Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Robb_K » za mei 26, 2018 4:31 am

jan Baksteen schreef:Nou nou, dat mag je vinden.

Zelf vind ik zijn tekeningen prachtig. Er is niemand die beter kan tekenen als Don Rosa.


Ha! Ha! :lol: :lol: :lol: Goed dat Jij bent niet chef redacteur van tekenen met Sanoma Uitgevers, of de belangrijkste talentscout voor een kunstacademie!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Jop Duck » di jun 12, 2018 7:53 pm

Ik vind het vooral slecht van Rosa dat ze zo'n beetje 10 Barks-verhalen goedkeurt en de rest afkeurt en er dan smoesjes bij zit te verzinnen. Wat zou Rosa zeggen als die afkeuringen werden gezegd in een interview? Ik denk zo:

Interviewer: Hoi Keno Rosa. Mag ik u interviewen?
Rosa: Noem mij maar Don Rosa. Ik wil het graag doen.
Interviewer: Waarom heeft u de Magische Zandloper van Barks niet in de Lo$ geplaatst?
Rosa: Dat heb ik al honderd keer uitgelegd. Het verwijst er naar toe dat oom Dagobert zijn geld heeft verdiend met geluk. Als je een levensverhaal van oom Dagobert gaat schrijven gericht op een persoon kun je daar het best van een belangrijkste verhaal kiezen. In mijn geval is dat Only a Poor Old Man. In dat verhaal word er vertelt dat oom Dagobert al zijn geld verdiend door geluk.
Interviewer: Maar dat spreekt dan veel Barks-verhalen tegen. En als je alleen hard werkt word je niet zomaar de rijkste man ter wereld. Hij zou toch net zo goed zijn geld kunnen verdienen met geluk en hard werken of zeg ik iets heel doms?
Rosa: U zegt inderdaad wat doms. Goed volgende vraag.
Interviewer: Waarom is de datum van de zombie van 1879 naar 1909 verplaatst?
Rosa: Omdat hij het anders op zijn elfde moest ontmoeten en dat klopte gewoon niet.
Interviewer: Waarom klopte het niet?
Rosa: Nou ja. Eh... Hij was gewoon jong?
Interviewer: Waarom heeft u Flour Lollies niet in uw Lo$ gezet?
Rosa: Waarom de hele tijd vragen over de Lo$, maar goed. Het is een slecht verhaal.
Interviewer: Dus als u het een slecht verhaal vind mag het niet in de Lo$ als ik het goed begrijp.
Rosa: Hou eens op over die hele Lo$!
Interviewer: Goed. Waarom heeft u het picknick-verhaal niet goedgekeurd.
Rosa: Waarom moet iedereen per se dood gaan?
Interviewer: Dus u mag wel zeggen dat Loebas en Wilhelmus zijn overgereden, maar Barks mag niet bepalen wat er met de ouders van Guus Geluk gebeurd als ik het goed begrijp.
Etc.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron