Fantagraphics Carl Barks collectie

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Duck » di dec 11, 2012 8:37 pm

Bedoelen jullie deze boeken?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Als dit ze zijn ,dan zijn ze bij Bol.com ook te koop, zie(daar heb ik ook de plaatjes vandaan):http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/floyd+gottfredson/N/0/search/true/searchType/qck/suggestedFor/floyd+got/sc/media_all/index.html?_requestid=269772

Sorry trouwens voor de nogal grote plaatjes. ::oops:
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Koen » di dec 11, 2012 8:40 pm

Eh,ja ik schrok nogal van die grote foto's.
In ieder geval bedoel ik die wel
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Scrooge$ » di dec 11, 2012 8:44 pm

Koen schreef:
Scrooge$ schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Zelf vind ik de Gottfredson collectie nog beter, al is het alleen al omdat ik al die Barks-verhalen al ken. De Gottfredson-collectie raad ik iedereen aan, vooral op dit forum. Hebben we daar al een topic voor?


Goed idee, doe jij het of moet ik het doen persoonlijk vind ik allebei de series heel erg mooi maar een pluspunt voor de Barks serie zijn: de strips zijn in kleur in tegenstelling tot de Floyd Gottfredson collectie waar ze in hun originele weergave staan zoals ze werden uitgegeven in de krant (en ik vind Carl Barks net iets beter dan Floyd Gottfredson, maar een klein beetje hoor :P)


Ik ook :)
Soms vind ik zwart-wit mooier,dit is vooral het geval bij Barks. Bij Gottfredson vind ik het vaak wat saai,omdat er veel zwart in voorkomt (,vooral bij de Mouse-figuren) . De Barks-collectie is zeker een aanrader. Met name Lost in the Andes. Maar dat is enkel mijn mening,Only a old poor Man is ook erg goed.


Ja, daar heb je ook volkomen gelijk in, al dat zwart bij bijna toch al zwarte zwarte personages zit minder leuk eruit dan een gekleurde donald en neefjes etc.
Het is misschien handig als ik dan ook aangeef welke van de verschenen albums volgens mij het mooiste is, dat is wel moeilijk te zeggen maar kies voor de Uncle Scrooge uitgave en later misschien de uitgave van The old castle's secret maar dat weet ik nog niet want hij is nog niet verschenen.

Van de mickey mouse serie vind ik nummer twee het mooist qua inhoud en uitwerking
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Hidde » zo dec 16, 2012 8:48 pm

Ik heb de boeken zien liggen in de shop in het stripmuseum.

De boeken zijn kleiner dan ik dacht, maar wel erg dik. De boeken zien er erg mooi uit en zijn erg stevig. Alle verhalen zijn in de originele druk gepubliceerd als de eerste publicatie in de Vereningde Staten (dezelfde kleuren en de originele tekst (door Carl Barks geschreven)). De stripverhalen zijn in ieder geval erg mooi gedrukt. Kortom, een must-have voor een echt Carl Barks-fan. :D

Ik had alleen niet genoeg geld bij me om er één te kopen. De boeken kosten namelijk 25 euro, alleen deel 2 kost 30 euro (zou niet weten waarom). Als ik genoeg geld heb ga ik er waarschijnlijk één via bol.com kopen, want ik wil deze reeks echt graag hebben.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor BibiTotoLover » zo dec 16, 2012 8:51 pm

Deze boeken kende ik nog helemaal niet.. nice, nog meer spullen op me Disney Verlanglijstje, haha!! ;)
Pockets:139 // DubbelPockets:18 // ThemaPockets:14
Avatar gebruiker
BibiTotoLover
Donald Duck Pockets Teller: 186
Member
 
Berichten: 764
Geregistreerd: vr dec 14, 2012 5:04 pm
Woonplaats: Duckstad.

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Scrooge$ » zo dec 16, 2012 9:24 pm

een voordeel van deze serie is ook de fantastische achterdgrondinformatie van Barks zelf en fans zoals George Lucas! (ze zijn heel stevig bij de atomik stonden ze dagenlang rechtop tentoongesteld)
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Scrooge$ » ma feb 04, 2013 8:33 pm

[img]
[/img]
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Oom Paspasu » ma feb 04, 2013 9:01 pm

Wat ging er mis?

Koen schreef:Soms vind ik zwart-wit mooier,dit is vooral het geval bij Barks. Bij Gottfredson vind ik het vaak wat saai,omdat er veel zwart in voorkomt (,vooral bij de Mouse-figuren) .

Barks' verhalen zijn bedoeld voor kleur, Gottfredsons krantenstrips zijn als zwart-wit bedoeld. Ik pak even de Grappigste avonturen #35 erbij en bijvoorbeeld op pagina 84 zien we dat Gottfredson Donalds voet zwart heeft geinkt. In een kleurenuitgave is dat nogal lelijk.
De Fantagraphics zijn iets goedkoper op http://www.bookdepository.co.uk en zonder verzendkosten. Je hebt daar wel een creditcard voor nodig en de levering kan lang duren. Een goed alternatief voor bol.com, maar het beste kan je je stripboeken natuurlijk bij de stripwinkel halen.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Scrooge$ » ma feb 04, 2013 10:28 pm

Ik wou een plaatje van nummer 4 van de fantagraphicsserie plaatsen, maar ik weet niet meer hoe ik een plaatje moet plaatsen
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Hidde » di feb 05, 2013 4:17 pm

Het vierde deel wordt ''The Old Castle's Secret.''

Afbeelding

http://www.fantagraphics.com/index.php? ... Itemid=113

Scrooge$ schreef:Ik wou een plaatje van nummer 4 van de fantagraphicsserie plaatsen, maar ik weet niet meer hoe ik een plaatje moet plaatsen


Je klikt op met de rechtermuisknop op de afbeelding en klikt dan vervolgens op ''Eigenschappen''. Daarna kun je het adres/url kopiëren (Ctrl + c). Je plakt de url in je bericht (Ctrl + v) en zet het tussen [img]en[/img].

Dus zo: [img](adres/URL%20afbeelding)[/img], maar dan zonder spaties en haakjes.
Laatst bijgewerkt door Hidde op di feb 05, 2013 4:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Scrooge$ » di feb 05, 2013 4:20 pm

Scrooge$ schreef:Ik wou een plaatje van nummer 4 van de fantagraphicsserie plaatsen, maar ik weet niet meer hoe ik een plaatje moet plaatsen


Je klikt op met de rechtermuisknop op de afbeelding en klikt dan vervolgens op ''Eigenschappen''. Daarna kun je het adres/url kopiëren (Ctrl + c). Je plakt de url in je bericht (Ctrl + v) en zet het tussen [img]en[/img].

Dus zo: [img](adres/URL%20afbeelding)[/img], maar dan zonder spaties en haakjes.


Dank je, en dat is dan ook gelijk het plaatje! Mooie voorkant, misschien wel de mooiste tot nu toe en de inhoud ziet er ook goed uit:

“The Old Castle’s Secret” (natch)
“In Darkest Africa”
“Wintertime Wager”
“Watching the Watchman”
“Wired”
“Going Ape”
“Spoil The Rod”
“Bird Watching”
“Horseshoe Luck”
“Bean Taken”
“Rocket Race to the Moon”
“Donald of the Coast Guard”
“Gladstone Returns”
“Links Hijinks”
“Sorry to be Safe”
“Sheriff of Bullet Valley”
“Best Laid Plans”
“The Genuine Article”
“Pearls of Wisdom”
“Foxy Relations”
“Wintertime Wager” first appearance of Gladstone Gander
“Watching the Watchman”
“Going Ape”
“Spoil The Rod” helloooo Pulpheart Clabberhead
“Donald of the Coast Guard”
“Pearls of Wisdom”
“Foxy Relations”
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Hidde » di feb 05, 2013 4:21 pm

Dit lijkt mij ook het leukste en mooiste deel. :) Ik weet zeker dat ik het ga kopen!
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor Ralph » vr dec 20, 2013 11:33 pm

Zelf heb ik alleen nog deel 4 uit de serie, maar als ik weer geld heb zou ik graag nog een deel willen kopen. Deel 5, 'Christmas on Bear Mountain' is inmiddels ook al uit: http://coa.inducks.org/issue.php?c=us/CBDL+++5#p001. Op het internet kwam ik net een afbeelding tegen van een/de cover van deel 6, met het verhaal 'Trail of the Unicorn' (http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS++263-03) als hoofdverhaal. Dit is de afbeelding die ik heb gevonden:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor McDuck Menu » za apr 11, 2015 7:43 pm

Ik heb er gisteren twee gekregen als felicitatie voor mijn afstuderen, ben er erg blij mee! Leuk om Barks eindelijk weer eens in het Engels te lezen, fijn formaat, mooie druk (nu ik ze niet meer online kan vinden ;) )
Ik heb nu Volume 5 en 7.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Fantagraphics Carl Barks collectie

Berichtdoor MeneerJansen » ma jan 04, 2016 4:29 pm

Ik heb een paar dagen geleden "Trail of the Unicorn" (Vol. 8, uitgegeven in 2014, zie Wiki) binnengekregen via Bol.com (was 't goedkoopst). Dit deel kwam later binnen dan de andere Fantagraphics delen die ik tegelijk bestelde met dit deel. Zou het kunnen dat de wat oudere delen niet goed leverbaar meer zijn? Wat zijn jullie ervaringen? Sparen jullie alle delen? Moeten we deze boeken zo snel mogelijk verzamelen omdat ze anders misschien niet leverbaar zijn? Dat heb je wel eens met sommige stripreeksen: de wat oudere delen worden zeldzaam en nauwelijks herdrukt...

Hoe dan ook: ik ben content met deze reeks. Alleen vind ik de gekozen kleuren raar. Ik startte daar een discussie over destijds op het ter ziele gegane (Engelstalige) DCF forum. Wij Europeanen zijn niet gewend dat ze in Amerika graag werken met complementaire en primaire kleuren. Ze kleuren daar de ene bergtop groen en de andere geel of rood, terwijl wij ze zouden kleuren in tinten van grijs. Sterker nog: ik wordt zo af en toe knettergek van de kleuren: groene vissen, blauwe vogels etc. Maar de Amerikanen vinden het prachtig. Zo waren de Dell Comics uit de vijftiger jaren ook gekleurd.

Hoe verzamelen jullie je Barks strips? Via de "Beste Verhalen" reeks? Of via deze Fantagraphics reeks?
Avatar gebruiker
MeneerJansen
Carl Barks fan
Member
 
Berichten: 11
Geregistreerd: za dec 26, 2015 4:00 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Carl Barks

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron