Rugtekeningen

Berichtdoor Duckie Duck » wo dec 30, 2009 8:29 pm

Ik vind die 294-319 leuk =D die mogen ze wel als achterkant doen.

http://www.lustiges-taschenbuch.de/lustiges-taschenbuch/buchruecken/191-319.html
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo dec 30, 2009 9:06 pm

Duckie Duck schreef:Ik vind die 294-319 leuk =D die mogen ze wel als achterkant doen.

http://www.lustiges-taschenbuch.de/lustiges-taschenbuch/buchruecken/191-319.html

Ik denk dat ze alleen maar olieverf schilderijen van Carl Barks blijven doen als rugtekening.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckie Duck » wo dec 30, 2009 10:07 pm

Dat denk ik ook. Maar zoals de laatste achterkant waar we nog mee bezig zijn en die daarvoor, die vind ik persoonlijk lelijk getekend! Die eerste 101-120 vond ik wel leuk.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Mr. Happy » do dec 31, 2009 12:43 am

We hebben natuurlijk al losse hoofden gehad bij de dubbelpockets. Ik vind het leuker om de huidige lijn door te zetten. Ook een mooier gezicht in de kast dan wanneer je eerst een aantal "schilderijen" hebt en vervolgens een "simpel" hoofd in eenzelfde serie.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor DuckBoy » do dec 31, 2009 3:03 pm

Duckie Duck schreef:Dat denk ik ook. Maar zoals de laatste achterkant waar we nog mee bezig zijn en die daarvoor, die vind ik persoonlijk lelijk getekend! Die eerste 101-120 vond ik wel leuk.

Vind jij barks himself lelijk tekenen?!!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Duckie Duck » za jan 02, 2010 8:12 pm

DuckBoy schreef:
Duckie Duck schreef:Dat denk ik ook. Maar zoals de laatste achterkant waar we nog mee bezig zijn en die daarvoor, die vind ik persoonlijk lelijk getekend! Die eerste 101-120 vond ik wel leuk.

Vind jij barks himself lelijk tekenen?!!

Nee, degene die het natekend (ik heb geen idee wie dat doet) bij de eerste rugtekeningen vond ik het wel mooi! Bij de laatste minder..

Dus ik heb NIETS tegen Barks tekeningen.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm


Berichtdoor Duckie Duck » ma jan 04, 2010 9:37 pm

Correctie die lijkt me wel leuk;)
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jan 31, 2010 9:24 pm

Derde ronde!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
[...]
Dit zijn CB OIL 001, 016, 021, 034, 035, 036, 037, 042, 043, 048, 057, 061, 063, 071, 073, 081, 092, 093, 101, 103, 108, 114, 119, 121, 123, 131, 137, 140, 141, 147, 149, en CB WAT 7.

Met dank aan Daniel73, voor de mooie site waar ik de plaatjes vanaf heb gehaald! Helaas ging er later iets mis met mijn comptuter, waardoor je alle plaatjes vanaf 123 niet kunt zien. Misschien kan Daniel als admin van beide sites de links repareren zodat de plaatjes weer zichtbaar worden?

EDIT: niet verschenen plaatjes verwijderd: bestandsnamen bestaan niet
Laatst bijgewerkt door Duckfan van Down Under op zo jan 31, 2010 9:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 31, 2010 10:12 pm

Duckfan van Down Under schreef:Misschien kan Daniel als admin van beide sites de links repareren zodat de plaatjes weer zichtbaar worden?

De bestandsnamen die je gebruikte bestaan niet. Aan je verzoek kan ik dus moeilijk voldoen. Als iedereen mij gaat vragen om correcte bestandsnamen te zoeken, kan ik wel bezig blijven. :) Uit je bericht maak ik op, dat je de fouten al hebt gezien voordat je je bericht hebt verstuurd. Laat dan die plaatjes weg en vraag hulp van iemand om ze te posten. Zo'n verzoek kun je bijvoorbeeld doen in subforum 'Over McDrake Nederland Disney'.

Overigens is het direct tonen van plaatjes van een andere site eigenlijk niet zo netjes, vanwege de serverbelasting. (De server van Sertiesam, in dit geval.) Ook is het vragen om dode linken. Het beste kun je plaatjes via Photobucket of Imageshack tonen.

Maar vooruit, voor deze ene keer:

131
Afbeelding

137
Afbeelding

140
Afbeelding

141
Afbeelding

147
Afbeelding

149
("helicopter and dollar-sign smoke signal", geen plaatje aanwezig)

CB WAT 7
Afbeelding
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Appie Aap » zo jan 31, 2010 10:26 pm

Wat een mooie plaatjes. Vooral 131 en 147! Zou leuk zijn als rugtekening :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Fuzzy » ma feb 01, 2010 12:14 am

Ik vind ze niet allemaal even mooi. Ik zou 141 toch wel graag als rugtekening willen zien.
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor Duckie Duck » ma feb 01, 2010 6:26 pm

Als ik de redactie was, dan had ik één van Dagobert in Klondike ofzo gedaan. I.v.m. de Miljoenen van Oom Dagobert reeks! Tenminste dat lijkt mij;)
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Dubbelduck » ma feb 01, 2010 8:21 pm

Duckie Duck schreef:Als ik de redactie was, dan had ik één van Dagobert in Klondike ofzo gedaan. I.v.m. de Miljoenen van Oom Dagobert reeks! Tenminste dat lijkt mij;)

Zoals al vaker gezegd worden de pockets in een ander land/andere landen samengesteld. De Nederlandse redactie heeft daar, volgens mij, niks of niet veel over te zeggen. Dan komt er ook nog bij dat de avonturen van Don Rosa (die jij volgens mij bedoelt) 4 stroken per pagina zijn, terwijl in pockets alleen maar verhalen staan van 3 stroken per pagina. Vroeger werden verhalen van 4 stroken nog wel eens verandert in 3 stroken of met andere woorden hetzelfde verhaal met een andere layout. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer in de pockets, maar in Italië doen ze dat soms nog wel eens. Dit deden ze bijvoorbeeld met de Scrooge Soap, een serie waarin oom Dagobert verschillende landen afreist (met Donald en de neefjes uiteraard) terwijl hij probeert om uit handen te blijven van zijn vijanden (Zwarte Magica, Zware Jongens, Govert Goudglans). Deze Deense serie bestaat uit 6 verhalen van elk 12 bladzijden met 4 stroken (dus 48 stroken per verhaal). Italië heeft deze layout echter verandert naar 3 stroken per pagina, en de verhalen werden vervolgens 16 bladzijden (dus ook 48 stroken per verhaal).

Maar ik zie dat ik weer eens enorm off-topic raak, dus deze discussie aub niet voortzetten :).
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Otto » ma feb 01, 2010 9:31 pm

Dubbeluck schreef:
Duckie Duck schreef:Als ik de redactie was, dan had ik één van Dagobert in Klondike ofzo gedaan. I.v.m. de Miljoenen van Oom Dagobert reeks! Tenminste dat lijkt mij;)

Zoals al vaker gezegd worden de pockets in een ander land/andere landen samengesteld. De Nederlandse redactie heeft daar, volgens mij, niks of niet veel over te zeggen. Dan komt er ook nog bij dat de avonturen van Don Rosa (die jij volgens mij bedoelt) 4 stroken per pagina zijn, terwijl in pockets alleen maar verhalen staan van 3 stroken per pagina. Vroeger werden verhalen van 4 stroken nog wel eens verandert in 3 stroken of met andere woorden hetzelfde verhaal met een andere layout. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer in de pockets, maar in Italië doen ze dat soms nog wel eens. Dit deden ze bijvoorbeeld met de Scrooge Soap, een serie waarin oom Dagobert verschillende landen afreist (met Donald en de neefjes uiteraard) terwijl hij probeert om uit handen te blijven van zijn vijanden (Zwarte Magica, Zware Jongens, Govert Goudglans). Deze Deense serie bestaat uit 6 verhalen van elk 12 bladzijden met 4 stroken (dus 48 stroken per verhaal). Italië heeft deze layout echter verandert naar 3 stroken per pagina, en de verhalen werden vervolgens 16 bladzijden (dus ook 48 stroken per verhaal).

Maar ik zie dat ik weer eens enorm off-topic raak, dus deze discussie aub niet voortzetten :).

we hebben het over de rugtekening.... jij bent de enige die het over de inhoud hebt... ;)
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten