Rosa in de Donald Duck

Berichtdoor DD » zo jun 14, 2009 5:56 pm

Omdat ik Rosa's verhalen zo ontzettend goed vind, zou ik echt graag een keer zo een nummer van het weekblad willen :D

Afbeelding
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jun 14, 2009 6:32 pm

Dat is al een keer als 1-april grap op McDuck gebruikt. Maar leuk idee! Met als openingsverhaal De Zoon van de Zon, en als vervolgverhaal Lo$.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jun 14, 2009 8:17 pm

Zou dat wel verkopen, zo'n voorplaat met zo'n rare vent erop? :P
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » zo jun 14, 2009 9:19 pm

Hahahahah
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor mcDuck King » ma jun 15, 2009 1:00 pm

Rockerduck schreef:Zou dat wel verkopen, zo'n voorplaat met zo'n rare vent erop? :P

Als ik hem niet denken zou ik zeggen:" Wat een maffe kerel, die mafkees probeert Dagobert boos te maken, hij steelt zijn geld)!!!' :lol:
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » ma jun 15, 2009 1:01 pm

mcDuck King schreef:Als ik hem niet denken zou ik zeggen:" Wat een maffe kerel, die mafkees probeert Dagobert boos te maken, hij steelt zijn geld)!!!' :lol:

denken moet zijn "kennen'. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za aug 27, 2011 10:47 pm

ah! daarom nu je icoon!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » zo aug 28, 2011 1:24 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dat is al een keer als 1-april grap op McDuck gebruikt.

Dat was een andere voorplaat. Op de voorplaat stond een interview met Rosa aangekondigd, over het toen nog niet verschenen 'Prisoner of White Agony Creek'. (snotter)

Nieuws over Donald Duck

Weekblad voortaan in teken Rosa

1-4-2005, door Naadje van de Kous

Afbeelding

Dat het weekblad naar zijn fans luistert, is inmiddels wel duidelijk geworden. Maar het blijft niet bij het publiceren van credits en handgetekende tekstballonnen: de lezers hebben nu ook inspraak gekregen in de inhoud van de Donald Duck. Uit een enquête, door de redactie gehouden onder een selectief aantal fans, is gebleken dat men het liefst zoveel mogelijk Rosa ziet. „We konden er niet meer omheen: de verkoopcijfers schoten de afgelopen jaren omlaag en het beleid moest drastisch veranderd worden,” aldus een medewerker die liever anoniem wilde blijven in dit exclusieve interview met McDuck.nl. „Ons weekblad zal voortaan volledig in het teken staan van Don Rosa.”

Over een week zijn de eerste resultaten te zien. Het openingsverhaal van Donald Duck 15 wordt het eerste deel van The Life and Times of $crooge McDuck, inclusief de oorspronkelijk weggelaten scènes. Uiteraard is hier iets bijzonders van gemaakt: de hele strip is door de Nederlandse redactie met de hand ingekleurd en geletterd. Bij de vertaling zullen af en toe voetnoten geplaatst worden, mocht het te vrij vertaald zijn. Dit naar aanleiding van klachten over in het verleden verkeerd vertaalde grappen en feiten.

Als elke week terugkomende rubriek worden er interviews met Rosa zelf geplaatst, over zijn denkbeelden en nieuwe verhalen. Men begint met een twee pagina’s lang interview over Rosa’s verhaal in-de-maak: “The Prisoner of White Agony Creek”. In dit vraaggesprek zullen enkele pikante details verklapt worden over de ontvoering van Knappe Kitty, maar de rest van het verhaal, dat overigens door de Nederlandse uitgever uitgegeven zal worden, blijf natuurlijk nog geheim.

Op de sales–afdeling worden al plannen bedacht ter promotie van de nieuwe weg die het weekblad inslaat. „Wij denken alvast aan het verkopen van Rosa-merchandise in de vorm van levensgrote posters, knuffels en theekopjes, maar dit zit alles nog in een vroeg stadium. We wachten eerst af wat het wordt met de nieuwe weekbladen,” zegt de geïnterviewde. Ook wordt al druk vergaderd over het uitbrengen van een Levensverhaal–boek en gesigneerde litho’s van strippagina’s.

Bovendien hebben wij uit betrouwbare bron vernomen dat er een promotietour door Nederland van Don Rosa in de planning staat. Hier wilde de redactie echter nog geen uitspraken over doen.

En de andere tekenaars en schrijvers dan? De medewerker verklaart: „Er moet natuurlijk afwisseling zijn in het Disney-aanbod, maar Rosa verkoopt nu eenmaal beter. Voor de die-hard fans zal er in de Donald Duck Extra elke vier weken werk van Nederlandse makelij te lezen zijn, en natuurlijk gaat de Beste verhalen–serie nog gewoon door. Al zou het misschien nodig zijn deze toch wat oubollige strips door Rosa te laten hertekenen, maar daarover zijn we nog in overleg.”

De cover voor nummer 15-2005, dat het eerste Rosa-nummer zal worden, kun je hier bekijken.

Discussieer mee op het forum.

Terug naar het nieuwsoverzicht.

Tekst © de auteur, plaatjes © de eigenaar. Lees meer in de disclaimer.

bron: http://www.mediafire.com/mcduck ("mcduck.nl-20090205.zip")

Dode linken omgezet naar onderstreepte tekst. De discussie is gearchiveerd als topic 1354. ("mcduck-forum.zip")

Ui vindt dit verreweg de best opgezette McAprilgrap. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » zo aug 28, 2011 1:48 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Dat is al een keer als 1-april grap op McDuck gebruikt.

Dat was een andere voorplaat. Op de voorplaat stond een interview met Rosa aangekondigd, over het toen nog niet verschenen 'Prisoner of White Agony Creek'. (snotter)

Het moet ook wel een andere voorplaat zijn want deze heb ik zelf gemaakt en in de tijd van die april grap was ik nog geen lid :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ui » zo aug 28, 2011 2:07 pm

Was Don Rosa maar echt zo'n grappig, vriendelijk kaboutertje als dat hij op die foto lijkt. (snotter) In werkelijkheid zou hij je afgebrand hebben om het gebrekkige perspectief (de bergen zijn kleiner dan de auto) en het zonder vergoeding op een voorplaat plaatsen van zijn naam en foto. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » zo aug 28, 2011 2:12 pm

Ui schreef:Was Don Rosa maar echt zo'n grappig, vriendelijk kaboutertje als dat hij op die foto lijkt. (snotter) In werkelijkheid zou hij je afgebrand hebben om het gebrekkige perspectief (de bergen zijn kleiner dan de auto) en het zonder vergoeding op een voorplaat plaatsen van zijn naam en foto. (snik)

Er is hier helemaal geen sprake van perspectief . Het zijn gewoon twee plaatjes door elkaar heen. Of zie jij vaker auto's vliegen :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ui » zo aug 28, 2011 2:21 pm

DD schreef:Er is hier helemaal geen sprake van perspectief .

Nog erger! (huil huil) En sinds wanneer is de lucht zo roze? En sinds wanneer heeft Dagobert een paarse jas? De inkleuring deugt niet. Ook is het tekenwerk wat wazig, alsof je niet eens de kleine moeite hebt genomen om Rosa te vragen om de originele tekening. Met zo'n tribuut doe je Rosa veel verdriet. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » zo aug 28, 2011 2:29 pm

Gaaaaaaap wat ben jij goed in mensen vervelen :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ui » zo aug 28, 2011 2:34 pm

Om maar te zwijgen over de computerlettering, in plaats van een handgeletterde. Haha! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm


Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron