Speciaal Don Rosa nummer?!

Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Karel » wo mei 16, 2012 7:49 pm

Ik had een plaatje gevonden over een sepciaal Don Rosa nummer. Het zou in 2012 verschijnen. Maar ik kan hem nu niet meer vinden, dus ik ga nu zoeken.
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Karel » wo mei 16, 2012 8:45 pm

Gevonden! Op die site kun je de aankomende Duckjes bekijken. Hij is nog maar net begonnen waardoor de site nog lang niet klaar is.
http://nieuwedd.simpsite.nl/Extra
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Michiel Q » wo mei 16, 2012 8:58 pm

Dat wordt natuurlijk niet de echte cover, hè? Die laten ze eerst natekenen door Nadorp-met-de-vuistjes. Originele Rosa-covers worden meestal overgetrokken in Nederland.

Het gerucht gaat dat Rosa's tot-nu-toe-ongepubliceerde verhaal over Dumbella in dit nummer geplaatst gaat worden! Dat mag ook wel, want verder was bijna alles van Rosa al in Nederland gepubliceerd. Opgewarmde kliekjes blieven we niet.

Karel schreef:Hij is nog maar net begonnen waardoor de site nog lang niet klaar is.

Ssst, dat moet je er niet bijzeggen! De site ziet er toch heel professioneel uit?
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Karel » do mei 17, 2012 10:43 am

Komt daar dat verhaal in?! Dat verhaal is toch nooit getekend, alleen maar bedacht? Al zou het erin komen lijkt mij dat super leuk!
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor DD » do mei 17, 2012 10:55 am

Deze cover ziet er nep uit.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Michiel Q » do mei 17, 2012 11:23 am

DD schreef:Deze cover ziet er nep uit.

Nogal wiedes! Het is namelijk een mock-up. Dat zie je ook wel eens in advertenties voor nieuwe pockets. Dan gebruiken ze 'n Italiaanse voorplaat, maar de echte pocket krijgt dan 'n Nadorp-cover. Ik heb hierboven al uitgelegd dat Michel Nadorp de echte cover voor deze Extra gaat tekenen.

Karel schreef:Komt daar dat verhaal in?! Dat verhaal is toch nooit getekend, alleen maar bedacht?

Nee, het gaat om 'n volledig script, dat Egmont geweigerd heeft. Het verhaal zou oorspronkelijk inhaken op Rosa's "Return to Xanadu". In dat verhaal was al een vooruitwijzing opgenomen, maar die werd door Egmont geschrapt. Maar nu heeft Rosa dat verhaal toch nog afgemaakt. Het inktwerk werd gedaan door de Zweed Ted Johansson, die in Rosa's stijl heeft leren tekenen.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor DD » do mei 17, 2012 11:54 am

Michiel Q schreef:
DD schreef:Deze cover ziet er nep uit.

Nogal wiedes! Het is namelijk een mock-up. Dat zie je ook wel eens in advertenties voor nieuwe pockets. Dan gebruiken ze 'n Italiaanse voorplaat, maar de echte pocket krijgt dan 'n Nadorp-cover. Ik heb hierboven al uitgelegd dat Michel Nadorp de echte cover voor deze Extra gaat tekenen.


Nee, ik bedoel dat het door een amateur thuis in elkaar is geflutst. Dit is niet afkomstig van de redactie.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Michiel Q » do mei 17, 2012 12:34 pm

DD schreef:Nee, ik bedoel dat het door een amateur thuis in elkaar is geflutst. Dit is niet afkomstig van de redactie.

't Is maar een mock-up, hoor. Die hoeft er niet professioneel uit te zien, want 't wordt toch niet de echte cover. Misschien hebben ze 't even door 'n stagiair laten doen. Ik vind 't trouwens een zwak argument. Op de redactie werken heus niet uitsluitend professionals. Ze plaatsen toch ook tekenwerk van Sander Gulien? Wordt dat soms niet door een amateur thuis in elkaar geflutst?
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor DD » do mei 17, 2012 1:31 pm

Kom op zeg, je weet heus waar ik het over heb. Dat jij Sander Gulien niks vindt is jou mening maar hij is een professional. Sanoma is een professioneel bedrijf :rolleyes: En mock up of niet, het ziet er professioneel uit als het door hen wordt gemaakt. Dit gekluns hier kan iedereen wel maken.

Ik kan het mis hebben maar het lijkt er sterk op dat jij (en misschien ook Karel) hier achter zitten. 1 april is al een tijdje voorbij hoor ;)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Karel » do mei 17, 2012 1:43 pm

DD schreef:
Ik kan het mis hebben maar het lijkt er sterk op dat jij (en misschien ook Karel) hier achter zitten. 1 april is al een tijdje voorbij hoor

Nee, nee, ik heb het voorkantje alleen gezien op die site en dacht: hé dat zal ik eens vertellen op McDrake.

Maar het verhaal over Dumbella berijp ik nu ff niet. Dat verhaal zou inhaken op "Return to Xanadu". Dat begrijp ik niet. Die link die Michiel gaf is een schets van Don Rosa, maar wat zie ik eigenlijk? Een eend die licht geeft? Kun je het misschien allemaal even uitleggen?
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Ui » do mei 17, 2012 2:33 pm

Michiel Q schreef:Het gerucht gaat dat Rosa's tot-nu-toe-ongepubliceerde verhaal over Dumbella in dit nummer geplaatst gaat worden! Dat mag ook wel, want verder was bijna alles van Rosa al in Nederland gepubliceerd. Opgewarmde kliekjes blieven we niet.

Rosa is één en al opgewarm... Eh, laat Ui on-topic blijven. Haha! (snik)

Michiel Q schreef:Nee, het gaat om 'n volledig script, dat Egmont geweigerd heeft. Het verhaal zou oorspronkelijk inhaken op Rosa's "Return to Xanadu". In dat verhaal was al een vooruitwijzing opgenomen, maar die werd door Egmont geschrapt. Maar nu heeft Rosa dat verhaal toch nog afgemaakt.

Jammer dat Inducks dit werk niet toont. (snotter)

Michiel Q schreef:Het inktwerk werd gedaan door de Zweed Ted Johansson, die in Rosa's stijl heeft leren tekenen.

"In Rosa's stijl heeft leren tekenen." Die zin klopt niet. Haha! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Karel » do mei 17, 2012 2:45 pm

Ui schreef:
Jammer dat Inducks dit werk niet toont. (snotter)

Hoe bedoel je? Inducks toont het toch of niet?
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Ui » do mei 17, 2012 2:50 pm

Karel schreef:Hoe bedoel je? Inducks toont het toch of niet?

Waar zie jij op Inducks het verhaal van Rosa en Johansson staan? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Karel » do mei 17, 2012 2:54 pm

Oh.. ik snap het.
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Speciaal Don Rosa nummer?!

Berichtdoor Michiel Q » do mei 17, 2012 6:18 pm

DD schreef:Mock up of niet, het ziet er professioneel uit als het door [Sanoma] wordt gemaakt.

Precies! Die mock-up ziet er minstens zo professioneel uit als het tekenwerk van Sander G. We zijn het eens! :D

Ui schreef:Jammer dat Inducks dit werk niet toont. (snotter)

Staat het niet op Inducks? Dat is misschien omdat het verhaal nog nergens gepubliceerd is. Rosa heeft pas kortgeleden de laatste bladzijdes getekend. Johansson zat twee weken geleden nog te inkten.

Karel schreef:Dat verhaal zou inhaken op "Return to Xanadu". Dat begrijp ik niet. Die link die Michiel gaf is een schets van Don Rosa, maar wat zie ik eigenlijk? Een eend die licht geeft?

Wat je ziet is 'n schets voor 'n ongebruikte pagina in "Return to Xanadu". De Hoge Lama van Tralla-La roept de neefjes bij zich voor 'n belangrijke mededeling. Hij geeft hen 'n cryptische aanwijzing m.b.t. de verblijfplaats van hun ouders. Rosa heeft op DCML al eens gehint naar de inhoud van deze pagina.

Zie: http://nafsk.se/pipermail/dcml/2003-March/016427.html
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Volgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron