Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Scrooge$ » zo dec 09, 2012 5:09 pm

Ik bedoelde ''bijna alle Rosa-verhalen''.Waarom val je me aan op een foutje terwijl je zelf ''bejulen van tekenaren'' schrijft? En waar haal je het vandaan dat ik niet veel van Rosa afweet? Jij kunt dat niet eens weten,dus dan kan dat ook je mening niet zijn. Ik heb me de helft van de tijd dat ik me in het Duck-universum verdiepte (zo'n 3 jaar) me alleen met Rosa beziggehouden. En wat is een ''latijd''? Een tijd die je in een laatje kan stoppen? Haha!
En wat heeft dat laatste stukje van jouw bericht (ja dat heb je op een forum,he!) te maken met de rest van het bericht?


1)Jij 'viel mij al aan' bij bejulen en sorry hoor het citaat over 'dat heb je op een forum' gebruikte jij eerst ook niet goed hoor!
2)het is mijn mening maar het kan feitelijk of niet feitelijk zijn, dat bedoel je waarschijnlijk nog niet op school gehad?
3)Hoelang denk je dat ik me bezighoud met het Duck-universum en hoelang denk dat ik dan al Rosa-Fan ben, toen was jij in ieder geval nog niet geboren! :lol:
-Zoals ik al zei: spaar nog maar even door en tegen de tijd dat jij genoeg verhalen van Rosa hebt, praten we verder en dan zonder vooroordelen.

Maar, ja de gustibus non est disputandum
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Koen » zo dec 09, 2012 5:20 pm

Scrooge$ schreef:
Ik bedoelde ''bijna alle Rosa-verhalen''.Waarom val je me aan op een foutje terwijl je zelf ''bejulen van tekenaren'' schrijft? En waar haal je het vandaan dat ik niet veel van Rosa afweet? Jij kunt dat niet eens weten,dus dan kan dat ook je mening niet zijn. Ik heb me de helft van de tijd dat ik me in het Duck-universum verdiepte (zo'n 3 jaar) me alleen met Rosa beziggehouden. En wat is een ''latijd''? Een tijd die je in een laatje kan stoppen? Haha!
En wat heeft dat laatste stukje van jouw bericht (ja dat heb je op een forum,he!) te maken met de rest van het bericht?


1)Jij 'viel mij al aan' bij bejulen en sorry hoor het citaat over 'dat heb je op een forum' gebruikte jij eerst ook niet goed hoor!
2)het is mijn mening maar het kan feitelijk of niet feitelijk zijn, dat bedoel je waarschijnlijk nog niet op school gehad?
3)Hoelang denk je dat ik me bezighoud met het Duck-universum en hoelang denk dat ik dan al Rosa-Fan ben, toen was jij in ieder geval nog niet geboren! :lol:
-Zoals ik al zei: spaar nog maar even door en tegen de tijd dat jij genoeg verhalen van Rosa hebt, praten we verder en dan zonder vooroordelen.


1)Ik gebruikte dat wel goed,omdat het normaal is dat op McDrake tekenaars ''bejuuld'' worden. Kinderachtig van je dat je als zelfverdediging iets gaat zeggen wat op hetzelfde als dit neerkomt:" Jongen: Jij bent een meisje. Meisje: Niet! Jij bent een meisje!"
2)Als ik niets van Rosa afweet,dat is een feit. Net zoals het tegenovergestelde daarvan!
3)Maar ik beweer tenminste niet dat jij niets van Rosa afweet. Dat doe jij wel bij mij.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Scrooge$ » zo dec 09, 2012 5:43 pm

1)Ik gebruikte dat wel goed,omdat het normaal is dat op McDrake tekenaars ''bejuuld'' worden. Kinderachtig van je dat je als zelfverdediging iets gaat zeggen wat op hetzelfde als dit neerkomt:" Jongen: Jij bent een meisje. Meisje: Niet! Jij bent een meisje!"
2)Als ik niets van Rosa afweet,dat is een feit. Net zoals het tegenovergestelde daarvan!
3)Maar ik beweer tenminste niet dat jij niets van Rosa afweet. Dat doe jij wel bij mij.


reacties

1)Jij bepaalt dus al wat er wel en niet gebeurd op Mcdrake, dan moeten wij jou 'koning Koen' gaan noemen! ::idea:
2)Het is pas kinderachtig dat steeds iets zit aan te merken op iemand! ::cry:
3)Wat zei in het begin dan, dat Don Rosa-fans vaak minder weten van Don Rosa dan Don Rosa haters en dat dat tegewoordig dan wel apart is :P
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Koen » zo dec 09, 2012 5:50 pm

Scrooge$ schreef:
1)Ik gebruikte dat wel goed,omdat het normaal is dat op McDrake tekenaars ''bejuuld'' worden. Kinderachtig van je dat je als zelfverdediging iets gaat zeggen wat op hetzelfde als dit neerkomt:" Jongen: Jij bent een meisje. Meisje: Niet! Jij bent een meisje!"
2)Als ik niets van Rosa afweet,dat is een feit. Net zoals het tegenovergestelde daarvan!
3)Maar ik beweer tenminste niet dat jij niets van Rosa afweet. Dat doe jij wel bij mij.


reacties

1)Jij bepaalt dus al wat er wel en niet gebeurd op Mcdrake, dan moeten wij jou 'koning Koen' gaan noemen! ::idea:
2)Het is pas kinderachtig dat steeds iets zit aan te merken op iemand! ::cry:
3)Wat zei in het begin dan, dat Don Rosa-fans vaak minder weten van Don Rosa dan Don Rosa haters en dat dat tegewoordig dan wel apart is :P


1)Wat heeft dat ermee te maken?
2)Ik leg alleen uit waarom ik gelijk heb. Jij gaat daar op in.
3)Dat betekent niet dat ik specifiek jou bedoel. Jij lijkt mij echt zo iemand die denkt dat alles om zichzelf gaat. :rolleyes:

Maar nu raak ik Off-Topic.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Scrooge$ » zo dec 09, 2012 6:03 pm

1)Wat heeft dat ermee te maken?
2)Ik leg alleen uit waarom ik gelijk heb. Jij gaat daar op in.
3)Dat betekent niet dat ik specifiek jou bedoel. Jij lijkt mij echt zo iemand die denkt dat alles om zichzelf gaat. :rolleyes:

Maar nu raak ik Off-Topic.


Ooh sorry hoor, meneer de Koning!

1)Over wat jij normaal en niet normaal vindt jij vindt het dus normaal dat er 39 pagina's worden besteed om uit te leggen wat jij wel en niet goed vindt.
2)Jij zei dat jij bang bent dat ik een Don rosa Fan bent en dat ik er niet veel vanaf weet! Daar ga ik op in!
3)Je zei het wel gelijk na mijn citaat hoor!En over het feit of ik mij zeer belangrijk vindt, ik ben vrij zeker (kijkend naar jouw taalgebruik) dat jij zo'n iemand juist bent :rolleyes:
Wat ik nu vindt is dat jij een beetje normaal moet gaan doen, niemand weet echt wat goed en wat niet goed is over het persoon Rosa daar moet je hem eerst goed voor kennen!
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Koen » zo dec 09, 2012 6:08 pm

Inmiddels heb ik het niet eens meer over Rosa. Ik zei het al:
We raken Off-Topic. Scrooge$ blijft op me ingaan,al vraag ik hem te stoppen,twee keer zelfs.
Dus bij deze vraag ik hem deze discussie met mij te beeindigen. Alvast bedankt.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Ui » zo dec 09, 2012 7:00 pm

Rustig aan, luitjes. Rosa is al die ruzie toch niet waard? Haha! (snik)

Negatieve punten over Rosa zijn in onder meer het huidige topic ruimschoots besproken. Onder meer door Ei/Ui.
Rosa is vooral aardig als hem niets in de weg wordt gelegd. Terwijl Rosa zijn collega's ondertussen wel van alles in de weg legt. Zelfs de wereld van Barks wordt door Rosa tegengesproken.
Rosa gaat dwars tegen de Disney-gedachte in. De eend Donald Duck komt sinds jaar en dag uit een ei. Rosa gaat daar vervolgens tegenin, op internet, omdat hij vindt dat het gaat om zoogdiereenden.
Aanvankelijk leek Rosa zich in dienst te willen stellen van de wereld van Barks. Maar in werkelijkheid werd Barks in dienst gesteld van de wereld van Rosa. En wie daar kritiek op had, die moest Rosa maar zijn gang laten gaan.
Rosa's wereld is zo brutaal, dat de Blackjack Ballroom reeds is afgebrand voordat Barks deze kan tonen in 'Back to the Klondike'. (OS 456) Bij Barks zou het gaan om een replica, van na de brand van Rosa. Bij Barks treedt Dagobert dus niet de echte Ballroom binnen, als men Rosa moet geloven.
Rosa's kennis van Barks's werk is beperkt. Rosa lijkt zijn kennis vooral te halen uit een boek waarin de inhoud van de stripbladreeks 'Uncle Scrooge' is behandeld. (Jack L. Chalker, 'An Informal Biography of $crooge McDuck', Baltimore 1974.) Dat Donald in de reeks 'Walt Disney Comics and Stories' een hond heeft, namelijk Loebas, dat was nieuw voor Rosa. En de dode professor van 'Lost in the Andes' (OS 223), in de reeks 'Donald Duck', is in Rosa's Levensverhaal springlevend. Iets dat in herdrukken is gecorrigeerd.
Ondertussen is Rosa's wereld zelfs in tegenspraak met zichzelf. Volgens Rosa's Levensverhaal kreeg Dagobert geen brieven van thuis, volgens 'A Letter From Home' kreeg hij wel brieven.
Rosa strooit overdadig met feitjes, waardoor niet opvalt dat een aantal niet klopt. In het Rosa-verhaal waarin de Blackjack Ballroom afbrandt, 'Hearts of the Yukon', blust de brandweer met bevroren brandweerslangen.

Tot zover wat negatieve punten in een notendop.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Scrooge$ » ma dec 10, 2012 12:39 am

Ui schreef:Rosa's wereld is zo brutaal, dat de Blackjack Ballroom reeds is afgebrand voordat Barks deze kan tonen in 'Back to the Klondike'. (OS 456) Bij Barks zou het gaan om een replica, van na de brand van Rosa. Bij Barks treedt Dagobert dus niet de echte Ballroom binnen, als men Rosa moet geloven.


Maar in het verhaal 'bevroren harten harten zeggen ze dat branden vaak voorkomen dus het zou kunnen dat Rosa bedoeld dat hij weer is opgebouwd of misschien was de brand niet eens zo groot

Ondertussen is Rosa's wereld zelfs in tegenspraak met zichzelf. Volgens Rosa's Levensverhaal kreeg Dagobert geen brieven van thuis, volgens 'A Letter From Home' kreeg hij wel brieven.


Dat is een storend feitje het verhaal 'A Letter From Home' is een van mijn lievelingsverhalen (vooral als je het samen met de kroon van de kruisvaarders pakt) maar het feit dat verhaal alleen om een brief gaat die hij zogenaamd nooit heeft gekregen is helemaal fout, herinnert Don Rosa zijn eigen verhalen toen niet meer of zo?

Trouwens, ik zou graag willen weten of iemand weet of de scene in de kroon van de kruisvaarders waar dagobert en donald heen worden gebracht toen ze waren ontvoerd misshien van de James Bond film 'Live and let die' komt.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Koen » di dec 11, 2012 4:08 pm

Scrooge$ schreef:
Ui schreef:Rosa's wereld is zo brutaal, dat de Blackjack Ballroom reeds is afgebrand voordat Barks deze kan tonen in 'Back to the Klondike'. (OS 456) Bij Barks zou het gaan om een replica, van na de brand van Rosa. Bij Barks treedt Dagobert dus niet de echte Ballroom binnen, als men Rosa moet geloven.

Maar in het verhaal 'bevroren harten harten zeggen ze dat branden vaak voorkomen dus het zou kunnen dat Rosa bedoeld dat hij weer is opgebouwd of misschien was de brand niet eens zo groot

Daar heeft Scrooge$ wel gelijk in. Ui moet geen commentaar leveren terwijl daar geen bewijs voor is.
Laatst bijgewerkt door admin op di dec 11, 2012 8:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: bbcode gecorrigeerd
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Ui » di dec 11, 2012 10:08 pm

Scrooge$ schreef:
Ui schreef:Rosa's wereld is zo brutaal, dat de Blackjack Ballroom reeds is afgebrand voordat Barks deze kan tonen in 'Back to the Klondike'. (OS 456) Bij Barks zou het gaan om een replica, van na de brand van Rosa. Bij Barks treedt Dagobert dus niet de echte Ballroom binnen, als men Rosa moet geloven.

Maar in het verhaal 'bevroren harten harten zeggen ze dat branden vaak voorkomen dus het zou kunnen dat Rosa bedoeld dat hij weer is opgebouwd of misschien was de brand niet eens zo groot

Als branden vaak voorkomen, zijn ze dan minder schadelijk?
Als Rosa de Blackjack Ballroom deels of geheel laat herbouwen, dan heeft Barks dus een deels of geheel nagemaakt pand.
Volgens de strip gaat het om een grote brand. Dus moet het gaan een grootse herbouwing.

Zelfs maar suggereren dat Barks's Dagobert, in 'Back to the Klondike' (OS 456), staat te mijmeren in een herbouwd pand, is natuurlijk grove Barksschennis. Dat podium waar Dagobert op wijst is dan niet het echte podium, bijvoorbeeld.

Scrooge$ schreef:
Ui schreef:Ondertussen is Rosa's wereld zelfs in tegenspraak met zichzelf. Volgens Rosa's Levensverhaal kreeg Dagobert geen brieven van thuis, volgens 'A Letter From Home' kreeg hij wel brieven.

Dat is een storend feitje het verhaal 'A Letter From Home' is een van mijn lievelingsverhalen (vooral als je het samen met de kroon van de kruisvaarders pakt) maar het feit dat verhaal alleen om een brief gaat die hij zogenaamd nooit heeft gekregen is helemaal fout, herinnert Don Rosa zijn eigen verhalen toen niet meer of zo?

In elk geval is Rosa's werk minder doordacht dan hij en zijn fans zouden willen. Inmiddels zijn er wat pogingen gedaan om dat wel/niet ontvangen van brieven goed te praten.

Koen schreef:Ui moet geen commentaar leveren terwijl daar geen bewijs voor is.

Pak het betreffende Rosa-verhaal, 'Hearts of the Yukon', er maar bij. Het gaat om een grote brand.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+95044
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Scrooge$ » wo dec 12, 2012 12:01 am

[/quote]
Als branden vaak voorkomen, zijn ze dan minder schadelijk?
Als Rosa de Blackjack Ballroom deels of geheel laat herbouwen, dan heeft Barks dus een deels of geheel nagemaakt pand.
Volgens de strip gaat het om een grote brand. Dus moet het gaan een grootse herbouwing.[/quote]

Hier heb ik wel het nodige commentaar op, als ze vaak voorkomen, zijn ze niet minder schadelijk maar het is gegeven in het verhaal dat er daarom een proffesionele brandweer is, dus helemaal afbranden klopt niet ook niet als je neemt dat kitty aan het eind weer moet gaan acteren.
Misschien moet je anders gaan kijken en stellen dat ook rosa zijn pand een namaak(terwijl het maar gedeeltelijk is beschadigt) is, een collega van Kitty zegt in het verhaal dat branden een keer in de twee weken voorkomen, dat zijn wel veel namaakpanden!

Zelfs maar suggereren dat Barks's Dagobert, in 'Back to the Klondike' (OS 456), staat te mijmeren in een herbouwd pand, is natuurlijk grove Barksschennis. Dat podium waar Dagobert op wijst is dan niet het echte podium, bijvoorbeeld.


Barksschennis :lol:
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Scrooge$ » wo dec 12, 2012 12:02 am

Als branden vaak voorkomen, zijn ze dan minder schadelijk?
Als Rosa de Blackjack Ballroom deels of geheel laat herbouwen, dan heeft Barks dus een deels of geheel nagemaakt pand.
Volgens de strip gaat het om een grote brand. Dus moet het gaan een grootse herbouwing.


Hier heb ik wel het nodige commentaar op, als branden vaak voorkomen, zijn ze niet minder schadelijk maar het is gegeven in het verhaal dat er daarom een profesionele brandweer is, dus helemaal afbranden klopt niet ook niet als je neemt dat kitty aan het eind weer moet gaan acteren.
Misschien moet je anders gaan kijken en stellen dat ook rosa zijn pand een namaak(terwijl het maar gedeeltelijk is beschadigt) is, een collega van Kitty zegt in het verhaal dat branden een keer in de twee weken voorkomen, dat zijn wel veel namaakpanden als je dat neemt!

Zelfs maar suggereren dat Barks's Dagobert, in 'Back to the Klondike' (OS 456), staat te mijmeren in een herbouwd pand, is natuurlijk grove Barksschennis. Dat podium waar Dagobert op wijst is dan niet het echte podium, bijvoorbeeld.


Barksschennis :lol:
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma dec 17, 2012 10:13 pm

Ik dacht al een tijdje dat er iets niet klopte, maar nu ik het heb gecheckt heb ik toch iets gevonden dat Rosa historisch niet helemaal goed heeft gezien. Inflatie. Volgens Rosa's levensverhaal verdient Dagobert zijn eerste miljoen in 1899 (zie o.a. Last Sled to Dawson), en was al miljardair in 1902 (The Billionaire of Dismal Downs). Dat is wel leuk en aardig, maar John D. Rockefeller werd 's werelds eerste dollarmiljardair... in 1916. Geld was vroeger (veel) minder waard. Tja, dan bekijk je The Empire-Builder of Calisota toch anders. (1908: "Ik ben al rijker dan de Sultan van Bruinei! Nog 73 man te gaan!")
Ik snap ook wel dat Dagobert toch ergens moet beginnen om tig fantasticatriljoenen te krijgen, maar toch.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Koen » di dec 18, 2012 9:03 am

Rosa snapt niet zijn eigen werk. En ook niet van die van Barks,of Don heeft zijn verhalen gewoon nauwelijks gelezen. Wat DVDU schreef,is een van die vele dingen die niet kloppen. En dan schreef iemand op McDrake dat Rosa's verhalen juist duidelijk zijn en die van Barks vaag. Ik denk eerder andersom!
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Ridder ter Geit » za feb 02, 2013 12:00 am

Wat ik goed vind aan Rosa is:
- de humor
- lange spannende verhalen met veel historie erin
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron