Rugafbeelding pockets 101 t/m.......

Berichtdoor Donald Duck » vr sep 21, 2007 7:48 pm

De eerste 2 rugtekeningen heb ik reeds compleet, nu is het wachten op de 3e, iemand die weet welke dit zal worden?
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Kwekje » zo okt 28, 2007 8:27 pm

Nou Donald,

Ik heb nu deel 143 en het lijkt wel of er een half deel van een plaatje inzit :/

En gaat de serie nu wel of niet stoppen bij deel 145 ?

Groetjes Kwekje.
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Donald Duck » zo okt 28, 2007 10:43 pm

Dit heb ik reeds ook gezien, dit is gewoon een korter plaatje, en neem maar van mij aan, dat de serie nog lang niet zal stoppen. De pockets zijn namelijk erg in trek.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Kwekje » ma okt 29, 2007 10:13 pm

tis te hopen dat ie doorgaat want inderdaad het is super in trek, enne... ben ik toch benieuwd hoeveel zijkantcovers deze tekening meeneemt;-)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Big Bad Wolf » ma okt 29, 2007 11:37 pm

Kan me ook niet voorstellen dat ze gaan stoppen met de pockets.
Vraag me ook af wie dat fabeltje de wereld in geholpen heeft.
In Duitsland lopen ze ook als een trein (zijn ze inmiddels bij nummer 369), dus waarom in Nederland niet? Daar hebben ze overigens al sinds 1987 een illustratie op de rug.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor Kwekje » do nov 01, 2007 3:28 pm

Deel 369 ??? WOOW dat is echt veel, nou dan liggen de pockets daar dus nóg beter ! Hopenlijk gaat onze Hollandse serie ook zo ver! En een illustratie sinds 1987 ?? Loopt die vanaf dat jaar tot nu dus al 20 jaar zoals bij ons pas sinds deel 101 ?
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Rockerduck » do nov 01, 2007 11:47 pm

Kwekje schreef:Deel 369 ??? WOOW dat is echt veel, nou dan liggen de pockets daar dus nóg beter ! Hopenlijk gaat onze Hollandse serie ook zo ver! En een illustratie sinds 1987 ?? Loopt die vanaf dat jaar tot nu dus al 20 jaar zoals bij ons pas sinds deel 101 ?

De Duitsers zijn met die pocketserie begonnen toen 'wij' (= Nederland) met de eerste serie pockets begonnen (ergens in de jaren '70). Wij zijn nu bezig met al de derde serie pockets en zijn daarij steeds opnieuw begonnen te tellen, maar de Duitsers hebben gewoon vanaf de allereerste dezelfde serie aangehouden en hebben doorgeteld. Bij hen verschijnen ook altijd 12 pockets per jaar, en bij ons is dat tientallen jaren maar 8 per jaar geweest.

De afbeelding op de ruggen van de Duitse pockets veranderen ook om de zoveel uitgaven, net zoals in Nederland. Maar gemiddeld lopen ze daar wel flink lang door, want ik heb er hier een paar liggen, waarvan bij pocket 119 de rugafbeelding is begonnen en die doorloopt tot en met pocket 165!!! (Het gaat daarbij om allemaal hoofden van Duck-figuren, die je in principe wel 'los' van elkaar kunt zetten -dus de hoofden scheiden- maar waarvan bij ieder deel waar één hoofd ophoudt, het volgende eigenlijk alweer begint).
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luigi » di nov 13, 2007 10:51 pm

Rockerduck schreef:Het gaat daarbij om allemaal hoofden van Duck-figuren, die je in principe wel 'los' van elkaar kunt zetten -dus de hoofden scheiden- maar waarvan bij ieder deel waar één hoofd ophoudt, het volgende eigenlijk alweer begint.

Dat hadden/hebben de Nederlandse Dubbelpockets toch ook met hoofden? Goed afgekeken?
Ik heb maar 2 dubbelpockets, staat nogal knullig in de kast, dus heb ik ze maar achter de nieuwste rij gezet.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr nov 16, 2007 8:42 pm

Ja, de Nederlanders hebben dat van de Duitsers afgekeken. Maar bij de eerste twee afbeeldingen (Dubbelpockets 1-5 en 6-10) hielden de hoofden ook op bij het vijfde deel. Met ingang van Dubbelpocket 11 zijn er steeds 6 delen, waarbij op het zesde deel ook alweer een ánder hoofd begint, zodat je door moet blijven kopen om het compleet te maken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr okt 17, 2008 6:02 pm

Luigi schreef:
Rockerduck schreef:Het gaat daarbij om allemaal hoofden van Duck-figuren, die je in principe wel 'los' van elkaar kunt zetten -dus de hoofden scheiden- maar waarvan bij ieder deel waar één hoofd ophoudt, het volgende eigenlijk alweer begint.

Dat hadden/hebben de Nederlandse Dubbelpockets toch ook met hoofden? Goed afgekeken?
Ik heb maar 2 dubbelpockets, staat nogal knullig in de kast, dus heb ik ze maar achter de nieuwste rij gezet.

Hee, ik ook! Nrs. 2 en 8.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Kwekje » vr okt 02, 2009 6:10 pm

HE ik niet IK heb ze weereens allemaal ;) Maarja ;) Geld zat he :P
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr okt 02, 2009 7:02 pm

grmblmblkwekjehoujekwekjemblgrmblargl. Zie topic: pocket 135.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Kwekje » za okt 03, 2009 10:53 pm

Duckfan van Down Under schreef:grmblmblkwekjehoujekwekjemblgrmblargl. Zie topic: pocket 135.

Eh... Wat is dít nu weer voor onzin duckfan van Australië ??? Ga fietsen menneke :/
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm


Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten