Dubbelpocket 40

Berichtdoor Duckie Duck » vr maart 18, 2011 4:03 pm

De titel/inhoud al bij iemand bekend? Hij verschijnt over 13 dagen.
Laatst bijgewerkt door Duckie Duck op wo jul 13, 2011 6:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor jan Baksteen » vr maart 18, 2011 10:12 pm

Ik hoop dat de inhoud van overgeslagen pockets er in komen.
We hebben altijd hetzelfde inhoud als de buitenlandse pockets, maar we hebben er soms een aantal overgeslagen.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Duckie Duck » za maart 19, 2011 1:59 pm

Afbeelding
Een hele kleine preview, maar het is beter dan niks :P
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za maart 19, 2011 2:51 pm

Duckie Duck schreef:Afbeelding
Een hele kleine preview, maar het is beter dan niks :P

Maar voor mij genoeg om vermoedens uit te spreken: Jumbobog 187 en Jumbobog 192. En natuurlijk nog een zes bladzijden verhaal.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Kwekje » za maart 19, 2011 11:49 pm

Ben benieuwd ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Ducktrance » zo maart 20, 2011 7:07 pm

hij komt weer en dat is weer leuk !
Ducktrance
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: zo maart 20, 2011 3:42 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za maart 26, 2011 1:41 pm

Uit het topic DD Extra 2011-04:

Bruno Kopsky schreef:Hee, er is op de eerste pagina reclame voor Dubbelpocket 40 'De koelbloedige Donaldakis'!

Dan is het eerste deel van de inhoud vrijwel zeker Jumbobog 187. Waarom? Omdat het hoofdverhaal (I TL 2097-4) bij de Duitse uitgave de titel Der ruhmreiche Donaldakis. Dat lijkt dus erg veel op De koelbloedige Donaldakis.
Het tweede deel, Jumbobog 192 is gegokt, maar niet zomaar in het wilde weg. Dit is namelijk na Jumbobog 187 de eerste jumbobog die niet in Nederland is gepubliceerd. De tussenliggde Jumbobogs 188 t/m 191 zijn gepubliceerd in pockets 41 t/m 44.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo maart 30, 2011 6:45 pm

Dubbelduck schreef:Maar voor mij genoeg om vermoedens uit te spreken: Jumbobog 187 en Jumbobog 192. En natuurlijk nog een zes bladzijden verhaal.

Dit is inmiddels bevestigd.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Bruno » za apr 09, 2011 11:49 pm

Ik heb 'm vanmiddag gekocht. Ik vond het titelverhaal (dat ik tot nu toe als enige heb gelezen) een beetje minder leuk dan ik had verwacht. De geschiedenis (die ook maar gedeeltelijk werd verteld) leek hier eigenlijk belangrijker dan het duckverhaal. Dat is prima, ware het niet dat het een beetje een halve niet-kloppende geschiedenis was waar een verhaaltje omheen is geschreven, en dan ook nog flauw aan het eind. In elk geval: áls je zo'n soort verhaal maakt, doe het dan ook goed! Nu was er zelfs opeens een soort Willie WortolOS (ahem!) die allemaal 18de 19de eeuwse apparatuur had en ook nog een soort duikbootje had gebouwd (met ijzer en schroeven en ik weet niet wat allemaal). Heb ik dat hoofdstuk gemist? Tja, ze mogen doen wat ze willen, maar het is wel jammer dat ze het zo random maken. Van Don Rosa kun je ook zeggen wat je wilt, maar die zorgt dat ie z'n feiten een beetje op een rijtje heeft. Barks trouwens ook.

Was die Perzische vloot niet verslagen doordat de Perzische boten, die groot en log waren, het in een voor dat soort grote schepen moeilijk begaanbaar stuk zee bij Salamis, op moesten nemen tegen kleine, behendige Helleense bootjes? (Als ik het me goed herinner) En nu is er dan opeens een soort out-of-place artefact van een onderzeeër, die even alle boten stukzaagt.

Wat verder wél leuk was het Griekse landkaartje op 'n gegeven moment en het splash panel aan het begin van het Griekse stadje. Hoe het orakel werkte was ook wel geinig, maar dat was het al op zichzelf. En misschien nog wat andere dingetjes.

Groeten,
Een zeikende Bruno.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » vr jul 08, 2011 6:36 pm

Uit het topic 'Thom Roep':
2011-06-19 19:18:20, Ferdi F schreef:Wat betreft Diederik. De Dubbelpockets in Nederland worden altijd samengesteld uit twee pockets die in het buitenland als twee losse nummers worden uitgegeven. Aangezien er dus minder redactionele pagina's in zo'n pocket staan blijft er een aantal pagina's over. Ik heb de Boeken & Albums-afdeling als tip gegeven om deze te vullen met strips van vier balken die niet in de gewone Duck of Duck Extra geplaatst worden, waaronder die met Diederik Duck. In Dubbelpocket 40 stond al zo'n verhaal. Wie weet volgen er nog meer. Is dat dan misschien goed nieuws voor Ui?
http://coa.inducks.org/s.php?c=D+2000-102

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=39987#p39987

Tot zover het, inderdaad, goede nieuws. (snif) Het slechte nieuws is echter, dat Sanoma deze dubbelpocket weigert na te leveren. Men heeft deze dubbelpocket gekoppeld aan een abonnement op de Donald Duck Extra en weigert losse verkoop. De klantenservice verwees naar de Roepredactie, die echter stelt dat het een kwestie van geduld is en dat men in het duister tast.

2011-06-23 22:44:14, Bas schreef:Onze titels zijn allemaal op bol.com verkrijgbaar. Raar dat nummer 40 daar nog niet staat, maar dat zou wel gauw moeten gebeuren:
http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresu ... tid=314313

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=40383#p40383

2011-06-27 22:33:02, Ferdi F schreef:
Ui schreef:Ui heeft deze pocket niet! Sanoma weigert de pocket los te verkopen. De klantenservice verwees door naar de Roepredactie. Misschien dat die wat kon regelen, werd geopperd. Dus hier zit Ui nu te snikken. (snotter)

Ik heb het vermoeden dat we de pocket dan niet meer op "verkoop-voorraad" hebben en dat de voorraad die 'we' hebben gereserveerd inderdaad voor zo'n abonnementenactie bestemd is. Zeer spijtig natuurlijk voor jou. En ik vermoed dat er meer mensen zijn met dat probleem.
Ik zal aan onze marketingafdeling doorgeven dat die pocket ook niet bij Bol te krijgen is. Als we dit verzoekjes in de mailbox krijgen, verwijzen we iedereen door naar Bol. Maar ja, als de pocket daar niet te krijgen is...

Ui schreef:Bas verwachtte de pocket binnenkort op Bol.com. Maar op de vraag of dit echt gaat gebeuren, heeft Ui vooralsnog geen antwoord. (snik) (snik)

Aangezien de pocket in maart is verschenen en niet (meer) op Bol staat, vrees ik daar dus ook het ergste voor. Meestal zijn alle albums en pockets bij Bol te krijgen.
Wij als redactie bemoeien ons doorgaans niet met dit soort zaken, vandaar dat we ook een beetje in het duister tasten.

Een snik, snif en een snotter is wel een beetje op z'n plaats. :) Ik hou je op de hoogte!

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=40784#p40784

2011-06-28 10:14:43, Ferdi F schreef:Ui, dit antwoord heb ik teruggekregen:
Beetje technisch verhaal, maar omdat dubbelpocket 40 nu net uit de winkels gaat, is ie ook even niet verkrijgbaar bij bol.com. Zodra we weer retouren in de voorraad hebben wordt bol ook weer beleverd.
Binnenkort dus weer beschikbaar, en misschien is er nog een winkel die nog niet alles heeft geretourneerd.

Nog even geduld dus. Is er geen stripwinkel bij je in de buurt? Die retourneren vaak niet, dus misschien hebben ze er daar dan nog wel een over.

2011-06-28 10:16:18, Ferdi F schreef:En nog een andere reactie:
Iig kan de pocket wel nabesteld worden bij Bruna, primera, etc. De retailer kan de pocket te allen tijde nabestellen bij Aldipress.


bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=40798#p40798

Primera kon de dubbelpocket echter niet leveren.
Vorige week heeft Ui de dubbelpocket opnieuw besteld. Vandaag heeft Ui gebeld, maar geen dubbelpocket. (snotter)

Ui houdt u op de hoogte.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » wo jul 13, 2011 5:29 pm

Ferdi F schreef:Ik zal aan onze marketingafdeling doorgeven dat die pocket ook niet bij Bol te krijgen is. Als we dit verzoekjes in de mailbox krijgen, verwijzen we iedereen door naar Bol. Maar ja, als de pocket daar niet te krijgen is...

Ferdi F schreef:Iig kan de pocket wel nabesteld worden bij Bruna, primera, etc. De retailer kan de pocket te allen tijde nabestellen bij Aldipress.

Laatste nieuws, van vandaag. Dubbelpocket 40 is ook niet na te bestellen bij Aldipress. (snik) De boekhandelaar noemt het "schandalig", "niet netjes" en een "walgelijke vorm van koppelverkoop". Hij had zoiets nog niet meegemaakt.

Maar de vraag is nu aan Ferdi, wat hij hieraan wil gaan doen. Gaat hij helpen om die Dubbelpocket toch leverbaar te krijgen? Nadat de Roepredactie persoonlijk gewezen heeft op het Diederik-verhaal in deze pocket en nadat men diverse verkeerde verwijzingen naar verkooppunten heeft gemaakt, zou men minstens verantwoording kunnen dragen.

Dus, Ferdi? Bas? Wat gaan jullie aan deze toestand doen?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » wo jul 13, 2011 5:32 pm

Ik kan het verhaal wel voor je scannen en naar je toe mailen Ui.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Ui » wo jul 13, 2011 5:49 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Ik kan het verhaal wel voor je scannen en naar je toe mailen Ui.

Graag! Dank je wel! (snif)

Maar Ui wil niettemin graag een antwoord van de Roepredactie. Ferdi deelt achter de schermen vier gratis Brigitta-verhalen uit, die blijkbaar niet mogen worden doorgegeven aan andere McDrakers. Maar zodra een kritische lezer bij Sanoma een recente Dubbelpocket wil bestellen waar Ferdi zelf op heeft gewezen en waarover hij verkeerde verkooppunten opgeeft (die de pocket met geen macht kunnen bestellen), zou het toch fijn als hij nu eindelijk voor een oplossing zorgt.

Als Ferdi zomaar exclusief vier gratis Brigitta-verhalen kan e-mailen naar een McDraker, kan hij ook dat Diederik-verhaal e-mailen naar een McDraker die inmiddels veel tijd kwijt is aan de foute doorverwijzingen.
Het zou wel zo netjes zijn, toch?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » wo jul 13, 2011 6:16 pm

Nog iets. Zwarte Capihoorn, je hoeft voor Ui natuurlijk niet die pocket te slopen onder een scanner. (snik)

Wellicht is het beter om eerst Ferdi's reactie af te wachten. Want Ferdi is natuurlijk toffe peer genoeg, om voor een goede oplossing in deze voortslepende zaak te zorgen. Helemaal als hij ziet, dat een lezer de pocket belangeloos wil offeren op het scanner-altaar. Ferdi komt met een betere oplossing. Daar vertrouwt Ui hem zomaar blindelings op.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » wo jul 13, 2011 9:10 pm

Nou als je hem later toch wil, zeg je het maar.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Volgende

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten