Wanneer komt er weer eens iets nieuws van Don Rosa?

Berichtdoor Oooh baby! » zo feb 04, 2007 8:53 pm

Hij bedoelt gwoon n lekker potje neuken.
Oooh baby!
 

Berichtdoor Ei » zo feb 04, 2007 11:01 pm

Bob schreef:IK wacht al een tijd met smart op een nieuw verhaal van Keno don Rosa. Zijn laatste verhaal is alweer een jaar of twee oud. Is hij er nou helemaal mee gekapt?

Rosa heeft, volgens de laatste roddels, posters(!) gemaakt voor Dagobert's jubileum dit jaar. 1947-2007. Elke maand komt er een nieuwe, zegt men.

januari: http://www.duckmania.de/images/60poster01.jpg
februari: http://www.duckmania.de/images/60poster02.jpg

Wat vinden jullie ervan? Zijn ze even mooi als die prenten die eerder bij Picsou zijn verschenen?
Wat is het formaat van de posters?

De poster van januari bevat verwijzingen naar verfoeide verhalen als 'The Magic Hourglass' en 'A Letter to Santa'. De poster van februari verwijst naar 'Lost Beneath the 'Sea'.
Dit soort verwijzingen heeft op McDrake een Veteraan in Duck-zaken hardop doen vragen: "Is Rosa bekeerd?"
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Luuuuk » ma feb 05, 2007 9:28 am

Oooh baby! schreef:Hij bedoelt gwoon n lekker potje neuken.

ook goed :P
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Luigi » ma feb 05, 2007 9:40 am

Ik vind die posters prachtig, komt vast omdat ik zeker de helft van die Barksverhalen ken!
Nou, als Rosa op deze manier weer verhalen gaat maken is 't 'm 'vergeven' ;)!
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Henrieke » ma feb 05, 2007 1:14 pm

Die eerste poster staat in de Duitse DD (sonderheft) die ik heb. Als ik eerlijk moet zijn... Ik vindt 'm niet mooi. Het idee vind ik wel leuk, maar ik vind het er echt raar uit zien als Rosa in zijn eigen stijl plaatjes uit Barksverhalen natekent, vooral bij die oudere verhalen. Ik zou graag een poster willen waarbij ze de plaatjes van Barks bij elkaar gephotoshopt hebben... Of wacht! Ik weet nog iets beters. Ik heb van die dierenposters waar bijv. alle papegaaien op staan. Dan net zoiets, maar dan met alle tekenaars. Een Duckje uit de beste periode van iedere tekenaar.
O ja. Die tweede poster vind ik trouwens mooier. (die mier ziet er echt maf uit!) Ik ben benieuwd wat er nog meer aan komt, ze zijn wel leuk om naar te kijken.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Ei » ma feb 05, 2007 2:58 pm

In de poster van februari zit Dagobert op zijn eerste dubbeltje, dat volgens het Barks-bronverhaal (in de Carl Barks Library) als datum "1899" heeft. Zie plaatje 12.5 van 'Billions in the Hole' (US 33), waar Dagobert zit op het eerste dubbeltje dat hij ooit bezat. In dat plaatje zegt Dagobert: "Oh, well! I'm sitting here on the first DIME I ever owned and holding my money bin beside me! What could be a better time to go?"
Dat plaatje lijkt veel op wat Rosa getekend heeft, maar bij Rosa's tekening ontbreekt het jaartal 1899.
http://coa.inducks.org/s.php/x/W+US+++33-02
Ook in de Nederlandse vertaling ontbreekt het jaartal.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Michiel P » ma feb 05, 2007 5:20 pm

Geschiedvervalsing door Rosa! Bij Rosa stamt het eerste dubbeltje uit 1876 (bijvoorbeeld in Lo$ 1). Dat is nodig om de boel te laten werken, want ook bij Barks verdiende Dagobert natuurlijk vóór 1899 al geld (bijvoorbeeld in 1898 in de Klondike). En omdat Rosa consequent wil zijn laat hij dat jaartal liever weg. Overigens vind ik die posters met overgetekende Barksplaatjes niet mooi. En overigens heeft Rosa "The Magic Hourglass" nooit *volledig* genegeerd, want Dagobert "verdiende [z]ijn overtocht op een schip vol vee" (Lo$ 1 en 3).
Michiel P
 

Berichtdoor Rockerduck » ma feb 05, 2007 9:59 pm

Ik vind die posters echt lelijk. Rosa tekent al jaren belabberd. Zijn vroegere posters voor Picsou waren wel altijd mooi.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » di feb 06, 2007 2:37 am

Michiel P schreef:Geschiedvervalsing door Rosa! Bij Rosa stamt het eerste dubbeltje uit 1876 (bijvoorbeeld in Lo$ 1). Dat is nodig om de boel te laten werken, want ook bij Barks verdiende Dagobert natuurlijk vóór 1899 al geld (bijvoorbeeld in 1898 in de Klondike). En omdat Rosa consequent wil zijn laat hij dat jaartal liever weg. Overigens vind ik die posters met overgetekende Barksplaatjes niet mooi. En overigens heeft Rosa "The Magic Hourglass" nooit *volledig* genegeerd, want Dagobert "verdiende [z]ijn overtocht op een schip vol vee" (Lo$ 1 en 3).

Zie het topic 'Verleden van Dagobert Duck volgens Barks' voor een reactie.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=135
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Robb_K » di feb 06, 2007 4:21 am

Hoe durft Rosa tegenspreekt Barks en zijn Duck geschiedenis??? Barks is eerst geweest, en Barks is best!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor coolojw » di feb 06, 2007 6:27 pm

die poster van mei lijkt heel veel op deze die Rosa al eerder maakte voor Picsou magazine

http://www.duckmania.de/images/picsou392.jpg
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor Michiel P » wo feb 07, 2007 5:37 pm

Eén van tweeën: óf Dagobert óf Rosa heeft nog nooit eerder een zaag vastgehouden. Zo teken je dat toch niet?!
Michiel P
 

Berichtdoor grobbelaar » wo feb 07, 2007 6:31 pm

weet iemand of je deze kalender ergens te koop is of te bestellen..
laat ffies weten aub

thanx
grobbelaar
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di jan 02, 2007 4:51 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » wo feb 07, 2007 7:06 pm

Michiel P schreef:Eén van tweeën: óf Dagobert óf Rosa heeft nog nooit eerder een zaag vastgehouden. Zo teken je dat toch niet?!

Hoe dan wel,als ik vragen mag?
Ik vind de verhoudingen wel aardig kloppen.
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Michiel P » do feb 08, 2007 11:15 am

Dan heb jij vast óók nog nooit een zaag vastgehouden. De handgreep van een zaag kun je maar op één manier vasthouden, niet van boven, maar van opzij, zoals bijvoorbeeld een koffiekan.

Hebben jullie in die nieuwe posters overigens nog een D.U.C.K. kunnen ontdekken? In die hierboven zie ik er wel een, maar die hoort niet bij die nieuwe serie. Juist als je allemaal Barksplaatjes overtekent is zo'n D.U.C.K. wel op zijn plaats, dacht ik.
Michiel P
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten