2007-04-03, Ridder ter Geit schreef:O nee, in plaats van aan een nieuw verhaal werkt hij aan covers, pin-ups en levert hij tekst en bonus materiaal voor verscheidene Egmont Rosa Hall of Fame boeken en specilae Gemstone-uitgaven.
Dat zal de tol van zijn roem zijn... geen nieuwe verhalen maken omdat hij te druk is met zijn roem onderhouden.
Volgens nieuws op DCML heeft Don Rosa een nominatie gekregen voor een Eisner Award voor beste verhaal van het jaar, voor 'The Black Knight Glorps Again!'. Hieronder een selectie van twee e-mails. De tweede betreft een mening waar Ei zich grotendeels in kan vinden.
- - - - - - - - - -
Don Rosa Eisner Nomination
UNDBKB
Thu Apr 19 05:19:52 CEST 2007
FYI
> Don Rosa has been nominated for an Eisner Award for BEST STORY OF THE YEAR.
> "The Black Knight GLORPS Again!".
> Announcement will be made Thiss week!
Barry Branvold
- - - - - - - - - -
Don Rosa Eisner nomination
M.J. Prior
Fri Apr 20 01:24:01 CEST 2007
As much as I like and enjoy reading Rosa's stories, I'd
regret to see him get an Eisner Award for "The Black
Knight GLORPS again!", because that's really not one of
his best stories and certainly can't stand up against "A
Matter of Some Gravity" and the Lo$-series, which were
actual Eisner Award winners.
First and foremost, the story is derivative of the earlier
story "The Black Knight", which was better than its
sequel. Secondly, the story can't stand on its own, as it
needs too much explaining about things that happened in
previous stories. I feel the narrative is bogged down by
these explanations.
Thirdly, some of the panels have artwork that really
shouldn't be allowed in comics, especially panel 10.7,
where Miss Quackfaster's hand is cropped off, where Rosa
could have let her point outwards the panel. The middle of
the panel is a big closed door, and the characters are
pushed to the edge of the screen. There should be another
way to show this situation.
Fourthly, the story reuses a Barks character, the museum
director from "The Golden Helmet", who was originally a
sterner and more rounded character, but comes off very
bland in Rosa's story, in which he has only a minor part.
Upon rereading "The Black Knight GLORPS again!" I got a
more favourable impression than I remembered having. It's
an amusing story and it works well once you know where
it's heading. Still, it can be unfavourably compared to so
many other stories that I don't think it would deserve the
Eisner Award for which it's nominated.
If any, Rosa should have the Eisner Award for Cramming the
Highest Possible Amount of Information in Twenty-Five
Pages.
Greetings,
Michiel Prior.
- - - - - - - - - -
http://nafsk.se/pipermail/dcml/2007-April/date.htmlInteressant punt over het hergebruik van een Barks-karakter. Laat Ei raden: Het excuus zal wel zijn dat het Barks-karakter maar kort gebruikt wordt en daarom de tijd niet heeft om uit de verf te komen, of dat Rosa nou eenmaal zijn eigen visie op Barks heeft.
Ei wil aan de beschouwing toevoegen dat 'The Black Knight Glorps Again!' een aantal fouten bevat die het verhaal onderuit halen. Wat de vraag oproept hoe goed een verhaal moet zijn om met koeienletters 'best story of the year' te worden. Zo bevestigt de ridder Arpin Lusene een haak aan zijn rug, als een zogenaamd slim idee, terwijl je dan (als je slim bent) van tevoren kunt verwachten dat daar misbruik van gemaakt wordt, zoals dus ook gebeurt. In dit verhaal maakt Arpin een lachtertje van zichzelf als onoverwinnelijke schurk.
Bevat dit verhaal de scene waarin verdovende gassen worden gefilterd door de helm, terwijl zuurstof ook een gas is? Of was dat in de sequel ervoor?
Rosa geeft veel informatie, maar dat betekent niet dat die informatie klopt.