Pocket 186

Berichtdoor De Zwarte Schim » do mei 12, 2011 6:53 pm

dit is de cover van pocket 186, die verschijnt volgende week donderdag 19 mei:

http://www.donaldduck.nl/ext/gfx/content/contests/1304943431.jpg"

lijkt me een leuke pocket! donald van vroeger etc.

je kunt hem trouwens ook winnen bij wedstrijden en prijsvragen op www.donaldduck.nl

is er al een verdere inhoud bekend?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do mei 12, 2011 6:54 pm

Interessant, misschien eens aanschaffen :)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duck » do mei 12, 2011 6:57 pm

ik koop ze allemaal dus deze ook ,mar deze lijkt me extra leuk omdat er zo'n oude (silly simphonys tijd) in voor komt!:):):)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Duck » do mei 12, 2011 6:58 pm

Duck schreef:ik koop ze allemaal (heb ze niet allemaal,ongeveer 50)dus deze ook ,mar deze lijkt me extra leuk omdat er zo'n oude (silly simphonys tijd)donald duck in voor komt!:):):)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor DD » do mei 12, 2011 7:06 pm

Lijkt me een ontzettend leuke pocket. Kan Dubbelduck ons de inhoud alvast voorschotelen? Of is het nog niet bekend bij de geheime dienst van Duckstad :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » do mei 12, 2011 7:35 pm

DD schreef:Lijkt me een ontzettend leuke pocket. Kan Dubbelduck ons de inhoud alvast voorschotelen? Of is het nog niet bekend bij de geheime dienst van Duckstad :P

Natuurlijk is het al bekend. Het volgende komt erin:
-Verdwaald in het verleden van Pat & Carol McGreal en Fecchi
-Mickey door Casty
-Deel 1 raadselverhaal (te vergelijken met Donald Duck als privédetectvie uit dubbelpocket 20). De auteurs en het aantal bladzijden zijn ook hetzelfde.
-Dubbelduck verhaal :D
-Tweede Fecchi verhaal, deze keer met I/D code
-Raadselverhaal deel 2
-Indiana Goofy door twee Panaro's
-Raadselverhaal deel 3
-Gijs Gans verhaal
-Verhaal met Willie Wortel in de hoofdrol
-Ten slotte het vierde en laatste deel van het raadselverhaal
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duck » do mei 12, 2011 7:47 pm

raadselverhalen zijn altijd leuk als afwisseling!;)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do mei 12, 2011 9:27 pm

hee dubbelduck,

zou ik een keer mogen weten waar je die informatie vandaan haalt? zou ik wel eens willen weten..........
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr mei 13, 2011 4:52 pm

De Zwarte Schim schreef:hee dubbelduck,

zou ik een keer mogen weten waar je die informatie vandaan haalt? zou ik wel eens willen weten..........

Uit het topic Pocket 184:

Dubbelduck schreef:
de zwarte schim schreef:maar waal haal jij toch altijd die informatie alijdt vandaan? hoe weet jij nu al wat er in de pockets verschijnt en hoe ze heten?

Duckie Duck schreef:Hoe Dubbelduck aan alles komt, geen idee. Misschien haalt hij wel van de Duitse site af wat er in de nieuwe pocket komt te staan.

Ik geef mijn bronnen liever niet prijs, maar ik kan wel zeggen dat het absoluut betrouwbare bronnen zijn. Misschien wel de meest betrouwbare bron mogelijk als het gaat om de pockets.
Vroeger gebruikte ik Duitse sites, maar dat is nu niet meer per se nodig. Dat is in ieder geval niet de bovengenoemde bron.

Bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=31520#p31520
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ui » vr mei 13, 2011 5:02 pm

Dubbelduck schreef:Ik geef mijn bronnen liever niet prijs, maar ik kan wel zeggen dat het absoluut betrouwbare bronnen zijn. Misschien wel de meest betrouwbare bron mogelijk als het gaat om de pockets.

Zonder het antwoord te willen weten, denkt Ui dat het gaat om werknemers bij Sanoma en Egmont. Roepredacteurs, bijvoorbeeld. Inducks heeft dergelijke contacten en doet daar geregeld geheimzinnig over. Wat dat betreft is Dubbelduck's titel "Mysterieuze spion" grappig gekozen. De titel lijkt een beetje op zelfspot, en daar houdt Ui van. Maar misschien zoekt Ui betekenissen die er niet zijn. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr mei 13, 2011 6:20 pm

Ui schreef:
Dubbelduck schreef:Ik geef mijn bronnen liever niet prijs, maar ik kan wel zeggen dat het absoluut betrouwbare bronnen zijn. Misschien wel de meest betrouwbare bron mogelijk als het gaat om de pockets.

Zonder het antwoord te willen weten, denkt Ui dat het gaat om werknemers bij Sanoma en Egmont. Roepredacteurs, bijvoorbeeld. Inducks heeft dergelijke contacten en doet daar geregeld geheimzinnig over. Wat dat betreft is Dubbelduck's titel "Mysterieuze spion" grappig gekozen. De titel lijkt een beetje op zelfspot, en daar houdt Ui van. Maar misschien zoekt Ui betekenissen die er niet zijn. (snik)

ja! dat zal het wel zijn! ik zal wel even Sanoma Media mailen!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr mei 13, 2011 9:25 pm

Ui schreef:
Dubbelduck schreef:Ik geef mijn bronnen liever niet prijs, maar ik kan wel zeggen dat het absoluut betrouwbare bronnen zijn. Misschien wel de meest betrouwbare bron mogelijk als het gaat om de pockets.

Zonder het antwoord te willen weten, denkt Ui dat het gaat om werknemers bij Sanoma en Egmont. Roepredacteurs, bijvoorbeeld. Inducks heeft dergelijke contacten en doet daar geregeld geheimzinnig over. Wat dat betreft is Dubbelduck's titel "Mysterieuze spion" grappig gekozen. De titel lijkt een beetje op zelfspot, en daar houdt Ui van. Maar misschien zoekt Ui betekenissen die er niet zijn. (snik)

Ik heb zo'n zelfde vermoeden. Volgens mij weet ik zelfs een naam. Een goede spion geeft nooit zijn bronnen prijs. En een goede sportieveling speelt het spelletje goed mee.

Trouwens, is er iets waar Inducks NIET geheimzinnig over doet? :)
De Zwarte Schim schreef:ja! dat zal het wel zijn! ik zal wel even Sanoma Media mailen!

NEEE!!! Niet! Doen! Speel nou gewoon het spel mee.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr mei 13, 2011 10:46 pm

tuurlijk......... zal ik doen!

maar hoezo moet dat?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za mei 14, 2011 11:46 am

Leuke pocket is dit. Het eerste verhaal heeft allemaal verwijzingen naar (Barks) verhaletn. Hieronder een overzicht van de verwijzingen:

1. Het allereerste verhaal waar Donald ooit in optrad The Wise Little Hen. Peter Big of De wijze kleine hen komen niet in het verhaal voor, maar wel komt de woonbootscene erin voor. Ook met die buikpijn komt erin voor, maar deze keer doet hij dat tegenover Oma Duck zodat hij haar niet hoeft te helpen.
2. Het Barks verhaal 't Land onder de aarde. De Honkies en Tonkies komen ook in dit verhaal voor. In dit verhaal gaat het om een wedstrijd, ik weet niet zeker of dat in het Barks verhaal ook zo was.
3. Het vorig jaar nog herdrukte Barks verhaal Donald Duck gaat naar de noordpool. In dit verhaal wordt het eind van dat noordpool verhaal aangehaal, wanneer Donald dat vikingschip vindt en Guus claimt dat het zijn schip is.
4. De vierde verwijzing is naar een voor mij onbekend verhaal. Het gaat over een galafeest toen Katrien Donald jaloers wilde maken en deed alsof ze een geheime aanbidster had. Donald kwam uiteindelijk toch naar het feest, maar alleen om de kaartjes terug te brengen naar Katrien.
5. Ook de vijfde verwijzing is mij niet bekend, maar het ziet eruit als een Barks verhaal. De neefjes bouwen een ijsfort tijdens een sneeuwballengevecht met Donald. Donald kwam vervolgens in zijn ridderpak om de neefjes te verslaan.
Laatst bijgewerkt door Dubbelduck op za mei 14, 2011 11:47 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ui » za mei 14, 2011 11:50 am

Dubbelduck schreef:5. Ook de vijfde verwijzing is mij niet bekend, maar het ziet eruit als een Barks verhaal. De neefjes bouwen een ijsfort tijdens een sneeuwballengevecht met Donald. Donald kwam vervolgens in zijn ridderpak om de neefjes te verslaan.

Bedoel je 'The Duck in the Iron Pants'?
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC++41-01
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Volgende

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten