Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Karel » do mei 17, 2012 8:25 pm

Als ik weleens een topic lees is iemand het soms eens en soms weer niet een met Don Rosa. Maar nu is mijn vraag: Wie is... nou ja zie de titel maar. Van sommige McDrakers weet ik het. Ui is bijvoorbeeld een echte Don Rosa fan! :P
Nee, nu even serieus. Ik ben een Don Rosa fan, wat jullie?
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Hidde » do mei 17, 2012 9:01 pm

Ik vind dat Rosa hele goede en mooie verhalen maakt maar ik ben geen fan.

Ik vind de tekeningen erg mooi getekend, maar ik vind ze soms wat te gedetailleerd getekend. Meestal vind ik dat juist mooi, maar Don Rosa tekent het soms te gedetailleerd en dan worden de plaatjes erg druk. Dan moet ik lang kijken voor ik begrijp wat er gebeurd.

De verhalen van Don Rosa vind ik altijd erg leuk om te lezen.

Ik ga meer voor Carl Barks. Zijn tekeningen vind ik rond 1947-1953 zeer mooi! Maar dit topic gaat over Don Rosa.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr mei 18, 2012 10:09 am

Ik vind een aantal lange avonturenverhalen en ook een aantal kortere verhalen van Don Rosa erg goed. Ook de humor vind ik vaak erg goed.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor InfoDD » wo mei 23, 2012 7:55 pm

Ik ben Don Rosa fan!!!
De beste Donald Duck site (zelf gemaakt!): http://www.everyoneweb.com/infodd/
Avatar gebruiker
InfoDD
Member
 
Berichten: 29
Geregistreerd: wo dec 21, 2011 10:23 pm

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Karel » wo mei 23, 2012 7:55 pm

Dat zie ik aan je plaatje :P
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Ui » do mei 24, 2012 4:59 pm

Don Rosa had interessante ideeën. Bijvoorbeeld een reis naar het midden van de Aarde. En het eiland op de grens van de tijd. En de bevroren tijd. Maar waarom, o waarom moet Rosa zo nodig de Barks-dominee of zelfs "Tweede Barks" uithangen? Waarom? Waarom? (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor DD » do mei 24, 2012 5:08 pm

Ik ben geen fan maar hij is mijn favoriete Disney artiest.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Karel » do mei 24, 2012 5:13 pm

Ui schreef:
Don Rosa had interessante ideeën. Bijvoorbeeld een reis naar het midden van de Aarde. En het eiland op de grens van de tijd. En de bevroren tijd. Maar waarom, o waarom moet Rosa zo nodig de Barks-dominee of zelfs "Tweede Barks" uithangen? Waarom? Waarom? (huil huil)

Ik vind Don Rosa goed, maar dat hij bijna alles baseerd op Carl Barks vind ik minder. Als je een eigen verhaal tekend (zonder ergens op te baseren) maak je eigenlijk geen fouten, je verzint het namelijk toch zelf. Maar al baseer je het op een andere verhaal gaat er vaker iets fout. Als de Ducks dan ergens heen gaan moet dat precies het zelfde zijn als in het verhaal wat dat op gebaseerd zou zijn. Hij maakt het zichzelf moeilijk. Maar toch ik vind Don Rosa de beste!!!
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Hidde » do mei 24, 2012 7:06 pm

Karel schreef:Maar toch ik vind Don Rosa de beste!!!

Beter dan Barks?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Karel » do mei 24, 2012 9:22 pm

Hidde schreef:
Beter dan Barks?

Als ik dat zou zeggen, zoekt Ui een heel hoog gebouw op.... Maar een van de eerste verhalen van Barks vind ik eerlijk niks aan. Ook niet zo mooi getekend. Dan vind ik Rosa beter. Maar verhalen zoals 'The Prize of Pizarro' (http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++26-01) of 'Back to the Klondike' (http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS++456-02) vind ik super mooi getekend! Ook zijn het leuke verhalen! Maar om te zeggen dat Rosa beter is? Van de verhalen van Barks vind ik sommige super goed, maar andere baggerslecht! Bij Don Rosa heb ik eigenlijk geen verhaal wat slecht is.
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr mei 25, 2012 3:03 pm

Slechte verhalen van Barks? Dat ben ik nog niet tegengekomen. Heb je ook voorbeelden?

Interessant is dat eigenlijk de meesten het er wel over eens lijken, vriend en vijand, dat Don Rosa het beste is met verhalen die niet op Barks-verhalen gebaseerd was. Zoiets lees ik al jaren. Op de DCML, net voordat Don Rosa er zelf bij kwam (daarna verstomde veel kritiek een beetje) werd toen hij net een paar jaar bezig was al beweerd dat hij heel goed was, maar dat hij beter kon stoppen met Barks-sequels.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor kwuk duck » do aug 23, 2012 11:31 pm

Ik ben wel een rosa fan, ik vindt de stijl en verhalen af en toe zelfs leuker dan van barks.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Ui » do sep 06, 2012 3:54 am

Dit topic gaat over fan zijn van Don Rosa. En ja hoor, Barks krijgt er weer van langs. Dat hoort er nu eenmaal bij! (huil huil)

Karel schreef:Als je een eigen verhaal tekend (zonder ergens op te baseren) maak je eigenlijk geen fouten, je verzint het namelijk toch zelf.

Ook in eigen verhalen kun je fouten maken. Zie bijvoorbeeld Rosa's 'The Curse of Nostrildamus', waarin de vloek verandert.

Karel schreef:[Rosa beter dan Barks?] Als ik dat zou zeggen, zoekt Ui een heel hoog gebouw op....

Nee, hoor. Ui gaat dan alleen maar huilen. Heel hard huilen. Net zolang totdat Ui zo uitgedroogd is als een mummie. Maar ja, als jullie je vrijheid van meningsuiting belangrijker vinden dan al het vreselijke verdriet dat Ui ervan heeft, en niet te vergeten de pijn, ga gerust je gang! (snotter)

Karel schreef:Maar verhalen zoals 'The Prize of Pizarro' (http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++26-01) of 'Back to the Klondike' (http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS++456-02) vind ik super mooi getekend! Ook zijn het leuke verhalen! Maar om te zeggen dat Rosa beter is? Van de verhalen van Barks vind ik sommige super goed, maar andere baggerslecht! Bij Don Rosa heb ik eigenlijk geen verhaal wat slecht is.

Barks's 'The Prize of Pizarro' komt uit de periode waarin zijn eenden te lang zijn. Zie ook 'The Golden River'.
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++22-02

Karel schreef:Van de verhalen van Barks vind ik sommige super goed, maar andere baggerslecht! Bij Don Rosa heb ik eigenlijk geen verhaal wat slecht is.

Een baggerslecht verhaal van Barks? Noem er een!
De enige echt slechte Barksverhalen die Ui kent, blijken onherstelbaar verknipt door de Western-redactie. (snik)

Ridder ter Geit schreef:Interessant is dat eigenlijk de meesten het er wel over eens lijken, vriend en vijand, dat Don Rosa het beste is met verhalen die niet op Barks-verhalen gebaseerd was. Zoiets lees ik al jaren. Op de DCML, net voordat Don Rosa er zelf bij kwam (daarna verstomde veel kritiek een beetje) werd toen hij net een paar jaar bezig was al beweerd dat hij heel goed was, maar dat hij beter kon stoppen met Barks-sequels.

Een probleem van het stoppen van de Barks-sequels is echter, dat Rosa van zichzelf niet veel originele inspiratie heeft. Hij maakte zelfs sequels voor zijn eigen verhalen.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Karel » do sep 06, 2012 4:44 pm

Ui schreef:
Een baggerslecht verhaal van Barks? Noem er een!

Trick or Treat: http://coa.inducks.org/story.php?c=W+DD+++26-02
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Wie is er een Don Rosa fan en wie niet?

Berichtdoor Hidde » do sep 06, 2012 4:46 pm

Je kan niet zeggen dat de tekeningen uit dat verhaal niet mooi zijn.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Volgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron