Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m75)?

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor kwuk duck » do aug 23, 2012 11:29 pm

Ik heb voor het complete levensverhaal toen volgens mij 35 euro voor betaalt, maar ik ben het inderdaad mee eens dat de engelse mooier zijn, hiervan heb ik 2/3.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Liampie » wo okt 03, 2012 7:58 pm

kwuk duck schreef:Ik heb voor het complete levensverhaal toen volgens mij 35 euro voor betaalt, maar ik ben het inderdaad mee eens dat de engelse mooier zijn, hiervan heb ik 2/3.


Zeker weten gelijk, het Engelse levensverhaal is vele malen mooier dan het Nederlandse.
Natuurlijk wel het typische Amerikaanse, want dat leest echt heerlijk!
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 04, 2012 7:20 pm

Als je nog steeds advies nodig hebt, wil ik nog wel mijn favorieten geven. :)

Oom Dagobert 59 is wel leuk. Een van de leukste verhalen zit er in, Eiland op 't randje van de tijd. Hierin gaan Dagobert en Goudglans op zoek naar een nieuw eiland van goud dat ligt op de datumgrens. Verder nog Op 'n presenteerblaadje, waarin Donald letterlijk als kip zonder kop rond rent in Magica's huis en De laatste slee naar Dawson, waarin Dagobert op zoek gaat naar een slee die hij in 1899 verloren is.

In Oom Dagobert 61 staan twee kei leuke verhalen. Het ene verhaal is Paniek bij de Piewiega's, waarin de Ducks een gestoorde houthakker proberen te stoppen, terwijl de Piewiega's Dagobert de schuld geven. Het andere is De zoon van de zon, Rosa's eerste verhaal, waarin Dagobert en Goudglans op schattenjacht gaan.

In Oom Dagobert 71 staat De laatste heer van Eldorado, een van Rosa's beste avonturenverhalen. Verder gaat Donald voor de bijl in Koning voor eens en altijd.

In Oom Dagobert 72 staan De Zwarte Ridder avec Arpin Lusene le francais, Wateentitel, waarin de neefjes bij de Woudlopers gaan, De kaart van Columbus, waarin twee oude bekenden opnieuw proberen Amerika in hun bezit te krijgen, en Guus de pechvogel, waarin Guus' verjaardag de ongelukkigste dag van het jaar is - voor hem.

En tot slot, Oom Dagobert 73 heeft De Zware Jongens contra het geldpakhuis, waarin de ZJ verschrikkelijk falen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Scrooge$ » za dec 15, 2012 10:20 pm

Ik vind enkele van de beste Nederlandse oom dagobert albums van Rosa om te beginnen:

De nummers 71 tot en met 74 deze zijn wat dikker dan alle eerder uitgegeven albums, er staan meer verhalen in en ze zijn makkelijker te krijgen omdat ze vrij nieuw zijn(mijn eerste album was 72, waar ik gelijk werd aangertrokken door het verhaal van de kaarten van collumbus, zo'n spannend verhaal en leuke opvolger voor barks zijn verhaal, ook leuk als ze de hele tijd van plaats naar plaats reizen :D )
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Vorige

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron