Wat vinden jullie van... Carl Barks

Berichtdoor MatroosDuck » wo apr 13, 2011 3:47 pm

Snik snik
Gelukkig is Jippes er nog,de Nederlandse Barks.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Ui » wo apr 13, 2011 4:23 pm

MatroosDuck schreef:Gelukkig is Jippes er nog,de Nederlandse Barks.

Om een Barks te zijn moet je meer kunnen dan andermans stijlen natekenen en heel soms een goed scenario afleveren. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » wo apr 13, 2011 4:55 pm

Ui heeft gelijk. Als je Don Rosa en Jippes zou combineren, dan zou je héél misschien een klein beetje in de buurt komen van Barks. Maar zelfs Jippes en Don Rosa op zichzelf komen laaaaang niet in de buurt van hem.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor kwuk duck » wo apr 13, 2011 4:59 pm

Bruno Kopsky schreef:Ui heeft gelijk. Als je Don Rosa en Jippes zou combineren, dan zou je héél misschien een klein beetje in de buurt komen van Barks. Maar zelfs Jippes en Don Rosa op zichzelf komen laaaaang niet in de buurt van hem.

Dit is een mening, in sommige verhalen.vind ik rosa beter dan barks.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » wo apr 13, 2011 5:06 pm

kwuk duck schreef:Dit is een mening, in sommige verhalen.vind ik rosa beter dan barks.

In welke verhalen vind je Rosa beter dan Barks? Noem eens wat voorbeelden. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » wo apr 13, 2011 5:27 pm

Rosa's verhalen komen in de buurt van Barks en Jippes' tekeningen komen in de buurt van Barks, bedoelde ik.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor kwuk duck » wo apr 13, 2011 8:22 pm

Bijvoorbeeld bij bevroren harten en a letter from home, ik vind vooral de achtergrond met de histoorische feitjes leuk. En zij tekenstijl met veel achtergrondgrappen.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » do apr 14, 2011 1:28 pm

Bruno Kopsky schreef:Rosa's verhalen komen in de buurt van Barks

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

kwuk duck schreef:[Rosa beter dan Barks] Bijvoorbeeld bij bevroren harten en a letter from home, ik vind vooral de achtergrond met de histoorische feitjes leuk. En zij tekenstijl met veel achtergrondgrappen.

'Hearts of the Yukon' en 'A Letter From Home' bevatten plotgaten die je bij Barks niet gauw zult zien.
Enkele voorbeelden: Bevroren brandweerslangen die niettemin toch kunnen blussen. Een botsing met Barks's tijdlijn, door een gebouw af te branden waar Dagobert later herinneringen ophaalt. En een botsing met Rosa's eigen tijdlijn. Namelijk Dagobert die klaagt dat hij niet weet of zijn vader trots was, terwijl die vader hem dat hoogstpersoonlijk zelf verteld heeft in Rosa's eigen 'Life of $crooge'.
Op McDuck zijn mankementen van o.m. deze verhalen uitgebreid aan bod gekomen. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » do apr 14, 2011 2:28 pm

Ach joh. Ik ben nooit een grote fan geweest van Don Rosa's verhalen maar ik kan ze wel waarderen. Ik bedoel niet dat ze Barks benaderen in zijn klasse en stijl, maar dat Rosa wel plots verzint waar je u tegen kan zeggen. Dat jij nou zo'n Rosa-hater bent...
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » do apr 14, 2011 2:59 pm

Waar komt Rosa ineens vandaan? Wie zit hier zo te vloeken in de Heilige Barks-kerk? (snotter)

Bruno Kopsky schreef:[Rosa's verhalen] Ik bedoel niet dat ze Barks benaderen in zijn klasse en stijl, maar dat Rosa wel plots verzint waar je u tegen kan zeggen.

Ui vindt een aantal Rosa-plots goed. Maar de meeste van Rosa's verhalen bestaan uit hergebruikte plots van anderen. (snik)

Bruno Kopsky schreef:Dat jij nou zo'n Rosa-hater bent...

Afbeelding Ui is Barks-liefhebber. Ware Barks-liefhebbers hebben veel verdriet van Rosa's gerotzooi in Barks's universum. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor kwuk duck » do apr 14, 2011 4:21 pm

Ui schreef:
kwuk duck schreef:[Rosa beter dan Barks] Bijvoorbeeld bij bevroren harten en a letter from home, ik vind vooral de achtergrond met de histoorische feitjes leuk. En zij tekenstijl met veel achtergrondgrappen.

'Hearts of the Yukon' en 'A Letter From Home' bevatten plotgaten die je bij Barks niet gauw zult zien.
Enkele voorbeelden: Bevroren brandweerslangen die niettemin toch kunnen blussen. Een botsing met Barks's tijdlijn, door een gebouw af te branden waar Dagobert later herinneringen ophaalt. En een botsing met Rosa's eigen tijdlijn. Namelijk Dagobert die klaagt dat hij niet weet of zijn vader trots was, terwijl die vader hem dat hoogstpersoonlijk zelf verteld heeft in Rosa's eigen 'Life of $crooge'.
Op McDuck zijn mankementen van o.m. deze verhalen uitgebreid aan bod gekomen. (snik)

ja,nee barks is lekker realistisch afetoe! Ik vindt de verhalen met meer diepgang en achtergrond gewoon leuker.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Bruno » do apr 14, 2011 4:39 pm

Ui schreef:Ui is Barks-liefhebber. Ware Barks-liefhebbers hebben veel verdriet van Rosa's gerotzooi in Barks's universum. (huil huil)

Daar ben ik het niet mee eens, want dat zou mij dan een onware Barksliefhebber maken. Don Rosa is een beetje op hol geslagen, maar hij heeft alles gedaan als Barksliefhebber. Bovendien is hij belangrijk geweest voor Donald Duck. Zonder Don Rosa was de populariteit nu veel minder groot geweest. Dat mag je ook niet onderschatten. Ik durf bijna te stellen dat mijn interesse voor Barks destijds extra is aangewakkerd door Don Rosa's Life & Times.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Rubberduck » do apr 14, 2011 6:09 pm

Bruno Kopsky schreef:Ach joh. Ik ben nooit een grote fan geweest van Don Rosa's verhalen maar ik kan ze wel waarderen. Ik bedoel niet dat ze Barks benaderen in zijn klasse en stijl, maar dat Rosa wel plots verzint waar je u tegen kan zeggen. Dat jij nou zo'n Rosa-hater bent...

Och jongen, ga nou eens één keertje in op de *inhoud* van wat anderen schrijven, in plaats van je er met een gemakzuchtige one-liner vanaf te maken. Voor één keertje maar, please? Dat zou dan gelijk de allereerste keer zijn.

Want moet je zó een Rosa-verhaal vol aanwijsbare fouten verdedigen, door anderen te diskwalificeren?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Rubberduck » do apr 14, 2011 6:12 pm

kwuk duck schreef:ja,nee barks is lekker realistisch afetoe! Ik vindt de verhalen met meer diepgang en achtergrond gewoon leuker.

Ja, die biedt Barks dus. Rosa biedt die diepgang niet. Rosa biedt schijn-diepgang, aan de oppervlakte. Een mooi laagje vernis dat je er gemakkelijk vanaf krast. Maar om dat te doorzien moet de lezer zélf wat dieper kijken en daar heeft de lezer geen zin in. Het zijn toch maar pratende eenden...
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » do apr 14, 2011 6:15 pm

Ik ben het volkomen met jullie eens dat Don Rosa sommige dingen heeft verpest en dat hij vaak verkeerde keuzes heeft gemaakt, maar je kunt zijn verhalen als hardcore Barks-liefhebber wel léren leuk te vinden.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Carl Barks

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten