Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m75)?

Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m75)?

Berichtdoor Duck » zo jan 22, 2012 4:32 pm

Ik wil eens wat levensverhaal en reisavonturen albums van Oom dagobert van Don Rosa (tussen de 53 en 75)gaan kopen,maar welke albums zijn het meest aan te raden?
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor kwuk duck » zo jan 22, 2012 10:52 pm

ik vind in het nederlands "bevroren harten" en een paar schatzoekverhalen van dagobert zijn niet te missen, en de zwarte ridder is ook leuk, ik heb ze nu allemaal, maar dat duurde wel even.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 23, 2012 8:29 am

Ik zou denk ik in eerste instantie voor het oorsponkelijke levensverhaal gaan (begint bij nummer 52).
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Duck » di jan 24, 2012 7:02 pm

kwuk duck schreef:ik vind in het nederlands "bevroren harten" en een paar schatzoekverhalen van dagobert zijn niet te missen, en de zwarte ridder is ook leuk, ik heb ze nu allemaal, maar dat duurde wel even.

Welke scahtzoekverhalen zoal? :?:
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Duck » wo jan 25, 2012 10:36 pm

Iemand nog tips?
Ik ben namelijk bijna jarig en vraag er denk ik 2.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Appie Aap » wo jan 25, 2012 11:51 pm

Duck schreef:Iemand nog tips?
Ik ben namelijk bijna jarig en vraag er denk ik 2.


Ik vind 'De verdwenen bibliotheek van Alexandrië' ('The Guardians Of The Lost Library') een goed avonturenverhaal. Deze staat in nummer 63.
'De schat van de tien Avatars' ('The Treasure Of The Ten Avatars') vind ik ook erg de moeite waard. Je kunt deze vinden in nummer 70.
Sowieso raad ik je aan om alle delen te gaan sparen, want ik vind ze vrijwel allemaal de moeite waard. :wink:
Nummers 55 en 57 zijn echter wat moeilijker om te vinden (ik heb ze nog steeds niet :o ).
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Karel » do jan 26, 2012 7:21 am

Hoe komen jullie eraan? In de winkel zijn ze niet zomaar te koop.
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Duck » do jan 26, 2012 12:46 pm

Appie Aap schreef:
Duck schreef:Iemand nog tips?
Ik ben namelijk bijna jarig en vraag er denk ik 2.


Ik vind 'De verdwenen bibliotheek van Alexandrië' ('The Guardians Of The Lost Library') een goed avonturenverhaal. Deze staat in nummer 63.
'De schat van de tien Avatars' ('The Treasure Of The Ten Avatars') vind ik ook erg de moeite waard. Je kunt deze vinden in nummer 70.
Sowieso raad ik je aan om alle delen te gaan sparen, want ik vind ze vrijwel allemaal de moeite waard. :wink:
Nummers 55 en 57 zijn echter wat moeilijker om te vinden (ik heb ze nog steeds niet :o ).

Ik was ze ook van plan te gaan sparen :D .
Maar 55 is gewoon op de site van prof.Barabas (http://www.profbarabas.nl/shop/walt-disney-dagobert-c-21_24_30.html nu voor 20 euro te krijgen en 57 voor 24 euro. Moet je het levensverhaal eigenlijk in een bepaalde volgorde lezen of kan je ook gewoon ergens in het midden beginnen?
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Michiel Q » do jan 26, 2012 5:18 pm

Duck schreef:Maar 55 is gewoon op de site van prof.Barabas [...] voor 20 euro te krijgen en 57 voor 24 euro.

Nee, dat is niet "gewoon". Dat is 'n ongezonde smak geld voor stripboeken die vrij beroerd zijn uitgegeven. De Nederlandse Rosa-albums zijn lelijk ingekleurd en soms ontzettend knullig samengesteld. [*] Als je Rosa in het Nederlands wilt lezen, is het goedkoper om tweedehands DD Extra's te verzamelen. Voor € 24,- kun je ook 8 tweedehands albums van Robbedoes, Asterix of Lucky Luke kopen. Strips die beter getekend, mooier ingekleurd en vaak veel grappiger zijn.

Bovendien is de Nederlandse vertaling een slap aftreksel van Rosa's oorspronkelijke teksten, die bol staan van Amerikaanse slang en vaak extra grappen bevatten. Verhalen van Rosa (én Barks) zijn veel grappiger in het Engels. Op deze website kun je alle verhalen van Rosa (én Barks) in het Engels lezen: http://disneycomics.free.fr/index.php
(Of lees je geen Engels? Strips zijn een goed middel om 'n vreemde taal te leren!)

Duck schreef:Moet je het levensverhaal eigenlijk in een bepaalde volgorde lezen of kan je ook gewoon ergens in het midden beginnen?

De hoofdstukken staan redelijk op zichzelf, omdat Dagobert steeds 'n nieuw avontuur beleeft op 'n andere locatie, met andere bijfiguren. Maar soms wordt er verwezen naar 'n eerder hoofdstuk.

[*] - De cover van OD 67 hoort bij Lo$ 6B, maar dat verhaal staat in OD 68!
- De cover van OD 68 is 'n aangepaste versie van de cover voor Lo$ 10, maar dat verhaal staat in OD 56!
- OD 67 en 68 worden gepresenteerd als nieuwe afleveringen van het Levensverhaal ("Episode 8" en "Episode 9"), maar het verhaal in OD 67 speelt zich af in 1898, terwijl het verhaal in OD 68 in 1890 plaatsvindt. Waarom hebben ze die albums niet andersom uitgegeven?
- "The Quest for Kalevala" werd uitgesmeerd over 2 DD Extra's. In het album (OD 74) hadden ze die twee delen prima achter elkaar kunnen plaatsen, i.p.v. met 'n extra verhaal er tussen.
- Voor de meeste lange verhalen geldt dat er óók 'n versie zonder overbodige lelijke gele tekstkaders bestaat. Was het te veel moeite om de goede versie bij Egmont te bestellen?
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jan 26, 2012 6:54 pm

Het blijft schokkend hoe duur die albums zijn. Die zijn toch vast wel goedkoper te krijgen; op Marktplaats of een rommelmarkt?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Karel » vr jan 27, 2012 7:45 am

"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Duck » vr jan 27, 2012 5:06 pm

Karel schreef:Hier staan heel veel delen op marktplaats inclusief levensverhaal.
http://boeken.marktplaats.nl/stripboeken/519939607-oom-dagobert-deel-53-t-m-75-1-extra-incl-levensverhaal.html

Ja ,weet ik maar meer dan 45 euro heb ik niet uit te geven,en bij deze advertentie boven de 125 ,- euro bieden.
En ben nou eerlijk, ze allemaal in 1 keer kopen, is toch ook weer zo leuk niet,want dan is net het plezier van het verzamelen eraf! :wink:
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Michiel Q » vr jan 27, 2012 5:53 pm

Duck schreef:Meer dan 45 euro heb ik niet uit te geven.

Nou, dat is dan precies genoeg voor 2 stripboekjes bij Prof. Barabas. Twéé lullige stripboekjes voor € 45,-! :shock: Vroeger was dat 100 gulden! Je kunt beter aan Barabas vragen of je niet even zijn Teletijdmachine mag gebruiken. Kun je mooi terug naar de tijd dat die stripboeken net in de winkel lagen. Toen waren ze een stuk goedkoper.

Duck schreef:Wees nou eerlijk, ze allemaal in 1 keer kopen, is toch ook weer zo leuk niet, want dan is net het plezier van het verzamelen eraf! :wink:

Hier ben ik het hartgrondig mee eens. Bravo! :D
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor kwuk duck » wo feb 01, 2012 10:24 pm

ik heb hier volgens mij nog nr 73 liggen. en verder lang zoeken, zo is het mij ook gelukt. en wees lief voor je portomonee!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Re: Welke Dagobert albums zijn het meest aan te raden(53t/m7

Berichtdoor Karel » do feb 02, 2012 9:01 am

Ik heb alleen deel 60. En dat heb ik gekocht in een winkeltje in mijn plaats. Een 2e hands winkeltje waar ze ook Duckjes verkopen. Niet alles, natuurlijk, maar de vrouw van de winkel kan in principe alles bestellen. Dus ook verschillende delen uit 53 t/m 75.
Zie topic: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=4&t=2349
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Volgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron