niveau pockets daalt

niveau pockets daalt

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo nov 11, 2012 10:07 pm

Het niveau van de Donald Duck pockets vind ik de laatste tijd dalen. Ik weet niet wat jullie hier van vinden maar ik heb het vooral over de 3e serie pockets. De afgelopen jaren komen er steeds meer verhalen in te staan zonder inhoud. De pockets 1 tot 130 uit de 3e serie vind van goede kwaliteit maar daarna zakt de kwaliteit van de verhalen af. Er staan steeds meer verhalen in met buitenaardse krachten, ruimtewezens en noem maar op. Get lijkt wel of geweld aanleren normaal. Die verhalen van o.a. Superdonald waren leuk maar ze eindigen elke keer hetzelfde hetzelfde. Superdonald komt altijd als held uit de bus. Na pocket 203 had ik het helemaal bekeken. De monsters komen er ook steeds vreemder uit te zien oa. Bij het RWB verhaal. Wat is jullie mening?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: niveau pockets daalt

Berichtdoor Dubbelduck » zo nov 11, 2012 11:07 pm

Dat er meer RWB-verhalen komen, ben ik met je eens. Ook is het zo, dat er steeds minder Egmont verhalen in een pocket komen. Vroeger stonden er minimaal 2, maar vaak 3 D-gecodeerde verhalen in. Nu is het vaak maar 1 verhaal en als er al 2 verhalen instaan, is het vaak een co-productie tussen Italië en Denemarken (I/D code). Wel komen er steeds vaker langere verhalen in, wat in ieder geval erg interessant is. Kijk naar de lange Mickey verhalen en Dubbelduck die nu vaak in één pocket worden geplaatst. De kwaliteit van die lange verhalen ligt veelal erg hoog.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: niveau pockets daalt

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo nov 11, 2012 11:27 pm

De dubbelduck verhalen zijn leuk en elke keer weer verassend. Maar de mickey verhalen en de oa RWB verhalen hebben geen inhoud meer. Elke keer weer het kwaad overwinnen etc.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: niveau pockets daalt

Berichtdoor Ralph » wo aug 14, 2013 12:12 pm

Het viel me de laatse tijd erg op hoe de pockets steeds slechter worden in verhalen. Vroeger kreeg ik vaak pockets van mijn ouders, later ben ik er zelf best veel gaan kopen. Maar ik ben van plan om er vanaf nu minder te kopen. Om eens te kijken welke fouten in welke pockets zitten, heb ik dit jaar van een aantal verschillende pocketreeksen een pocket gekocht die me leuk leek. Van de Dubbelpockets kocht ik pocket 48, vanwege de prachtige cover en het idee dat er een mooi verhaal van de Zeven Dwergen in zou zitten. Deze pocket bleek jammer genoeg helemaal niet zo leuk: hij kostte veel te veel en stonden maar een paar leuke verhalen in, die ook nog eens slecht waren ingekleurd. Daarom heb ik besloten om er voortaan nog maar een paar te kopen, en dan alleen als de inhoud me echt aanspreekt.

Van de gewone pocketserie kocht ik pocket 210. Hierin bleek alleen het hoofdverhaal echt leuk te zijn en de rest was qua tekenstijl toch echt beneden niveau. Toch was deze pocket wel veel en veel beter dat Dubbelpocket 48.

Van de Duckstadpockets kocht ik deel twee. Deze ging over mijn favoriete figuur Dagobert. De pocket bleek heel leuk te zijn, met veel nieuwe, leuke verhalen.
Ook de nieuwe MEGApocket was erg mooi en vol leuke verhalen, maar ik verwacht niet dat de hele serie zo zal zijn. Ik denk dat de Duckstadpockets voorlopig de enige pockets zullen zijn die ik ga kopen, maar dan ligt het ook weer aan welke figuren erin komen. Jammer, jammer, jammer dat er steeds minder leuke pockets komen :( .
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: niveau pockets daalt

Berichtdoor Jordy » wo aug 14, 2013 12:59 pm

De verhalen zijn altijd wel leuk, het is nooit zo dat ik een verhaal echt stom vind.

De Dubbelpocket serie kende ik nog niet (nouja, ik had er nog niks van). Kort geleden heb ik Dubbelpocket 49 gekocht. Deze is wel leuk, maar de inkleuring is inderdaad erg vaag bij de oudere verhalen.. de ene keer is de sky blauw, dan weer oranje, dan weer geel en ga zo maar door. Daarentegen is het verhaal wel vaak leuk.

Verder is met van alles dat het niveau daalt, zie televisie en films. Bij de pockets vind ik dit dan wel meevallen.. er is genoeg keuze. Alleen wel jammer dat ze zoveel geld vragen voor deze inkleur / tekenstijl.
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: niveau pockets daalt

Berichtdoor Ae Daily » wo aug 14, 2013 1:31 pm

Zijn de "slechte" Dubbelpockets niet gewoon aanwezig oudere Duitse pockets die wholesale opgekocht zijn voor vertaling? Ik vind ze zelf ook minder, en heb vaak moeite om voor 500 pagina's geïnteresseerd te blijven.
Avatar gebruiker
Ae Daily
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: wo jun 12, 2013 3:11 pm

Re: niveau pockets daalt

Berichtdoor Jordy » wo aug 14, 2013 4:11 pm

Themapockets zijn wel prima te lezen met 512 blz, weegt alleen een beetje door ::mrgreen:
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: niveau pockets daalt

Berichtdoor Ralph » wo aug 14, 2013 4:20 pm

Het leuke en goede van themapockets is eigenlijk deels hetzelfde als de Duckstadpockets: lezers die niet alle pockets die er zijn verzamelen (zoals ik) kunnen makkelijker beslissen of ze de uitgave kopen. Als het thema van de pocket of het figuur dat in de schijwerpers staat je aanspreekt, zal waarschijnlijk de hele pocket erg leuk zijn om te lezen. Bij pockets waarbij er allerlei verhalen op een hoop zijn gegooid (zoals de Dubbelpockets, pockets 3e reeks, etc.) is het een stuk lastiger om te beslissen of de hele pocket wel leuk genoeg zal zijn om te kopen.
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: niveau pockets daalt

Berichtdoor Jordy » wo aug 14, 2013 5:15 pm

Dat is natuurlijk true. Zelf ben ik ook niet dol om wild west verhalen, maar de pocket zelf koop ik wel gewoon..

Sanoma heeft mij te pakken met hun verzamel rugtekening streek :)
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen


Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten