Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor Jordy » do nov 16, 2017 12:07 am

Afbeelding

De Dubbelpockets zijn er weer! Deze pockets bevatten twee keer zoveel nieuwe avonturen van Donald en Mickey als de gewone pockets…Lekker veel waar voor je geld dus! En ook deze pockets hebben een tekening op de zijkant: als je ze naast elkaar zet in de boekenkast, verschijnt er steeds een ander hoofd van Donald op je plank! Boos, verdrieting, vrolijk, hoe herkenbaar!

Prijs: 7,95
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor BibiTotoLover » do nov 16, 2017 12:18 pm

Ben echt blij dat ze de reeks weer hebben opgepakt! Ben benieuwd of de rugtekeningen weer gezichten van Donald zullen zijn, of iets anders... Kan iemand dit al bevestigen?
Pockets:139 // DubbelPockets:18 // ThemaPockets:14
Avatar gebruiker
BibiTotoLover
Donald Duck Pockets Teller: 186
Member
 
Berichten: 764
Geregistreerd: vr dec 14, 2012 5:04 pm
Woonplaats: Duckstad.

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor Jordy » vr nov 17, 2017 1:35 pm

Goede vraag! Ik ben ook benieuwd of ze weer oude verhalen gaan publiceren, die vind ik persoonlijk erg bijzonder om te lezen, je voelt gewoon dat je terug in de tijd gaat.
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor jan Baksteen » di nov 21, 2017 3:25 pm

Ja, dat ze in alle nummers oude verhalen plaatste vond ik zelf ook altijd leuk en ik ben ook zeer blij dat ze deze serie pockets weer oppakken.
Ik denk dat er in dit nummer oude verhalen komen, maar 2 Duitse nummers die Nederland dit jaar heeft overgeslagen. Nederland houdt dezelfde inhoud van pockets aan als Duitsland.
https://inducks.org/issue.php?c=de/LTB+500%20 en https://inducks.org/issue.php?c=de/LTB+488
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor jan Baksteen » di nov 21, 2017 4:02 pm

Oh, stom van me. Mensen, het is altijd goed om eerst je bericht te herlezen voordat je het plaatst.

Ik was een woordje vergeten, het moest zijn: "Ik denk dat er in dit nummer GEEN oude verhalen komen"

Verder is het leuk dat hij komt, nu moet alleen de Duckstad pocket nog terugkomen. Dat is de enten-edition in Duitsland. Van die serie hebben ze er in Duitsland nu 56, terwijl wij er in Nederland maar 11 gehad hadden.

Bericht 450 :)
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor Duckstadinwoner » wo nov 22, 2017 11:06 am

JIEPIEEEEEEEE De Dubbelpockets!!!!! :lol:
Duckstadinwoner
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: wo nov 22, 2017 10:51 am

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor Duckstadinwoner » wo nov 22, 2017 2:00 pm

Duckstadinwoner schreef:JIEPIEEEEEEEE De Dubbelpockets!!!!! :lol:

En wanneer verschijnt hij?
Duckstadinwoner
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: wo nov 22, 2017 10:51 am

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor RedArrow » wo nov 22, 2017 5:05 pm

Duckstadinwoner schreef:
Duckstadinwoner schreef:JIEPIEEEEEEEE De Dubbelpockets!!!!! :lol:

En wanneer verschijnt hij?

Op 2 december.
Ik lees graag Disneys Premiumpockets, Robbedoes & Kwabbernoot, De Kleine Robbe, De Minimensjes, Alleen, Casper & Hobbes en The Transformers: More than Meets the Eye :)
Avatar gebruiker
RedArrow
Member
 
Berichten: 146
Geregistreerd: ma aug 15, 2016 3:42 pm
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor Jordy » vr dec 01, 2017 12:14 pm

jan Baksteen schreef:Oh, stom van me. Mensen, het is altijd goed om eerst je bericht te herlezen voordat je het plaatst.

Ik was een woordje vergeten, het moest zijn: "Ik denk dat er in dit nummer GEEN oude verhalen komen"

Verder is het leuk dat hij komt, nu moet alleen de Duckstad pocket nog terugkomen. Dat is de enten-edition in Duitsland. Van die serie hebben ze er in Duitsland nu 56, terwijl wij er in Nederland maar 11 gehad hadden.

Bericht 450 :)

Duckstad Pocket, wat is dat een prachtige serie inderdaad.. Zo jammer dat ze maar 11 nummers hebben uitgebracht..
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor BibiTotoLover » do dec 07, 2017 1:23 am

BibiTotoLover schreef:Ben echt blij dat ze de reeks weer hebben opgepakt! Ben benieuwd of de rugtekeningen weer gezichten van Donald zullen zijn, of iets anders... Kan iemand dit al bevestigen?


Kan iemand dit al bevestigen? Ik heb zelf helaas nog niet de kans gehad om ze tegen te komen in de winkels, dus heb het niet kunnen checken. Het heeft geen haast ofzo, maar ben gewoon nieuwsgierig. :P
Pockets:139 // DubbelPockets:18 // ThemaPockets:14
Avatar gebruiker
BibiTotoLover
Donald Duck Pockets Teller: 186
Member
 
Berichten: 764
Geregistreerd: vr dec 14, 2012 5:04 pm
Woonplaats: Duckstad.

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor niels20020 » do dec 21, 2017 9:53 pm

BibiTotoLover schreef:
BibiTotoLover schreef:Ben echt blij dat ze de reeks weer hebben opgepakt! Ben benieuwd of de rugtekeningen weer gezichten van Donald zullen zijn, of iets anders... Kan iemand dit al bevestigen?


Kan iemand dit al bevestigen? Ik heb zelf helaas nog niet de kans gehad om ze tegen te komen in de winkels, dus heb het niet kunnen checken. Het heeft geen haast ofzo, maar ben gewoon nieuwsgierig. :P


Ik weet niet of je het inmiddels al weet, maar ik ben net in de boekwinkel geweest en zag dat de pockets inderdaad weer rugtekeningen met gezichten van Donald hebben :)
Mijn top drie tekenaars:
1. Carl Barks
2. Don Rosa
3. Marco Rota
Avatar gebruiker
niels20020
Dagobert fan
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: di dec 13, 2016 7:42 pm
Woonplaats: Calisota

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor BibiTotoLover » do dec 21, 2017 11:37 pm

niels20020 schreef:Ik weet niet of je het inmiddels al weet, maar ik ben net in de boekwinkel geweest en zag dat de pockets inderdaad weer rugtekeningen met gezichten van Donald hebben :)


Thanks! :D
Pockets:139 // DubbelPockets:18 // ThemaPockets:14
Avatar gebruiker
BibiTotoLover
Donald Duck Pockets Teller: 186
Member
 
Berichten: 764
Geregistreerd: vr dec 14, 2012 5:04 pm
Woonplaats: Duckstad.

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor jan Baksteen » za jan 06, 2018 1:45 pm

Eigenlijk kan je veronderstellen dat de dubbelpocket niet terug is, omdat ze het doel van de voorgaande 60 nummers niet oppakken. Dat had ik ontdekt op inducks. Mijn eerdere gedachte die ik hier deelde is niet gebeurd.

Over mijn ontdekking had ik afgelopen week vragen gesteld aan een pocket redacteur van Sanoma.

Vraag: Tot en met nr 60 liep de serie dubbelpockets en toen stopte het. De pocket hier in Nederland houdt dezelfde inhoud aan als Duitsland. De serie had als doel overgeslagen pockets die niet in Nederland verschenen waren te plaatsen. Waarom zijn jullie daarmee gestopt?

Antwoord: Na 60 Dubbelpockets waren er alleen nog heel oude LTB’s beschikbaar.


Dat is jammer, maar ook wel begrijpelijk. Dat doen ze de lezers niet aan. Waarschijnlijk verkocht het ook niet goed, pockets met alleen maar oude verhalen.

Mijn ontdekking is dat deze nieuwe dubbelpocket 61 verhalen bevat uit verschillende delen van de Duitse Enten-edition. Daar heb ik ook naar gevraagd waarom ze dat hebben gedaan:

Vraag: Waarom is er zo'n inhoud gemaakt en niet gewoon twee delen in 1?

Antwoord: Als elke Dubbelpocket uit twee Enten Editions zou bestaan, zou je in elke Dubbelpocket alleen verhalen rond twee figuren kunnen lezen. Nu worden uit alle Enten Editions de beste verhalen geselecteerd en bevat elke Dubbelpocket dus verhalen over alle figuren, net als eerder.


Ze willen de Enten-edition dus tóch wel gebruiken, maar dan in de dubbelpocket.

Vraag: Waarom is de Duckstadpocket gestopt? Liep de verkoop niet goed?

Antwoord: De verkoop van de Duckstadpockets viel inderdaad tegen helaas.


Ik ontdekte ook nog wat anders op de laatste poll waarbij je kan stemmen wat de nieuwe Themapocket wordt:

Vraag: In de laatste poll om te kunnen stemmen voor de Themapocket stond er 1 bij dat geen Duitse Themapocket is, maar ook een deel van de Duitse Enten-edition. (Iets met goud zoeken). Wat Duckstadpocket moest zijn wordt nu overal in gestopt?

Antwoord: De strips uit de Duitse Enten Editions zullen alleen nog in de nieuwe Dubbelpockets verschijnen. In de poll werd een cover van een Enten Edition gebruikt, omdat de cover van de Duitse LTB Spezial voor ons niet bruikbaar is: https://inducks.org/issue.php?c=de%2FLTBSP+75
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor BibiTotoLover » vr feb 02, 2018 6:16 pm

Dus.. de DubbelPocket is toch niet voor een 100% terug? :(
De enige die daar blij mee gaat zijn is mijn portemonnee.
Pockets:139 // DubbelPockets:18 // ThemaPockets:14
Avatar gebruiker
BibiTotoLover
Donald Duck Pockets Teller: 186
Member
 
Berichten: 764
Geregistreerd: vr dec 14, 2012 5:04 pm
Woonplaats: Duckstad.

Re: Dubbelpocket 61 - Dol op Dolly

Berichtdoor Duckstadinwoner » vr feb 02, 2018 10:33 pm

BibiTotoLover schreef:Dus.. de DubbelPocket is toch niet voor een 100% terug? :(
De enige die daar blij mee gaat zijn is mijn portemonnee.

Op een lijst die ik deze week zag is te lezen dat er duidelijk meer dubbelpockets komen, maar of dit zo is is nog de vraag. De prijs klopt namelijk niet.
Bron: http://www.yendor.nl/wp-content/uploads ... en_263.pdf
Duckstadinwoner
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: wo nov 22, 2017 10:51 am

Volgende

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron