Toekomst Don Rosa verhalen

Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Scrooge$ » wo feb 13, 2013 1:21 pm

Wat zal er gebbeuren met de Don Rosa verhalen, zullen ze allemaal eens in een vakantieboek verschijnen of weer eens in een Donald Duck extra extra.
Ik vind dat de verhalen van Rosa(albums Oom Dagobert 53 tot en met 74) en alle andere verhalen in een album serie moeten worden gezet, met de naam Don Rosa classics misschien.
In dit Topic kunnen jullie zeggen wat julllie vinden van het magere gehalte verhalen van Rosa verhalen in Nederland en hoe de toekomst van de Don Rosa verhalen er volgens jullie uit ziet.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Koen » wo feb 13, 2013 1:34 pm

Ik ben blij met het lage Rosa-gehalte in Nederland. In veel andere landen hebben ze naar mijn idee er een overdosis Rosa; ik ben blij dat dat hier niet zo is. Ik denk dat je het vooral in vakantieboeken zal gaan zien.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor MatroosDuck » wo feb 13, 2013 6:31 pm

Tja, de laatste Rosa stond alweer in de autospecial. Ik vind niet dat Rosa zijn eigen albumreeks moet krijgen, maar af en toe weer een verhaal lijkt me wel top.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Koen » wo feb 13, 2013 6:36 pm

De laatste Rosa stond toch in het vakantieboek van 2012?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Scrooge$ » do feb 14, 2013 1:21 am

Gehoord van de ruimtespecial?
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Koen » do feb 14, 2013 12:47 pm

Oh ja,die heb ik zelfs. Vergeten! :D
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Liampie » wo feb 20, 2013 6:33 pm

Ik hoop zeker op een nieuwe mooi reeks, zoals ze deze verkopen in Scandinavië (is 't niet?). Wel ontzettend zonde dat ze daar dan meteen zo'n vreselijk dure prijs aan moeten hangen. Maar ja...wie weet.
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Scrooge$ » do feb 21, 2013 6:24 pm

Liampie schreef:Ik hoop zeker op een nieuwe mooi reeks, zoals ze deze verkopen in Scandinavië (is 't niet?). Wel ontzettend zonde dat ze daar dan meteen zo'n vreselijk dure prijs aan moeten hangen. Maar ja...wie weet.


In Duitsland hebben ze de Hall of fame serie, deze is precies zoals ik ze in Nederland zou willen zien.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Oom Paspasu » vr feb 22, 2013 7:16 pm

Zowel in Duitsland als in Scandinavië bestaat er een Hall of Fame-serie, maar het zijn wel verschillende series. Dure dingen, maar natuurlijk wel mooie uitgaven met veel extra's. Ik vind het wel een beetje apart om in een auteursreeks van twintig delen, acht delen aan één persoon te wijden.
Michiel P schreef:Het Levensverhaal wordt niet herdrukt, maar er is wel veel vraag naar. Die albums worden tweedehands steeds duurder. Er was nog een Amerikaanse uitgave, maar die wordt ook niet herdrukt, nu Gemstone gestopt is.

Volgens mij is het een goed idee om de reguliere hoofdstukken (dus OD 53 t/m 57) te herdrukken in een goedkope bundeling, à la het Vakantieboek of de Jubileum-albums. Zo hebben ze dat in Frankrijk ook gedaan.

Zie: http://coa.inducks.org/publication.php?c=fr/JP [link upgedate door oom Paspasu]

Nou, is dat een briljant idee of niet? ;)
(bron: viewtopic.php?p=22268#p22268)

Zeker, Michiel P, dat is het. Het mag toch niet zo zijn dat alleen rijke mensen strips kunnen lezen? Het gewone volk kan toch geen 17 euro neerleggen voor een Hall of Fame-boek, laat staan 40 euro voor een deeltje uit Oom Dagobert 53-74.

Daarnaast is het natuurlijk ook een bijzonder slecht idee, omdat het domme volk hier juist tegen beschermd moet worden!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Ridder ter Geit » za feb 23, 2013 10:04 am

Van die auteurreeks waren de eerste 30 delen ook aan één auteur gewijd, dus zo vreemd is het eigenlijk niet.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Oom Paspasu » za feb 23, 2013 12:25 pm

"Oom Dagobert - avonturen van een steenrijke eend" is geen auteursreeks. Kijk maar naar de delen 31-52.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Ridder ter Geit » za feb 23, 2013 9:07 pm

Het is in twee opeenvolgende reeksen een auteurreeks en verder niet.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Oom Paspasu » do apr 25, 2013 2:53 pm

Uit "Duckstad Pocket 2" viewtopic.php?p=59267#p59267
dubbelduck fan schreef:Er zat een bon bij voor een luxe herdruk van het levensverhaal van Oom Dagobert, zie ook http://www.donaldduck.nl/pagina/dagobert
Kosten €59,99 + €6 verzendkosten

donaldduck.nl schreef:Het levensverhaal van oom Dagobert
-Alle verhalen exclusief gebundeld
-Twee unieke boeken in een luxe casette
-Nu slechts € 59,95

Deze uitgave vindt alleen plaats indien er voldoende inschrijvingen zijn. Indien u intekent ontvangt u eind juni bericht of het doorgaat en op welke termijn er geleverd wordt.

[Door het formulier in te vullen] machtig ik Sanoma om bij produceren van de casette € 59,95 (excl. € 6 verzendkosten) af te schrijven van mijn rekeningnummer. Indien de casette niet geproduceerd wordt, vervalt deze machtiging.


Ik heb mijn twijfels over de luxe van een eventuele uitgave, behalve dan dat het hardcover is. Zullen dit alleen de hoofdverhalen zijn of ook de B-hoofdstukken? Voor zo'n prijs wil je toch wel weten wat je koopt!

N.B.1 Je machtigt Sanoma 59,95 van je rekening af te schrijven, maar de verzendkosten zitten daar niet bij in. Hoe worden die dan betaald? Waarschijnlijk bedoelen ze: "€ 59,95 (plus € 6 verzendkosten)".
N.B.2 In de tekst is het woord cassette drie keer fout, als casette, en twee keer goed geschreven.

Toch leuk voor de Rosa-fans dat dit nog een keer herdrukt wordt!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Scrooge$ » do apr 25, 2013 9:34 pm

Interessant dat de Nederlandse redactie er over na heeft gedacht om deze album uit te brengen, net als oom Paspasu heb ik mijn twijfels over deze collectie(ze hadden duidelijker kunnen zijn over de inhoud) mijn vragen die nu bij me opkomen zijn: bevat de serie ook de b-hoofdstukken?Bevat de serie de bijbehorende achtergrondinformatie?Bevat de serie bij het levensverhaal horende posters en covers?
En waarom is de prijs hoog?Frankrijk heeft recent een nieuwe Picsou boek van het levensverhaal uitgebracht daar heeft Don Rosa persoonlijk mee samen gewerkt is dat ook het geval bij deze serie?
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Toekomst Don Rosa verhalen

Berichtdoor Oom Paspasu » do apr 25, 2013 11:01 pm

Aangezien het om een eventuele uitgave gaat, vermoed ik dat het precies dezelfde bijbehorende achtergrondinformatie en plaatjes bevat als de delen uit de Oom Dagobert-reeks. Ze zullen toch niet iets schrijven, vertalen of samenstellen wanneer het onduidelijk is of het wel zal worden uitgebracht?

De prijs is hoog omdat het een "luxe, exclusieve uitgave" betreft, hardcover in een cassette. Ze verwachten blijkbaar al dat er maar weinig geïnteresseerden zijn, onder meer door de tegenvallende verkoopcijfers van de Oom Dagobert-reeks. Een dure uitgave verkoopt misschien niet eens veel slechter dan een goedkope, maar levert veel meer op.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Volgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron