Pocket 83

Berichtdoor Dubbelduck » do aug 11, 2011 3:54 pm

Is het iemand wel eens opgevallen dat bij het titelverhaal van pocket 83 (De vreselijke vloedgolf) bladzijde 16 en 17 aan elkaar passen? Kijk maar eens goed naar bladzijde 107 en 108 in deze pocket. Bladzijde 107 zit aan de rechterkant en bladzijde 108 aan de linkerkant, maar eigenlijk had het andersom gemoeten voor een passend plaatje. In Amerika is dit wel goed gegaan, dus hieronder de scans van het plaatje zoals in het Amerika eruit ziet. In Nederland (en Duitsland, Denermarken, Finland, Noorwegen etc.) had dit makkelijk opgelost kunnen worden door de one-pager De boemerang naar voren te halen. Die gag had dan eigenlijk vóór het De vreselijke vloedgolf gemoeten, terwijl het er nu achter staat.

Zo hoort ie dus:
Afbeelding
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dirk McDuck » do aug 11, 2011 7:20 pm

Cool!
Alleen heb ik de pocket niet.
Hoe kwam je erachter?
iedereen op onbetaald verlof!
nu meteen!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Dirk McDuck
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr maart 18, 2011 7:48 pm
Woonplaats: friesland

Berichtdoor Duck » do aug 11, 2011 7:59 pm

Wel dom dat de (nederlandse(?),wie bepaalt de inhoud van de pockets?)redactie daar niet opgelet heeft =(.
Ik heb de pocket niet,eigenlijk zouden ze bij de herdruk de "fout"(het is niet een echte fout maar eigenlijk is het 1 tekening dus dan moet het wel naast elkaar) moeten herstellen zodat het wel een tekening is!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr aug 12, 2011 12:24 pm

Dirk McDuck schreef:Hoe kwam je erachter?

Ik had dit verhaal al digitaal in de Amerikaanse uitgave. Toen ik de pocket dit jaar kocht (als tweede druk), bladerde ik het titelverhaal door op zoek naar die grote plaat. Toen viel het mij op dat die grote plaat niet in het verhaal zat en dat de plaat in tweeën was gedrukt.

Duck schreef:Wel dom dat de (nederlandse(?),wie bepaalt de inhoud van de pockets?)redactie daar niet opgelet heeft

Nee, niet de Nederlandse redactie. De pockets worden altijd samengesteld door Egmont. Waarschijnlijk heeft de indeler inderdaad niet goed opgelet. Maar het is ook wel uitzonderlijk dat er zo'n grote tekening in een verhaal aanwezig is. Ik kan me niet herinneren dat er ooit in een ander verhaal zo'n tekening is gepubliceerd.

Duck schreef:eigenlijk zouden ze bij de herdruk de "fout"(het is niet een echte fout maar eigenlijk is het 1 tekening dus dan moet het wel naast elkaar) moeten herstellen zodat het wel een tekening is!

De herdrukken worden nooit gewijzigd. Zoals in de colofon al staat "Nieuwe, ongewijzigde herdruk 2011". Het is ook een beetje een foutje van de schrijver, want hij had dit kunnen voorzien. Bovendien is het vooral in een pocket erg lastig om zo'n grote tekening te laten drukken, want je zit altijd met de randen.
Dat neemt niet weg dat het wel een mooie tekening is zoals hij hierboven is geplaatst.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr aug 12, 2011 3:23 pm

hij is prachtig. jammer dat het niet 2 pagina's naast elkaar zijn, dan zou het plaatje beter passen.

Toevallig had ik hem gisteren gekocht als 1e druk op de lommerdmarkt!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » za aug 27, 2011 5:34 pm

Bedankt voor de interessante informatie over deze tekening!

Dubbelduck schreef:Waarschijnlijk heeft de indeler inderdaad niet goed opgelet. Maar het is ook wel uitzonderlijk dat er zo'n grote tekening in een verhaal aanwezig is.

Jammer dat er meteen zo'n goedprater achter staat. (snotter)
Waarschijnlijk heeft de indeler niet goed opgelet. Punt. Klaar.
Met het wijzen op uitzonderlijke omstandigheden wordt de suggestie gewekt, dat de redactie weinig meer dan een machine is die standaardverhalen aflevert. En de suggestie wordt gewekt, dat je angstvallig over eieren loopt om maar niet op de tenen van een redacteur te gaan staan.

Dubbelduck schreef:Het is ook een beetje een foutje van de schrijver, want hij had dit kunnen voorzien.

Een trap naar een auteur, om een redactie goed te praten. Waar is dit goed voor?
Een schrijver kan niet iets origineels doen, omdat hij dan een verwijt krijgt als de machinaal ingestelde redactie er niet mee kan omgaan? Geestdodender kun je haast niet zijn. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm


Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron