Themapocket 10 - Misdaad

Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Jordy » do aug 01, 2013 1:39 pm

Afbeelding

Dit is het 10e deel in deze verzamelserie: Misdaad. Misdadigers in Duckstad, OPGEPAST! Want in deze Dubbelpocket Extra gaan Donald, Mickey en hun vrienden 13 stripverhalen lang de strijd aan met de misdaad in Duckstad!

Ik denk dat iemand de inhoud wel kan vinden? :)
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor BibiTotoLover » do aug 01, 2013 5:16 pm

De cover ziet er al erg leuk uit! Heb erg veel zin in deze Pocket. :D
Pockets:139 // DubbelPockets:18 // ThemaPockets:14
Avatar gebruiker
BibiTotoLover
Donald Duck Pockets Teller: 186
Member
 
Berichten: 764
Geregistreerd: vr dec 14, 2012 5:04 pm
Woonplaats: Duckstad.

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Jordy » do aug 01, 2013 11:05 pm

Deze lijkt mij ook erg leuk! De verhalen zijn waarschijnlijk wel wat oubollig :)

Verder verzamel ik deze hele reeks, vind ze erg leuk. Ben benieuwd wat de volgende rugtekening wordt.. haha.
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Ui » vr aug 02, 2013 6:33 pm

Mickey bestrijdt de misdaad. De Speurneuzen bestrijden de misdaad. SuperDonald bestrijdt de misdaad. Donald bestrijdt de misdaad.
Houdt het dan nooit op?! Ui kan er niet meer tegen! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Oom Paspasu » vr aug 02, 2013 6:36 pm

Straks blijft er geen misdaad meer over! Laten wij de misdaadbescherming oprichten en ons inzetten voor haar behoud!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor jan Baksteen » vr aug 02, 2013 9:43 pm

Wreed en wraak zal altijd wel blijven bestaan en zal met de toekomst alleen maar erger worden. Er is dus niks aan het handje!
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Ui » vr aug 02, 2013 9:58 pm

jan Baksteen schreef:Wreed en wraak zal altijd wel blijven bestaan en zal met de toekomst alleen maar erger worden.

Nóg erger dan honderden jaren geleden, toen mensen levend verbrand werden vanwege het hebben van een ander of geen geloof? (snotter)

jan Baksteen schreef:Er is dus niks aan het handje!

Oorlog hier, oorlog daar. Niks aan het handje! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor jan Baksteen » vr aug 02, 2013 10:20 pm

Ja, honderden jaren geleden was het al erg, maar ik geloof dat het alleen erger zal worden. Al komen wij er nu in het westen vaak goed vanaf. Je hoeft alleen maar naar het journaal te kijken en je weet hoe erg het er aan toe gaat.

Met niks aan het handje bedoel ik dat de misdaad nog lang niet bestreden is en kan er dus nog gewoon een pocket over gemaakt worden.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Oom Paspasu » za aug 03, 2013 1:45 am

Opdat de kindertjes maar goed leren hoe belangrijk het is dat er gewapende gekken rondlopen die ons hun zelfbedachte regels voorschrijven om hun wellust naar macht te bevredigen: zij bestrijden namelijk de MISDAAD, een fenomeen dat mij buiten de Donald Duck geheel vreemd is.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Ridder ter Geit » za aug 03, 2013 8:43 am

Je ziet op de cover Mickey's hand om de hoek. Donald kijkt enigzins amateuristisch door zijn vergrootglas. Waarschijnlijk voelt Mickey zich bedreigt in zijn bestaan, omdat hij steeds als speurneus geprofileerd wordt, en ligt hij daarom zo onheilspellend op de loer.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Ui » za aug 03, 2013 3:51 pm

jan Baksteen schreef:Ja, honderden jaren geleden was het al erg, maar ik geloof dat het alleen erger zal worden.

Dat geloofde men duizenden jaren geleden ook al, dat het alleen erger zal worden. En er zit een zekere waarheid in: elke beschaving is tijdelijk, dus ook de onze. Voorspellen dat er ooit een einde aan komt, is dus erg makkelijk. Ui weet nu al, dat het de komende tijd gaat regenen. (snotter)

jan Baksteen schreef:Al komen wij er nu in het westen vaak goed vanaf.

Zolang we electriciteit en grondstoffen hebben. We leven in een groot Las Vegas, hier.

Oom Paspasu schreef:Opdat de kindertjes maar goed leren hoe belangrijk het is dat er gewapende gekken rondlopen die ons hun zelfbedachte regels voorschrijven om hun wellust naar macht te bevredigen: zij bestrijden namelijk de MISDAAD, een fenomeen dat mij buiten de Donald Duck geheel vreemd is.

Burgers die voor eigen rechter spelen, zult gij bedoelen! Een volksgericht! Doet-de-politie-het-niet,-dan-doen-wij-het-wel. Burgers die in het kader van een hoog rechtvaardigheidsgevoel, zichzelf toestaan om hun handen te laten wapperen tegen andere burgers. Dát is wat deze kwalijke pocket aanmoedigt. En men was er bijna mee weggekomen! Goed dus, dat Ui altijd alles onwijs kritisch en zeer nauwlettend in de gaten houdt, met betraande ogen als vergrootglazen. Dit alles onder het motto: verbeter de wereld en begin bij Donald Duck! (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Oom Paspasu » zo aug 04, 2013 12:54 am

Zeker! Zeker! Maar de meesten onder ons leren op een gegeven moment toch wel dat op die manier onze samenleving en rechtssysteem niet in elkaar zitten en dat je het bestrijden van de misdaad aan de politie moet overlaten. Wanneer leert men echter dat de misdaad, als zij al bestaat, alleen maar dient tot rechtvaardiging van de ware bedreiging van de onschuldige mens?

Al met al twee goede redenen om de verkoop van deze pocket tegen te houden. Op de brandstapel ermee!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Ui » zo aug 04, 2013 3:11 pm

Oom Paspasu schreef:Wanneer leert men echter dat de misdaad, als zij al bestaat, alleen maar dient tot rechtvaardiging van de ware bedreiging van de onschuldige mens?

(krrgggh krrgggh) Wat staat daar? Ui loopt hopeloos vast. (snotter)

Oom Paspasu schreef:Al met al twee goede redenen om de verkoop van deze pocket tegen te houden. Op de brandstapel ermee!

Huh? Oom Paspasu is hier zo snel overtuigd, dat Ui de discussie niet meer kan volgen. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Jordy » zo aug 11, 2013 1:02 pm

Iemand al enig idee wat de inhoud kan zijn?

Deze toevallig? https://coa.inducks.org/issue.php?c=de/LTBSP+25
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Themapocket 10 - Misdaad

Berichtdoor Scrooge$ » zo aug 11, 2013 1:10 pm

Jordy schreef:Iemand al enig idee wat de inhoud kan zijn?

Deze toevallig? https://coa.inducks.org/issue.php?c=de/LTBSP+25


Ik denk ook dat het deze is.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Volgende

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten