Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor ???????? » wo jan 24, 2007 9:13 pm

Ik vind zelf dat barks beter is dan rosa. Toch vind ik rosa geen slechte tekenaar.
????????
 

Berichtdoor Luigi » do jan 25, 2007 9:24 pm

Het oog voor detail maakt bij Rosa een hoop goed vind ik.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Ron Dosa » vr jan 26, 2007 6:26 pm

Luigi schreef:Het oog voor detail maakt bij Rosa een hoop goed vind ik.

We gaan hier allemaal wel erg veel af op de persoon Rosa. Zijn werk is best goed (en daar gaat het om bij strips). Hij is geen Barks maar hoort wel tot de categorie hieronder. Als persoon heb ik hem niet hoog zitten, maar dat doet niets af aan zijn werk.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ron Dosa
New member
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di jan 02, 2007 1:24 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jan 26, 2007 9:03 pm

Overigens duikt de uitleg van 'vrijdag de 13e' die Rosa gebruikt in 'De kroon van de Kruisvaarders' ook op in Dan Brown's 'The Da Vinci Code'. Ik heb zojuist de film gezien. Iedereen die geïnteresseerd was in Rosa's verhaal, zal deze film geweldig vinden (en volgens mij laat de film de Tempeliers heel wat minder rooskleurig zien dan Rosa).
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor ????? » ma feb 26, 2007 9:59 am

Ik vond die Tempeliers altijd te erg als goede mensen naar voren komen. In feitte waren ze een stuk minder goed.
?????
 

Berichtdoor Ei » ma feb 26, 2007 6:29 pm

Rosa schurkt veel tegen Barks aan, terwijl hij relatief schrikbarend weinig over Barks weet.
Rosa had heel wat kunnen wezen, gezien zijn inzet om bijzondere verhalen te maken. Maar helaas is zijn werk grotendeels bij een belofte en veel opschepperij gebleven.

"Who is Miss Pennywise? That's Miss Quackfaster?" -- Don Rosa (1993)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Michiel P » di feb 27, 2007 2:33 pm

Don Rosa stopt zijn verhalen vol met lullige details uit verhalen van Barks, maar elk lullig detail dat hij NIET heeft gebruikt is voor jou een goede reden om hem stom te vinden. Dat mag. Anders ga je zelf een spannend verhaal over Miss Penny Wise schrijven ofzo.
Michiel P
 

Berichtdoor Caspar » di feb 27, 2007 3:19 pm

Als ik het goed begrepen heb gaat het er niet om dat hij Miss Penny Wise en andere Barks details niet gebruikt, maar dat hij zegt dat hij ze wel gebruikt, maar daar heel selectief mee omgaat (mijn zus had ze niet gekocht).
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rockerduck » di feb 27, 2007 9:40 pm

Precies Caspar. Don Rosa pocht overal waar hij komt, dat hij alle Barks-feiten heeft gebruikt om het Levensverhaal te maken en laat zich door honderden fans aanpraten dat hij de nieuwe Barks is, maar negeert ondertussen doelbewust een héél belangrijk figuur in de geschiedenis van Dagobert: de enige persoon die hem kan ruïneren en waar hij bang voor is.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » wo feb 28, 2007 5:57 pm

O wat vreselijk. Wat ga je er aan doen?

a) Blijven kankeren op Rosa
b) Zelf een verhaal schrijven
c) Een andere tekenaar vragen of hij Miss Penny Wise ook heel belangrijk vindt en diegene aansporen een verhaal over haar te schrijven

Mij lijken b) en c) de meest constructieve oplossingen. Brand maar los. Waarom denk jij dat Miss Penny Wise Dagobert kan ruïneren? Waarom heeft zij recht op al zijn geld? En als je zelf niets kunt bedenken, welke tekenaar/schrijver zou jij dan kiezen om dat verhaal te tekenen/schrijven? Rosa kun je alvast vergeten.

De vraag is eigenlijk: Vind je het erg belangrijk dat die geschiedenis met Penny Wise een keer wordt uitgediept? Kan het jou een lor schelen of Rosa alsnog een verhaal over Penny Wise schrijft? Of vind je het vooral belangrijk dat er zoveel mogelijk op Don Rosa wordt gekankerd? In het laatste geval kan ik nog wel een voorzetje geven:

Ik neem het Rosa persoonlijk erg kwalijk dat hij nooit een vervolg heeft geschreven op "The Interplanetary Postman". Duckstad als stad in de toekomst, wat een geweldig idee! Onbegrijpelijk dat andere tekenaars daar nooit iets mee hebben gedaan. Gelukkig is er nu DuckPower! En Don Rosa is eigenlijk best wel een asociale boerenhufter dat hij dat zomaar negeert en zijn verhalen hardnekkig in de jaren vijftig plaatst. Hij snapt het gewoon niet! Barks heeft uitdrukkelijk beweerd dat Duckstad een stad in de toekomst is! DuckPower is de ware opvolger van Barks!
Michiel P
 

Berichtdoor Rockerduck » wo feb 28, 2007 7:01 pm

Michiel P schreef:O wat vreselijk. Wat ga je er aan doen?

a) Blijven kankeren op Rosa

Dit. Ik laat blinde Rosa-vereerder met oogkleppen op mij niet de les lezen over BARKS. Barks heeft Dagobert bedacht en Barks heeft bedacht dat Dagobert maar voor één persoon bang is en dat die hem kan ruïneren, en dat is Miss Penny Wise.

Michiel P schreef:Mij lijken b) en c) de meest constructieve oplossingen.

Nee, want dan ontsla je Rosa van zijn plichten. Rosa schept overal op dat hij de tweede Barks is en alle Barks-feiten heeft meegenomen in zijn Levensverhaal. Dan moet hij dat ook echt doen, óf z'n mond houden.

Michiel P schreef:Brand maar los. Waarom denk jij dat Miss Penny Wise Dagobert kan ruïneren? Waarom heeft zij recht op al zijn geld?

Dat kun je zelf lezen in het Barks-verhaal met Penny Wise.

Michiel P schreef:De vraag is eigenlijk: Vind je het erg belangrijk dat die geschiedenis met Penny Wise een keer wordt uitgediept? Kan het jou een lor schelen of Rosa alsnog een verhaal over Penny Wise schrijft? Of vind je het vooral belangrijk dat er zoveel mogelijk op Don Rosa wordt gekankerd? In het laatste geval kan ik nog wel een voorzetje geven:

Ik vind het belangrijk dat aggressieve Rosa-zotten zoals jij eindelijk eens ophouden met alle terechte, op feiten en argumenten berustende kritiek op Rosa aan de kant te schuiven als zijnde slechts 'gekanker'. Je maakt op die manier de criticus monddood.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luuuuk » wo feb 28, 2007 9:11 pm

Michiel P schreef:kankeren

Spot daar niet mee!!!
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Kwekje » do maart 01, 2007 1:19 am

Don Rosa en OOM Dagobert , het is geweldig trala la la .... enne.... la ........ maarre waar is 76 van Dagoduckstar ??
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Caspar » do maart 01, 2007 2:11 pm

Luuuuk schreef:
Michiel P schreef:kankeren

Spot daar niet mee!!!

Hohoho, je lijkt Pluizer wel. Volgens de vandalen is kankeren een doodgewoon woord:

kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Luuuuk » do maart 01, 2007 4:59 pm

Van welk ander woord is het dan afgeleid?
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten