Pocket 185

Berichtdoor Dubbelduck » za maart 26, 2011 2:49 pm

100 bladzijden in pocket 183, 80 bladzijden in pocket 184, dus hoeveel bladzijden in pocket 185? Precies, 60. En of het nou toeval is of niet, het is echt zo.
Pocket 185 heet De wraak van een piraat en de voorkant ziet er zo uit:
Afbeelding
Hij verschijnt voorlopig nog niet (op 21 april om precies te zijn), maar ik kondig hem toch alvast aan. Hier de inhoud:
-De wraak van een piraat. Een samenwerkingsverhaal tussen Egmont en Disney Italia. Vandaar dat het geschreven is door de Egmont auteurs Pat & Carol McGreal en getekend door Disney Italia artiest Marco Gervasio. Het verhaal is speciaal ter gelegenheid van de vierde Pirates of the Caribbean film. Dit verhaal is 60 bladzijden.
-Mickey van Massimo de Vita
-Oom Dagobert verhaal
-Kort verhaal met Zaaks in de hoofdrol
-Zwarte Magica
-D.D.D.D. verhaal
-29 bladzijden Dagobert
-Het laatste verhaal in deze pocket is wederom door de McGreals geschreven, maar ditmaal getekend door Fecchi (en wel een "geheel" Egmont verhaal)
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo apr 20, 2011 6:18 pm

ik heb hem. hij ligt hier vanaf vandaag in de winkel
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor kwuk duck » wo apr 20, 2011 9:51 pm

Ik heb hem ook, einde van het verzamelen :(
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do apr 21, 2011 3:44 pm

Er zijn een paar verwijzingen in deze pocket. Deze heb ik al kunnen vinden:
Jack Spaniel = Jack Sparrow (duidelijk)
De Zwarte Eekhoorn = The Black Squirrel = The Black Pearl
En in het laatste verhaal:
Patty Koot = Petticoat (musical?) en = Koot = Coot (Prul, van Cornelis)
Patty Klein = voormalig schrijfster van Boze Wolf verhalen in de jaren 60 en 70
http://coa.inducks.org/creator.php?c=PKl
Robb, is Patty toevallig familie van jou?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do apr 21, 2011 4:17 pm

Ook wordt de zoektocht naar de bron van de eeuwige jeugd in het hoofdverhaal aangehaald. Dit is ook zo in de film.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr apr 22, 2011 11:02 am

Duckfan van Down Under schreef:Er zijn een paar verwijzingen in deze pocket. Deze heb ik al kunnen vinden:
Jack Spaniel = Jack Sparrow (duidelijk)
De Zwarte Eekhoorn = The Black Squirrel = The Black Pearl
En in het laatste verhaal:
Patty Koot = Petticoat (musical?) en = Koot = Coot (Prul, van Cornelis)
Patty Klein = voormalig schrijfster van Boze Wolf verhalen in de jaren 60 en 70
http://coa.inducks.org/creator.php?c=PKl
Robb, is Patty toevallig familie van jou?

hee DVDU, je afbeelding is weg?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr apr 22, 2011 11:10 am

kwuk duck schreef:Ik heb hem ook, einde van het verzamelen :(

ik heb dat kaartspel toch weggegooid.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr apr 22, 2011 3:16 pm

de zwarte schim schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Er zijn een paar verwijzingen in deze pocket. Deze heb ik al kunnen vinden:
Jack Spaniel = Jack Sparrow (duidelijk)
De Zwarte Eekhoorn = The Black Squirrel = The Black Pearl
En in het laatste verhaal:
Patty Koot = Petticoat (musical?) en = Koot = Coot (Prul, van Cornelis)
Patty Klein = voormalig schrijfster van Boze Wolf verhalen in de jaren 60 en 70
http://coa.inducks.org/creator.php?c=PKl
Robb, is Patty toevallig familie van jou?

hee DVDU, je afbeelding is weg?

Inderdaad! Waar is het heen?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr apr 22, 2011 3:38 pm

Duckfan van Down Under schreef:
de zwarte schim schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Er zijn een paar verwijzingen in deze pocket. Deze heb ik al kunnen vinden:
Jack Spaniel = Jack Sparrow (duidelijk)
De Zwarte Eekhoorn = The Black Squirrel = The Black Pearl
En in het laatste verhaal:
Patty Koot = Petticoat (musical?) en = Koot = Coot (Prul, van Cornelis)
Patty Klein = voormalig schrijfster van Boze Wolf verhalen in de jaren 60 en 70
http://coa.inducks.org/creator.php?c=PKl
Robb, is Patty toevallig familie van jou?

hee DVDU, je afbeelding is weg?

Inderdaad! Waar is het heen?

heb je dat niet zelf gedaan? maar je hebt inmiddels alweer een nieuwe zie ik!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr apr 22, 2011 7:26 pm

Toevallig zit ik al een tijdje met een verhaalidee over piraten. Al is het niet zo toevallig, aangezien piraten gewoon een heel interessant onderwerp is. Het gaat over een voorouder van Carl (mijn eigen personage!) Banks, genaamd Hendrick Banks, in 1681. Zoals Donald vaak overkomt, wordt hij maar overal heen gesleept. Bijvoorbeeld op een piratenschip. Met Oom Bakkebaard (Oom Dagobert) en Geenbaard de Piraat (Donald)!
Belangrijk: als ik een verhaal bedenk met Carl Banks (of een voorouder van hem), moet ik mezelf eerst altijd afvragen: kan Donald deze rol ook spelen of niet? Zo niet, dan gaat de rol naar Donald. In praktijk gebeurt dit laatste nooit. :P
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Donald Duck » za apr 23, 2011 9:48 am

Een leuke pocket! Alleen het laatste verhaal ging me wel erg ver: geesten, bezeten worden, dingen doen waar jezelf geen besef van hebt, enz. Het beeld dat de pockets op de eerste plaats voor kleine(re) kinderen zijn bedoeld is blijkbaar geheel weg bij de redactie. En bovendien vind ik dat zo'n onderwerp, hoe leuk het een verhaal misschien ook kan maken, niet thuishoort in een 'Donald Duck' verhaal. Ik heb me hier erg aan gestoord! Met de wereld van geesten en demonen moeten we ons namelijk totaal niet bezig houden, dit brengt meer verwoesting in je leven dan je lief is!
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ui » za apr 23, 2011 9:26 pm

Donald Duck schreef:Alleen het laatste verhaal ging me wel erg ver: geesten, bezeten worden, dingen doen waar jezelf geen besef van hebt, enz. Het beeld dat de pockets op de eerste plaats voor kleine(re) kinderen zijn bedoeld is blijkbaar geheel weg bij de redactie. En bovendien vind ik dat zo'n onderwerp, hoe leuk het een verhaal misschien ook kan maken, niet thuishoort in een 'Donald Duck' verhaal. Ik heb me hier erg aan gestoord! Met de wereld van geesten en demonen moeten we ons namelijk totaal niet bezig houden, dit brengt meer verwoesting in je leven dan je lief is!

Bedoel je het verhaal 'Het spook van het liefdespark'? Dat is volgens Inducks het laatste verhaal.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2008-110

Volgens bovenstaand criterium horen veel meer verhalen niet thuis in de wereld van Donald Duck. Geesten en demonen zijn namelijk hetzelfde als spoken.
Om te beginnen is de Disney-film 'Sneeuwwitje' ongeschikt, vanwege de geest in de spiegel. Het door Barks getekende verhaal 'Trick or Treat' bevat geesten. Ook ongeschikt. Het Rosa-verhaal 'Quest For Kalevala' bevat geesten. Om maar te zwijgen van verhalen waarin de Kerstman optreedt. Allemaal ongeschikt voor kinderen.

De "wereld van geesten en demonen" is een verzinsel. Spoken bestaan niet. Suggereren tegenover kinderen dat deze wereld wel echt is en dat je er weg moet blijven, dat is pas schadelijk. Alsof men door het lezen van een Duckverhaal waarin spoken optreden, moet vrezen voor monsters onder het bed. Dan creëer je pas angst. (snik)
Zo zit je een Donald Duck-pocket te lezen en zo ben je in de klauwen van een spook terecht gekomen. Och, wat is De Duivel toch weer doortrapt. Kijk maar uit, kindertjes! Wees bang. Wees heel bang.

Maar misschien is dit een kwestie van religie. In dat geval vindt Ui het jammer, dat sommige religieuze mensen blijkbaar zo bang zijn voor spoken. (snotter)
Laatst bijgewerkt door Ui op ma apr 25, 2011 7:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za apr 23, 2011 9:43 pm

Ui schreef:Volgens bovenstaand criterium horen veel meer verhalen niet thuis in de wereld van Donald Duck. Geesten en demonen zijn namelijk hetzelfde als spoken.
Om te beginnen is de Disney-film 'Sneeuwwitje' ongeschikt, vanwege de geest in de spiegel. Het door Barks getekende verhaal 'Trick or Treat' bevat geesten. Ook ongeschikt. Het Rosa-verhaal 'Quest For Kalevala' bevat geesten. Om maar te zwijgen van verhalen waarin de Kerstman optreedt. Allemaal ongeschikt voor kinderen.

"Lonesome Ghosts" (cartoon uit 1937), Aladdin (vanwege Geest), de Paashaas (al ben ik blij dat we daar dan van af zouden zijn) en "Voodoo Hoodoo" (vanwege voodoo, ook een soort magie, en vanwege zombies) zouden ook ongeschikt zijn.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Donald Duck » zo apr 24, 2011 11:33 am

Een paar geesten of spoken in een fantasiewereld kan om mij best. Maar het sloeg hier meer op het bezeten raken van Donald Duck. En dat was meer het punt waar ik mij aan stoorde, aangezien er zo een behoorlijk grote nadruk op geesten/bezeten raken, wordt gelegd.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » zo apr 24, 2011 3:59 pm

Ui schreef:
Donald Duck schreef:Alleen het laatste verhaal ging me wel erg ver: geesten, bezeten worden, dingen doen waar jezelf geen besef van hebt, enz. Het beeld dat de pockets op de eerste plaats voor kleine(re) kinderen zijn bedoeld is blijkbaar geheel weg bij de redactie. En bovendien vind ik dat zo'n onderwerp, hoe leuk het een verhaal misschien ook kan maken, niet thuishoort in een 'Donald Duck' verhaal. Ik heb me hier erg aan gestoord! Met de wereld van geesten en demonen moeten we ons namelijk totaal niet bezig houden, dit brengt meer verwoesting in je leven dan je lief is!

Bedoel je het verhaal 'Het spook van het liefdespark'? Dat is volgens Inducks het laatste verhaal.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2008-110

Maar de (Nederlandse) redactie heeft hier helemaal niets mee te maken. Zoals al vaker is gezegd, zijn de pockets een co-productie. Egmont stelt de pockets namelijk samen. En de D-gecodeerde verhalen in de pockets worden ook door Egmont schrijvers gemaakt en door Egmont redacteuren aangenomen of afgewezen.
Dit betekent niet dat ik het niet met je eens ben. Sterker nog, ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Het is een leuk verhaal, maar het hoort niet thuis in een boekje dat oorspronkelijk voor kinderen bestemd is. Ik heb wel vaker het idee dat Egmont schrijvers dit vergeten. Zoals bij dit verhaal: https://coa.inducks.org/s.php?c=D+2009-230. Het RWB verhaal uit pocket 181 ging ook over geesten en er werd ook ergens gezegd, dat als je dood bent dat je ziel dan ergens naartoe gaat. Hoort niet thuis in een kinderboek. Her RWB verhaal uit pocket 175 was dan wel weer leuk, maar dat ging over monsters en die in pocket 181 over geesten. Monsters mogen van mij nog wel, maar geesten en vampiers enzo niet.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Volgende

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten