Niet-bestaande schilderijen van Don Rosa

Berichtdoor Michiel Q » ma okt 10, 2011 11:40 pm

Uit het topic "Je laatste Disney-aankoop":

Remco66 schreef:ik heb al jaren een vriend daar die dit soort dingen verzamelt.

[...] ook olieverf dingen, maar die zijn zo duuuurr brrr

Duckfan van Down Under schreef:Olieverf dingen? Je bedoelt toch niet die originele meesterwerken van Carl Barks?

Remco66 schreef:die heeft hij ook

maar ik bedoelde Don Rosa

Duckfan van Down Under schreef:Heeft Don Rosa ook geprobeerd te schilderen? De Grote Verwarring slaat weer toe.

Remco66 schreef:ik zal even een paar afbeeldingen opzoeken die hij naar mij stuurde.

Remco66 schreef:Afbeelding

Remco66 schreef:wat mij verteld is dat de waterverf en olie schilderen zeer zelden opduiken.

een paar heel grote verzamelaars en disney heeft ze

het meeste wat rond gaat zijn de pen en stift tekeningen

schilderen en tekenen doet hij niet of haast niet meer omdat zijn ogen slecht zijn geworden.

DD schreef:Deze twee zijn toch gewoon met stift getekend? (ontzettttttttttend mooi trouwens!)
Alleen wel raar dat die Duck in 1885 een harnas draagt :P

Remco66 schreef:dit is de tekst die mij gestuurd werd.....

don't know if you are familiar with Don Rosa original art. Don Rosa used to create and draw Disney comics and his art and comics are very popular throughout the world. He is probably the 2nd most popular Disney artist/cartoonist behind Carl Barks because his style is so unique. He no longer actively draws, paints, or creates Disney comics any more because his eyesight is not too good. He also rarely goes to comic shows so his original art and sketches are very, very hard to find and can be quite expensive. Don Rosa also did not paint or draw as many paintings/drawings as Carl Barks did so there is not that much of his art available.

There is no one site where you can view all of the Don Rosa paintings. Don Rosa did not paint very many paintings in watercolor or oil and 100% of these paintings are with collectors or with Disney and they rarely show up in the marketplace. Don Rosa stopped drawing and painting new stories several years ago because his eyesight was very bad. What you normally see on Ebay or other collector websites are pen or pencil drawings by Don Rosa and even these items are scarce and expensive.


ik heb nu specifiek om afbeeldingen van waterverf gevraagd, want ik zie het verschil ook niet eerlijk gezegd.

Remco66 schreef:goede gedacte van die harnas, heel slim
dat vroeg ik mij ook af.

Remco66 schreef:nou jullie moeten hem even tegoed houden.

hij is cont onderweg voor zijn werk, hoge pief van Wall Mart.

hij heeft 1 waterpaint stuk en daar heeft hij aardig wat voor betaald.

hij heeft wel van andere, maar even geduld

Remco66 schreef:ik bedoelde te zeggen dat hij de afbeeldingen later stuurd

dan plaats ik ze gelijk op de site hier
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Michiel Q » di okt 11, 2011 12:00 am

Remco66 heeft een vriend die beweert dat Don Rosa (net als Barks) olie- en waterverfschilderijen heeft gemaakt. DvDU raakt in terecht verwarring. Don Rosa kan namelijk niet schilderen. Dat had hij op DCML al eens uitgelegd, maar helaas valt dat niet terug te vinden. Ach, dan vragen we 't toch gewoon opnieuw?

Van het Italiaanse Disney-forum:

Michiel P schreef:Don, have you ever done any paintings of the Ducks? I mean, in watercolours or even in acrylic oil? The originals of the fancy prints you sell at conventions are always done in colour markers, am I right?

Don Rosa schreef:No, I do not know how to paint with oils or water colors or any other way. All my coloring is done with professional-grade coloring pens. ("Marker" is a rather crude term for those expensive pens, but maybe they are still called "markers".) And I don't plan to learn how to paint. I was a storyteller, not a "fine artist". I don't intend to start taking weeks or months to create fancy-shmancy paintings to sell for lots of money to fans -- I don't enjoy taking fans' money like that. I want PUBLISHER'S money, not fans' money.
Plus there's the EYE problem. I really can't see well enough any longer to do detailed work on a painting, even if I wanted to.

But I guess your question is not WILL I do paintings, but just how did I color the colored illustrations by me you've seen. As I said, I used only professional-grade coloring pens.

Bron: http://www.papersera.net/cgi-bin/yabb/Y ... /3515#3515
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Michiel Q » di okt 11, 2011 1:00 am

Remco66 schreef:wat mij verteld is dat de waterverf en olie schilderen zeer zelden opduiken.

Ja, dat klopt. Ik zou haast zeggen, haast nooit. Dat komt doordat ze überhaupt niet bestaan.

Remco66 schreef:schilderen en tekenen doet hij niet of haast niet meer omdat zijn ogen slecht zijn geworden.

Nou, schilderen deed 'ie sowieso al niet.

DD schreef:Deze twee zijn toch gewoon met stift getekend?

Maar de keizer loopt toch gewoon in zijn blootje? Goed gezien, DD!

Hoge pief van Wall Mart schreef:He also rarely goes to comic shows so his original art and sketches are very, very hard to find and can be quite expensive.

Man! Rosa loopt zich het vuur uit de sloffen om op al die beurzen aanwezig te zijn! In Europa geeft hij zijn krabbeltjes bovendien gratis weg! :o

Hoge pief schreef:Don Rosa also did not paint or draw as many paintings/drawings as Carl Barks did so there is not that much of his art available.

Daar is geen woord van gelogen. Rosa schilderde zelfs helemaal niet!

Hoge pief schreef:There is no one site where you can view all of the Don Rosa paintings.

Een waarheid als een koe. Dat zou namelijk een lege website opleveren.

Hoge pief schreef:Don Rosa did not paint very many paintings in watercolor or oil and 100% of these paintings are with collectors or with Disney and they rarely show up in the marketplace.

Alwéér in de roos! Nul schilderijen is inderdaad "not very many" en 100% van nul is nog steeds niks.

Remco66 schreef:ik heb nu specifiek om afbeeldingen van waterverf gevraagd, want ik zie het verschil ook niet eerlijk gezegd.

Dan zou ik geen schilderijen kopen, als ik jou was. Lijkt me verstandig.

Remco66 schreef:
DD schreef:Alleen wel raar dat die Duck in 1885 een harnas draagt :P

goede gedacte van die harnas, heel slim. dat vroeg ik mij ook af.

Maar Remco, bedoel je nou dat je het Levensverhaal van Oom Dagobert niet hebt gelezen? Jij bent toch een rechtgeaarde doorgewinterde Don Rosa-fan? Want anders zou je toch nóóit € 450,- voor dit krabbeltje neertellen? :o
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor McDuck Menu » di okt 11, 2011 1:22 am

Poeh, dat weet zelfs ík nog. Dagobert verdedigde toen zijn voorvaderlijk kasteel. Vandaar dat harnas.
Overigens veel geld voor een krabbeltje.. Ik neem aan dat dat niet van Rosa zelf afkomt, maar van een andere fan?
Ik wil ook best iets krabbelen hoor, en ik wil zelfs meer dan een of twee kleuren gebruiken voor dat geld ;)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor McDuck Menu » di okt 11, 2011 2:15 am

Afbeelding

Wie maakt me los?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DD » di okt 11, 2011 2:16 am

Jongens, jullie reacties slaan op Remco maar geldt ook zeker voor mij :P Want ik ben ook een Rosa liefhebber. Maar ach, het is al weer 14 á 15 jaar geleden dat ik Dagoberts levensvrhaal heb gelezen en daarna eigenlijk nooit meer (klinkt raar maar is er echt nooit van gekomen). Vandaar dat ik allaaaaaang weer vergeten was dat Dagobert die harnas draagt ter verdediging :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » di okt 11, 2011 2:17 am


Ik bied 1400 euro!! :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » di okt 11, 2011 2:18 am

Maar serieus McDuck Menu als je hem op papier hebt wil ik hem best hebben want ik vind het echt mooi :D. Ik betaal dan wel de verzendkosten wahahaha :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » di okt 11, 2011 2:19 am

Als jij het zomaar weg wil geven tenminste :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » di okt 11, 2011 2:25 am

Haha, nou, deze heb ik voor de gein even vlug in mekaar gekliedert op de pc, met mijn tekentablet en ArtRage 2. In principe is het dus een kwestie van een printje maken, en hij is van jou ;)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DD » di okt 11, 2011 2:29 am

Ha! Ha! Ha! Oké jammer :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » di okt 11, 2011 2:39 am

Overigens ben ik niet compleet anti-Rosa, hoor. Ik snap alleen niet echt wat sommigen zien in zijn tekenwerk. Zo'n Dagobert is wel leuk, maar is die echt zoveel geld waard? Waarschijnlijk heeft Rosa hem voor een appel en een ei op een beurs voor iemand getekend, die hem vervolgens voor een enorm bedrag heeft doorverkocht.
Maar goed, ieder zijn ding. Als je het zelf leuk vind en je kan het betalen, wie ben ik dan om daar moeilijk over te gaan zitten doen? :)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » di okt 11, 2011 3:41 pm

Remco66 schreef:hij is cont onderweg voor zijn werk, hoge pief van Wall Mart.

Ui is niet verbaasd dat de "hoge pief" wat moeilijk te bereiken is. Want Ui denkt aan oplichterij. De suggestie dat Rosa-tekeningen zeldzamer zijn dan die van Barks, bijvoorbeeld. (snik)

Michiel Q schreef:
Hoge pief schreef:There is no one site where you can view all of the Don Rosa paintings.

Een waarheid als een koe. Dat zou namelijk een lege website opleveren.

DUCKhunt had vroeger een verzameling gekleurde Rosa-fantekeningen, als Ui zich niet vergist.

Michiel Q schreef:Jij bent toch een rechtgeaarde doorgewinterde Don Rosa-fan? Want anders zou je toch nóóit € 450,- voor dit krabbeltje neertellen? :o

Vierhonderdvijftig euro?? (huil huil) Is dit, omdat het gaat om een groene marker? Dan nog vindt Ui het duur voor zo'n krabbel.
Ui heeft vast nog ergens eenzelfde tekening, op hoogwaardig papier, maar dan met rode marker en de naam van de ontvanger erop. ("For ...") Stel dat Ui hier 200 euro voor vraagt, maakt zo'n aanbod überhaupt een kans? Gaat Ui verder graven, dan is er de complete drie-delige softcover-serie van Captain Kentucky in goede staat, elk deel gesigneerd. Ongeveer 30 jaar oud. Is dit honderden euro's waard? Ui zou de boekjes graag houden, maar hon-der-den euro's? Heeft Ui misschien zo'n 1000 euro aan Rosa-rommel liggen? Gauw verpatsen, voordat deze zeepbel uiteenspat.
De eerste Rosa-Gladstone ('The Son of the Sun') in zeer goede staat, is dat ook ka$$a? Plus nog wat andere oude Rosa-Gladstones? Moet Ui een beveiligingsdienst inhuren? (snotter)


:lol: :lol: :lol: Ui heeft hier zo hard om gelachen, dat het pijn deed. (huil huil)

DD schreef:Maar ach, het is al weer 14 á 15 jaar geleden dat ik Dagoberts levensvrhaal heb gelezen en daarna eigenlijk nooit meer (klinkt raar maar is er echt nooit van gekomen).

Ui kan wel raden waarom het er nooit meer van komt, dat men Lo$ herleest. Wie gaat zich wederom door 12 hoofdstukken aan relatief droge geschiedenis ploegen, die ook nog eens knullig is getekend? Zo'n serie is misschien eenmalig leuk, maar daarna blijft het liggen. Bij Rosa zit geregeld het ene verhaal vast aan het andere, zodat men er moeilijk een enkel verhaaltje uit kan pikken. Zit je binnen Rosa's wereld, dan kan alles interessant zijn. Maar zet er een stap buiten en het is moeilijk om er weer in te komen. Aldus de ervaring van Ui. (snik)

McDuck Menu schreef:Als je het zelf leuk vind en je kan het betalen, wie ben ik dan om daar moeilijk over te gaan zitten doen? :)

Verzamelaars mogen elkaar best waarschuwen voor absurde prijzen. De hele aandacht voor Disney wordt minder, laat staan voor een stel vluchtig gemaakte krabbels van een schrijver die zelf zegt dat hij niet kan tekenen. Als men in Disney-werk wil investeren, laat men dan investeren in het echt waardevolle werk. Voor 450 euro kun je vast Disney-werk kopen dat veel waardevaster is dan zo'n lelijke zwart-groene stift-tekening.
Probeer te investeren in materiaal dat een groot publiek kan aanspreken, waaronder ook mensen buiten de Disney-wereld. Zulk materiaal is logischerwijs waardevaster dan materiaal dat zelfs binnen de Disney-wereld discutabel is.

Maar wat zit Ui z'n eigen handel te bederven. Misschien moet kritiek op Rosa verboden worden, totdat Ui die 1000 euro binnen heeft! (snik)

BTW. Een handje dreigmails van Rosa, met Oostindische inkt geprint op perkament, is dat wat? Haha! (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor kwuk duck » di okt 11, 2011 5:03 pm

Wat heb je van rosa dan? Ik wil zeker zon "krabbeltje hbben, maat die 450,- steek ik toch liever in mij auto of studie ofzo..... Wel wil ik naar die beurs in lille.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor kwuk duck » di okt 11, 2011 5:08 pm

Kan imand voor mij een account aanmaken op die itiliaanse site, ik snap niets van die taal.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Volgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron