Herdrukken van Barks-verhalen

Berichtdoor McDuck Menu » zo aug 01, 2010 11:49 pm

Redmess schreef:Ik denk dus dat als je herdrukken doet, je er de naam van de tekenaar/schrijver bij moet zetten. (net als bij zo'n beetje elke andere niet-Disney strip overigens. Een overblijfsel van het strikte Disney-regime?)

Maar dan zou dat regime alleen in Nederland zijn blijven hangen..
Als ze dat al zouden doen, wat ik betwijfel, hoop ik wel dat ze het niet zo opzichtig doen als in de Duitse bladen. Ik vond het niet mooi toen ik het in de supermarkt las. Kan ook aan gewenning liggen natuurlijk. Deed wel afbreuk aan de layout. Verder kan ik weinig redenen bedenken om het niet te doen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Robb_K » ma aug 02, 2010 12:15 am

Redmess schreef:Ik denk dat herdrukken in het blad inderdaad waarde hebben om nieuwe lezers in aanraking te brengen met grote tekenaars als Barks. Want inderdaad: waar moeten ze het anders vandaan halen? Aan de andere kant word bij strips niet eens de naam van de tekenaar of schrijver vermeld. Ik weet dat veel van jullie tekenaars op afstand herkennen, maar de meeste mensen hebben geen idee. Ik denk dus dat als je herdrukken doet, je er de naam van de tekenaar/schrijver bij moet zetten. (net als bij zo'n beetje elke andere niet-Disney strip overigens. Een overblijfsel van het strikte Disney-regime?)

De tekenaars en schrijvers namen zijn afgedrukt op de boeken in heel Scandinavië, Finland, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Brazilië, en verschillende andere "Egmont-partnerschap" landen. Misschien zullen ze worden afgedrukt op boeken hier in Nederland op een dag (andere dan DD Grapigste Avonturen en andere speciale boeken).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Daniel73 » ma aug 02, 2010 10:25 pm

Daniel73 schreef:Waar zie jij geremasterde strips? Was het maar waar, dat men een collectie met geremasterde Barks uitbracht! De meeste herdrukken van Barks zijn gebaseerd op versies die zomaar ergens vandaan zijn geplukt.

Redmess schreef:Dat is niet het punt. Wat ik bedoelde dat heruitgaven, al dan niet verbeterd, in andere media aan de orde van de dag zijn. Daar verdient men immers geld aan. Dus waarom zou dat bij strips niet zo zijn.

Doorgaans gaat het bij CDs om heruitgaven van oude albums. Wat bijvoorbeeld bij Donald Duck Weekblad gebeurt is dat men oud werk op een CD met nieuw werk zet. Stel je voor dat de nieuwe CD van ex-Beatle Paul McCartney, voor de helft vol zou staan met herdrukken van nummers van The Beatles. Je zou je bekocht voelen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Appie Aap » wo aug 04, 2010 7:47 pm

Daniel73 schreef:Doorgaans gaat het bij CDs om heruitgaven van oude albums. Wat bijvoorbeeld bij Donald Duck Weekblad gebeurt is dat men oud werk op een CD met nieuw werk zet. Stel je voor dat de nieuwe CD van ex-Beatle Paul McCartney, voor de helft vol zou staan met herdrukken van nummers van The Beatles. Je zou je bekocht voelen.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Het verhaal Uitvinder in de knel is in Donald Duck 2010-29 herdrukt. Dit verhaal had ik al 6 keer (Uncle Scrooge 14, Uncle Scrooge 161, Uncle Scrooge Adventures 44, De beste verhalen van Donald Duck 51, Donald Duck 1959-12, Donald Duck 1985-08) en daar komt nu dus een 7e versie bij. Herdrukken worden zo wel héél storend.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Redmess » wo aug 04, 2010 8:03 pm

Merk wel op dat er in het weekblad 25 jaar tussen zit. Dat vind ik dan nog wel acceptabel. In verzamelalbums, zeker in dezelfde reeks, niet echt nee.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor McDuck Menu » do aug 05, 2010 12:30 am

Appie Aap schreef:
Daniel73 schreef:Doorgaans gaat het bij CDs om heruitgaven van oude albums. Wat bijvoorbeeld bij Donald Duck Weekblad gebeurt is dat men oud werk op een CD met nieuw werk zet. Stel je voor dat de nieuwe CD van ex-Beatle Paul McCartney, voor de helft vol zou staan met herdrukken van nummers van The Beatles. Je zou je bekocht voelen.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Het verhaal Uitvinder in de knel is in Donald Duck 2010-29 herdrukt. Dit verhaal had ik al 6 keer (Uncle Scrooge 14, Uncle Scrooge 161, Uncle Scrooge Adventures 44, De beste verhalen van Donald Duck 51, Donald Duck 1959-12, Donald Duck 1985-08) en daar komt nu dus een 7e versie bij. Herdrukken worden zo wel héél storend.

Voor een echte verzamelaar is het inderdaad storend, maar voor een gewone lezer is het leuk om kennis te maken met Barks, al dan niet onbewust.
Ik heb zo het idee dat er veel meer gewone lezers zijn dan verzamelaars, en ik denk niet dat het beleid daar op veranderd zal worden.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Vorige

Keer terug naar Carl Barks

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron