Goede Don Rosa verhalen

Berichtdoor Rockerduck » do jun 18, 2009 1:46 am

Je kunt de smiley vermijden door onder het tekstvak de optie "toon nooit smilies voor deze bijdrage" aan te vinken. Je bedoelt het verhaal 'Dream of a lifetime', toch? Dat vond ik nog wel een aardig verhaal. Maar ik vraag me af of het niet gejat is van de film Eternal sunshine of the spotless mind? Dat gaat over een man die via een apparaat terecht komt in de herinneringen van zijn ex-vriendin.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » do jun 18, 2009 4:14 am

Rockerduck schreef:Je bedoelt het verhaal 'Dream of a lifetime', toch? Dat vond ik nog wel een aardig verhaal. Maar ik vraag me af of het niet gejat is van de film Eternal sunshine of the spotless mind? Dat gaat over een man die via een apparaat terecht komt in de herinneringen van zijn ex-vriendin.

"The Dream of a Lifetime" werd gemaakt in 2002, "Eternal Sunshine" is van 2004. In "The Cell" (2000) kruipt Jennifer Lopez in het onderbewustzijn van een comateuze seriemoordenaar, om te achterhalen waar hij zijn laatste slachtoffer heeft verborgen. In "De slimme slapjanus" (1993) heeft Professor Barabas een apparaat waarmee hij Suske en Wiske in de herinneringen van Jerommeke kan laten rondlopen. Kortom, het idee is niet nieuw. Don Rosa kreeg het idee overigens van een Franse fan, die misschien "The Cell" heeft gezien - of niet.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jun 18, 2009 9:25 am

Nu ja, ik neem aan dat dit sowieso een algemeen geaccepteerd fantasierijk idee is.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Carl Rosa » vr jun 19, 2009 11:42 pm

Rockerduck schreef:Je kunt de smiley vermijden door onder het tekstvak de optie "toon nooit smilies voor deze bijdrage" aan te vinken. Je bedoelt het verhaal 'Dream of a lifetime', toch? Dat vond ik nog wel een aardig verhaal. Maar ik vraag me af of het niet gejat is van de film Eternal sunshine of the spotless mind? Dat gaat over een man die via een apparaat terecht komt in de herinneringen van zijn ex-vriendin.

Dank je, Rock! Ik werd er gek van! ;)
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Carl Rosa » vr jun 19, 2009 11:46 pm

Michiel P schreef:
Rockerduck schreef:Je bedoelt het verhaal 'Dream of a lifetime', toch? Dat vond ik nog wel een aardig verhaal. Maar ik vraag me af of het niet gejat is van de film Eternal sunshine of the spotless mind? Dat gaat over een man die via een apparaat terecht komt in de herinneringen van zijn ex-vriendin.

"The Dream of a Lifetime" werd gemaakt in 2002, "Eternal Sunshine" is van 2004. In "The Cell" (2000) kruipt Jennifer Lopez in het onderbewustzijn van een comateuze seriemoordenaar, om te achterhalen waar hij zijn laatste slachtoffer heeft verborgen. In "De slimme slapjanus" (1993) heeft Professor Barabas een apparaat waarmee hij Suske en Wiske in de herinneringen van Jerommeke kan laten rondlopen. Kortom, het idee is niet nieuw. Don Rosa kreeg het idee overigens van een Franse fan, die misschien "The Cell" heeft gezien - of niet.

Je bent een kei, Michiel!
Ja, Dream of a Lifetime.
Ik vond het echt een totaal ander verhaal dan het klassieke Duck gebeuren. Dat hoeft dan niet altijd automatisch goed te zijn, maar ik ervaarde het als "wauw, wat gebeurt hier allemaal?"
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor DD » za jun 20, 2009 10:42 am

mcDuck King schreef:
DD schreef:
Ei schreef:Het beste verhaal aller tijden?? (censuur) (censuur)
Ei vindt het een van de betere Rosaverhalen. Dat wel.

Ei vindt 'Mythological Menagerie' heel leuk, met die gekke beesten.
http://coa.inducks.org/story.php?c=AR+104

Haha nee maar ik meen het echt :D

Smaken verschillen. Maar het verhaal zit er goed uit, complimenten. ;) Maar ik vind het jammer dat ik hem nooit zal lezen, tenzij het verschijnt in het album "Donald Duck 75 jaar" (als ie nooit komt.)

Dit verhaal is wel in het Nederlands verschenen. In een Vakantieboek om precies te zijn maar ik weet niet meer welk jaar.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor mcDuck King » za jun 20, 2009 10:57 am

DD schreef:Dit verhaal is wel in het Nederlands verschenen. In een Vakantieboek om precies te zijn maar ik weet niet meer welk jaar.

In vakantieboek 1995 http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2fDDVB+1995 alleen vind ik nooit zo'n oud vakantieboek.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DD » za jun 20, 2009 12:01 pm

Marktplaats? Rommelmarkten?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jun 20, 2009 12:28 pm

Hoho, dit verhaal staat ook in een Oom Dagobert album. Ik weet even niet meer welke.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » za jun 20, 2009 1:14 pm

Volgens inducks niet anders.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor mcDuck King » za jun 20, 2009 1:21 pm

Ridder ter Geit schreef:Hoho, dit verhaal staat ook in een Oom Dagobert album. Ik weet even niet meer welke.

Ja, droom lekker verder...
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jun 20, 2009 2:41 pm

Jawel, ze hadden toen de pagina's omgewisseld, daar klaagde hier pas nog iemand over. Het was een van de eerste delen na het levensverhaal. Het gaat toch om het verhaal met die gekke dieren? Dat heb ik nog met mijn toen bijna-vriendin (nu mijn vrouw) in de trein gelezen. Dat zal ik zeker niet meer weten!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » za jun 20, 2009 3:40 pm

Ridder ter Geit schreef:Jawel, ze hadden toen de pagina's omgewisseld, daar klaagde hier pas nog iemand over. Het was een van de eerste delen na het levensverhaal. Het gaat toch om het verhaal met die gekke dieren? Dat heb ik nog met mijn toen bijna-vriendin (nu mijn vrouw) in de trein gelezen. Dat zal ik zeker niet meer weten!

Nee, jij hebt het over 'Dieren versieren'. Wij hebben het over 'De eend die nooit bestond'.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jun 20, 2009 9:13 pm

DD schreef:
mcDuck King schreef:
DD schreef:Haha nee maar ik meen het echt :D

Smaken verschillen. Maar het verhaal zit er goed uit, complimenten. ;) Maar ik vind het jammer dat ik hem nooit zal lezen, tenzij het verschijnt in het album "Donald Duck 75 jaar" (als ie nooit komt.)

Dit verhaal is wel in het Nederlands verschenen. In een Vakantieboek om precies te zijn maar ik weet niet meer welk jaar.

Maar... dit bericht dan?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » zo jun 21, 2009 10:39 am

Hoe bedoel je?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron