't Land onder de Aarde http://coa.inducks.org/story.php?c=W+

Berichtdoor mcDuck King » zo jul 05, 2009 10:51 am

Jullie kennen het verhaal wel, het verhaal waarin als 1e de Honkies en de Tonkies voorkomen, waarin Dagobert, Donald en Kwik, Kwek en Kwak onder de grond komen. Dat verhaal heet 't Land onderde Aarde. Maar dat verhaal is lang geleden gepubliceerd met maar 27 blz. in plaats van 32. Ze hebben deze stroken teruggevonden: Afbeelding Maar helaas zijn de laatste 2 5/8 blz. niet terug gevonden, heeft iemand hier toevallig o.a. intervieuws, materiaal van? En zou die persoon het hier dan misschien kunnen plaatsen, letteren, enz.? Dat zou fijn zijn.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jul 05, 2009 1:50 pm

Zijn deze niet al verschenen in een Nederlandse uitgave?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jul 05, 2009 2:01 pm

Ah, ik zie het al in jouw inducksnummer. In Nederland hebben ze een versie met 29 en nog een strook ofzo aan pagina's gepubliceerd, met dus wat extra gevonden pagina's, maar inderdaad nog niet allemaal. Is dit verhaal ingekort voor reclame, of omdat er een tweede verhaal van 4 pagina's van Willie WorteL bij moest vanaf hier? (Barks maakte voor een uitgave met 32 pagina's vaak verhalen van 32 pagina's, totdat werd besloten dat er een tweede verhaal bijmoest met andere personages, vanaf hier werden het vaak verhalen van 28 pagina's en dan nog een Willie Wortelverhaal van 4 pagina's).
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » zo jul 05, 2009 2:46 pm

Ridder ter Geit schreef:Is dit verhaal ingekort voor reclame, of omdat er een tweede verhaal van 4 pagina's van Willie WorteL bij moest vanaf hier? (Barks maakte voor een uitgave met 32 pagina's vaak verhalen van 32 pagina's, totdat werd besloten dat er een tweede verhaal bijmoest met andere personages, vanaf hier werden het vaak verhalen van 28 pagina's en dan nog een Willie Wortelverhaal van 4 pagina's).

Ingekort omdat er een tweede verhaal bij moest met andere personages. Zie onderstaand topic.

Veranderingen in Barks-verhalen
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=906
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo jul 05, 2009 5:21 pm

Bedankt allemaal voor de informatie waarom er maar 27 blz. in de 1e uitgaven van dat Barks verhaal. Maar de vraag was: heeft iemand soms dingen over de niet-gepubliceerde pagina's, want ik zou dat graag willen horen/zien. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm


Keer terug naar Carl Barks

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron