Eerste Donald Duck pocket

Berichtdoor DD » do mei 12, 2011 6:59 pm

Je het tenminste de heerlijke jaren 80 meegemaakt. Ik ben helemaal aan het einde geboren :( Moest er ff uit. Maar kom vooral niet in de verleiding om off verder te gaan :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » do mei 12, 2011 7:00 pm

"Ik ben helemaal aan het einde geboren. Moest er ff uit" Wahahahaha, klikt anders dan wat ik eigenlijk bedoelde :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr mei 13, 2011 2:27 pm

en nu weer on topic!

zie leeftijd topic voor leeftijd verhalen
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Donald Duck » vr mei 13, 2011 9:56 pm

Mijn eerste pocket was de herdruk (2001) van pocket 1 'de zeven Wereldwonderen'. Daarna ben ik steeds meer pockets gaan verzamelen. Vanaf deel 86 kocht ik ze in de winkel.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Appie Aap » za mei 14, 2011 10:22 pm

De eerste pocket die ik ooit las was nummer 67, 'De Hulpeloze hofschilder'. Dit moet in 2000 geweest zijn. De eerste druk staat namelijk nu nog mooi in de kast, doch redelijk vergeeld en een beetje gescheurd. Talloze keren opnieuw gelezen.
Toen ik het voor het eerst las, moest ik wel wennen aan de wildere tekenstijl van met name het tweede en het een-na-laatste verhaal (nu vind ik Claudio Panarese en Fabio Celoni geweldige tekenaars :P ). Ik was destijds als 8-jarige ook zwaar onder de indruk van het verhaal met De vliegende bediening. Geweldig bedacht en het spreekt echt tot de verbeelding. Dit is nog steeds één van mijn favoriete verhalen.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor McDuck Menu » za mei 14, 2011 10:44 pm

Die van mij was iets met Fantomerik.. weet zo gauw niet welke, iets met een huis er op of zo. (Ben niet echt duidelijk, maar meer weet ik echt niet meer :P )
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor michel2506 » ma mei 16, 2011 12:39 am

Mijn eerste pocket is nummer 43 "het magische duel". Was gelijk verkocht aan de nieuwe figuren zoals Superdonald en Diederik. Ook vond ik het ontzettend leuk dat er zoveel bladzijdes in waren en dat ik er toen lekker lang over deed om een pocket uit te lezen. Ik was toen een jaar of 9. Vanaf die tijd kocht ik regelmatig een pocket (eigenlijk zeurde ik er regelmatig om) en vanaf nr 50 ongeveer probeerde ik ze elk nummer te kopen.

@mcduck menu is de pocket die jij bedoelt niet toevallig nr 45 "de geest van fantomias"?
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma mei 16, 2011 3:43 am

De Zwarte Schim schreef:een van mijn eerste was;
nr.38 (de maalstroom in de tijd)

Die vond ik heel leuk! Ik herinner me nu nog deze dialoog:

(Dagobert gooit Donald, verkleed als zijn held Jungle Joe, in de tijdmachine-tobbe van Willie Wortel)
Donald: "Jungle Joe neemt nooit een bad!"
Dagobert: "Jungle Joe blaast ook nooit de wereld op!"

:lol:

Mijn eerste pocket was nr. 9 (3e serie): 'Op zoek naar het vuur'. Ik moest wel even wennen aan de andere manier van verhalen vertellen en ik had geen idee wie de achtergrondfiguurtjes waren in het titelverhaal. Bleken later Brigitta en Diederik te zijn.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 16, 2011 2:44 pm

Rubberduck schreef:
De Zwarte Schim schreef:een van mijn eerste was;
nr.38 (de maalstroom in de tijd)

Die vond ik heel leuk! Ik herinner me nu nog deze dialoog:

(Dagobert gooit Donald, verkleed als zijn held Jungle Joe, in de tijdmachine-tobbe van Willie Wortel)
Donald: "Jungle Joe neemt nooit een bad!"
Dagobert: "Jungle Joe blaast ook nooit de wereld op!"

:lol:

Mijn eerste pocket was nr. 9 (3e serie): 'Op zoek naar het vuur'. Ik moest wel even wennen aan de andere manier van verhalen vertellen en ik had geen idee wie de achtergrondfiguurtjes waren in het titelverhaal. Bleken later Brigitta en Diederik te zijn.

jah.

of het dialoog van:

de batterijen zijn op oom Dagobert, ik laat Kwik nu nieuwe batterijen halen in de winkel, die gaat alleen pas over een miljoen jaar open!!!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor McDuck Menu » di mei 17, 2011 6:33 pm

michel2506 schreef:@mcduck menu is de pocket die jij bedoelt niet toevallig nr 45 "de geest van fantomias"?

Ja, dat was hem! :)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Vorige

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten