het aantal bladzijden 28, had je slechts één resultaat gehad, en dat is het hierboven genoemde verhaal.

Duckfan van Down Under schreef:Het Willie verhaal, dankzij te weinig hints, heb ik niet kunnen raden. Er zijn er te veel.

Tip: je weet dat er in één pocket 250 bladzijden strips staan. Je weet van alle verhalen de pagina lengte, behalve van deze. Je kunt dan het aantal bladzijden uitrekenen. Als je dat aantal weet en de titelheld ook, zul je het op Inducks vinden.
Er is een snellere manier, maar die vertel ik wel nadat je het desbetreffende verhaal hebt gevonden.

Duckfan van Down Under schreef:Het 1-pagina verhaal, heb ik dankzij te weinig hints, ook niet kunnen raden. Er zijn er te veel.

Die geef ik je dan maar: https://coa.inducks.org/s.php?c=I+TL+2818-01
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo feb 06, 2011 7:00 pm

Dubbelduck schreef:Waarom is I/D 2010-004 te nieuw om nu al te verschijnen? Vorig jaar werd er een I/D verhaal gepubliceerd dat eerder in hetzelfde jaar was gemaakt (I/D 2010-005). Bovendien komt I/D 2010-004 ook dit jaar nog in de pockets.

Het nieuwste Italiaanse verhaal dat in Nederland gepubliceerd is, is uit Topolino 2834 (mrt 2010) en gepubliceerd in de vorige pocket. Dit verhaal is voor het eerst gepubliceerd in Topolino 2856 (aug 2010). Het had gekund, maar het is onwaarschijnlijk.

Dubbelduck schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Het Willie verhaal, dankzij te weinig hints, heb ik niet kunnen raden. Er zijn er te veel.

Tip: je weet dat er in één pocket 250 bladzijden strips staan. Je weet van alle verhalen de pagina lengte, behalve van deze. Je kunt dan het aantal bladzijden uitrekenen. Als je dat aantal weet en de titelheld ook, zul je het op Inducks vinden.
Er is een snellere manier, maar die vertel ik wel nadat je het desbetreffende verhaal hebt gevonden.

Het is dit verhaal.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » zo feb 06, 2011 8:40 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Dubbelduck schreef:Waarom is I/D 2010-004 te nieuw om nu al te verschijnen? Vorig jaar werd er een I/D verhaal gepubliceerd dat eerder in hetzelfde jaar was gemaakt (I/D 2010-005). Bovendien komt I/D 2010-004 ook dit jaar nog in de pockets.

Het nieuwste Italiaanse verhaal dat in Nederland gepubliceerd is, is uit Topolino 2834 (mrt 2010) en gepubliceerd in de vorige pocket. Dit verhaal is voor het eerst gepubliceerd in Topolino 2856 (aug 2010). Het had gekund, maar het is onwaarschijnlijk.

Let er wel op dat het deels een Italiaans verhaal is. Het is ook een Deens verhaal, dus heeft Egmont ook wat te zeggen! Het lijkt me dat ze het kunnen publiceren wanneer ze willen, aangezien I/D voor een eerlijke kostenverdeling staat.

Duckfan van Down Under schreef:
Dubbelduck schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Het Willie verhaal, dankzij te weinig hints, heb ik niet kunnen raden. Er zijn er te veel.

Tip: je weet dat er in één pocket 250 bladzijden strips staan. Je weet van alle verhalen de pagina lengte, behalve van deze. Je kunt dan het aantal bladzijden uitrekenen. Als je dat aantal weet en de titelheld ook, zul je het op Inducks vinden.
Er is een snellere manier, maar die vertel ik wel nadat je het desbetreffende verhaal hebt gevonden.

Het is dit verhaal.

Heel goed. De snellere manier om dit te vinden is in het topic Pockets in 2011.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do feb 24, 2011 7:51 pm

GE-WEL-DIG, het Dubbelduck verhaal in deze pocket :D
De samenhang, de uitwerking, de tekeningen, allemaal zorgen ze stuk voor stuk voor dit geweldige Dubbelduck verhaal.
Dit verhaal hangt samen met andere Dubbelduck verhalen. Het geeft antwoorden op wat vragen maar laat je ook in het ongewisse over een aantal dingen. Wat voor vragen en dingen dat dan zijn, lees je in dit Dubbelduck verhaal.
Hoewel ik nog niet de hele pocket heb gelezen, kan ik zeggen dat de rest van de verhalen ook goed zijn. Een uitzondering hierop is het Mickey verhaal, waar ik eigenlijk niks aan vond. Het idee is wel leuk maar het is allemaal zo snel uitgewerkt. Mickey en Goofy zijn net in de andere dimensie of de boeven zijn alweer gepakt. Bovendien worden de bewakers neergezet als stommelingen: als één van de gevangen naar boven wijst, kijken hun daar ook gelijk naar, waardoor de gevangene ze kan overmeesteren en de sleutel van de cel kan pakken. De tekeningen zijn niet bijzonder en volgens mij is er ook een beetje met de inkt geknoeid op een plaatje. Uit mijn hoofd was dat plaatje 1 op bladzijde 121, maar daar ben ik niet zeker van.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do feb 24, 2011 10:48 pm

Dubbelduck schreef:GE-WEL-DIG, het Dubbelduck verhaal in deze pocket :D
De samenhang, de uitwerking, de tekeningen, allemaal zorgen ze stuk voor stuk voor dit geweldige Dubbelduck verhaal.
Dit verhaal hangt samen met andere Dubbelduck verhalen. Het geeft antwoorden op wat vragen maar laat je ook in het ongewisse over een aantal dingen. Wat voor vragen en dingen dat dan zijn, lees je in dit Dubbelduck verhaal.
Hoewel ik nog niet de hele pocket heb gelezen, kan ik zeggen dat de rest van de verhalen ook goed zijn. Een uitzondering hierop is het Mickey verhaal, waar ik eigenlijk niks aan vond. Het idee is wel leuk maar het is allemaal zo snel uitgewerkt. Mickey en Goofy zijn net in de andere dimensie of de boeven zijn alweer gepakt. Bovendien worden de bewakers neergezet als stommelingen: als één van de gevangen naar boven wijst, kijken hun daar ook gelijk naar, waardoor de gevangene ze kan overmeesteren en de sleutel van de cel kan pakken. De tekeningen zijn niet bijzonder en volgens mij is er ook een beetje met de inkt geknoeid op een plaatje. Uit mijn hoofd was dat plaatje 1 op bladzijde 121, maar daar ben ik niet zeker van.

ik zal zien, morgen koop ik hem
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Kwekje » vr feb 25, 2011 2:33 am

Jawel, de winkel barst weer uit zijn voegen met de nieuwste uitgave 183 en dat terwijl 182 nog lang niet was uitverkocht ;)

Duckie Duck bedankt voor de scan ! :)


Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr feb 25, 2011 5:42 pm

Dubbelduck schreef:GE-WEL-DIG, het Dubbelduck verhaal in deze pocket :D
De samenhang, de uitwerking, de tekeningen, allemaal zorgen ze stuk voor stuk voor dit geweldige Dubbelduck verhaal.
Dit verhaal hangt samen met andere Dubbelduck verhalen. Het geeft antwoorden op wat vragen maar laat je ook in het ongewisse over een aantal dingen. Wat voor vragen en dingen dat dan zijn, lees je in dit Dubbelduck verhaal.

Ik geef je helemaal gelijk. :D :D :D :D :D
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr feb 25, 2011 7:00 pm

Dubbelduck schreef:GE-WEL-DIG, het Dubbelduck verhaal in deze pocket :D
De samenhang, de uitwerking, de tekeningen, allemaal zorgen ze stuk voor stuk voor dit geweldige Dubbelduck verhaal.
Dit verhaal hangt samen met andere Dubbelduck verhalen. Het geeft antwoorden op wat vragen maar laat je ook in het ongewisse over een aantal dingen. Wat voor vragen en dingen dat dan zijn, lees je in dit Dubbelduck verhaal.
Hoewel ik nog niet de hele pocket heb gelezen, kan ik zeggen dat de rest van de verhalen ook goed zijn. Een uitzondering hierop is het Mickey verhaal, waar ik eigenlijk niks aan vond. Het idee is wel leuk maar het is allemaal zo snel uitgewerkt. Mickey en Goofy zijn net in de andere dimensie of de boeven zijn alweer gepakt. Bovendien worden de bewakers neergezet als stommelingen: als één van de gevangen naar boven wijst, kijken hun daar ook gelijk naar, waardoor de gevangene ze kan overmeesteren en de sleutel van de cel kan pakken. De tekeningen zijn niet bijzonder en volgens mij is er ook een beetje met de inkt geknoeid op een plaatje. Uit mijn hoofd was dat plaatje 1 op bladzijde 121, maar daar ben ik niet zeker van.

jep, en weer word je in het ongewisse gelaten over dat geheugen van die 3 dagen! ik ben wel benieuwd wie de opdrachtgever daarvan is!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm


Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten