Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Scrooge$ » za mei 25, 2013 6:38 pm

Ui schreef:
Liampie schreef:
Hidde schreef:Jammer dat Rosa-fans nooit uitleggen waarom ze iets van Don Rosa mooi vinden. :/

Oké... Misschien ben ik dan wel de eerste (en enigste :( ) Rosa-fan die even zijn woord doet over hem.

Ui waardeert je moed. Haha! (snif)


Volgens mij laten veel fans niks van zich horen omdat dit al een veel te lange discussie is die maar voortgaat en elke keer op dezelfde manier wordt beantwoord, men kan beter bij andere topics waar minder over wordt gezegd wat toevoegen.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Koen » za mei 25, 2013 7:04 pm

Maar juist als jullie (de fans van Rosa) niet anders en op een uitgebreidere manier antwoorden, wordt er op doorgegaan.
Dus kom op, Rosa-fans! :)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Ui » za mei 25, 2013 7:33 pm

Scrooge$ schreef:Volgens mij laten veel fans niks van zich horen omdat dit al een veel te lange discussie is die maar voortgaat en elke keer op dezelfde manier wordt beantwoord, men kan beter bij andere topics waar minder over wordt gezegd wat toevoegen.

Elke keer op dezelfde manier beantwoord? Alsof er een standaard-antwoord klaarligt. (snotter) Men heeft vaak grote moeite om Rosa te prijzen zonder op losse schroeven te staan. Dat Rosa mogelijk de grootste bewonderaar van Barks is, bijvoorbeeld. Dat een verhaal een goed plot heeft, zelfs al heeft Dagobert's kluisdeur plotseling een kier aan de onderzijde. Sorry dat Ui dan elke keer de ziekelijke noodzaak ziet om kritisch te reageren. Zie het als tegengif tegen de Rosa-propaganda. Want dat de man mogelijk de grootste bewonderaar van Barks zou zijn, dat is een schoolvoorbeeld van Rosa-propaganda. En als puntje bij paaltje komt, staat Barks op de tweede plaats en Rosa op de eerste. Niet in het minst volgens Rosa zelf, ook al doet hij alsof hij maar een bescheiden fan is. Laten mensen van de Rosa-wereld eerst eens stoppen met Barks er op zo'n manier bij te sleuren, dan zullen de antwoorden ook wat minder saai worden. Echt wel! (snif)

Koen schreef:Maar juist als jullie (de fans van Rosa) niet anders en op een uitgebreidere manier antwoorden, wordt er op doorgegaan.
Dus kom op, Rosa-fans! :)

Complimenten aan iedereen die voor zijn/haar mening uitkomt. Laat dat duidelijk zijn.
Ui komt uit een tijdperk (ongeveer 1993-2005) waarin Rosa-fans even zwaar in de meerderheid leken. Ui heeft daar een trauma van opgelopen. Dan komt er een Rosa-fan voorbij en dan zit Ui meteen als vanouds, hoog in de gordijnen. Heb medelijden, een klein beetje medelijden. Ui kan er niets aan doen. Het was allemaal zo erg. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Scrooge$ » za mei 25, 2013 9:55 pm

Ui schreef:
Scrooge$ schreef:Volgens mij laten veel fans niks van zich horen omdat dit al een veel te lange discussie is die maar voortgaat en elke keer op dezelfde manier wordt beantwoord, men kan beter bij andere topics waar minder over wordt gezegd wat toevoegen.

Elke keer op dezelfde manier beantwoord? Alsof er een standaard-antwoord klaarligt. (snotter) Men heeft vaak grote moeite om Rosa te prijzen zonder op losse schroeven te staan. Dat Rosa mogelijk de grootste bewonderaar van Barks is, bijvoorbeeld. Dat een verhaal een goed plot heeft, zelfs al heeft Dagobert's kluisdeur plotseling een kier aan de onderzijde. Sorry dat Ui dan elke keer de ziekelijke noodzaak ziet om kritisch te reageren. Zie het als tegengif tegen de Rosa-propaganda. Want dat de man mogelijk de grootste bewonderaar van Barks zou zijn, dat is een schoolvoorbeeld van Rosa-propaganda. En als puntje bij paaltje komt, staat Barks op de tweede plaats en Rosa op de eerste. Niet in het minst volgens Rosa zelf, ook al doet hij alsof hij maar een bescheiden fan is. Laten mensen van de Rosa-wereld eerst eens stoppen met Barks er op zo'n manier bij te sleuren, dan zullen de antwoorden ook wat minder saai worden. Echt wel! (snif)


De zelfde vraag wordt steeds opgeroepen en luidkeels en met een lang bericht benatwoordt door ene ui.
Rosa heeft nimmer beweerd de grootste fan van Barks te zijn, dat zeggen misschien enkele fans maar niet hijzelf.
Dat vervolgverhalen op Barksverhalen op veel kritiek zou komen te staan had Don Rosa al van te voren zien aankomen en daarom dus ook dat er dit betreffende topic zou ontstaan.


Koen schreef:Maar juist als jullie (de fans van Rosa) niet anders en op een uitgebreidere manier antwoorden, wordt er op doorgegaan.
Dus kom op, Rosa-fans! :)


Dus 41 bladzijden zijn niet genoeg van Rosa-fans om enkele mensen te overtuigen?
De motieven van de fans zijn al genoemd daarom vind ik dat we klaar zijn.
Laatst bijgewerkt door admin op zo mei 26, 2013 2:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: overgebleven stuk quote verwijderd
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Koen » zo mei 26, 2013 11:35 am

Scrooge$ schreef:
Koen schreef:Maar juist als jullie (de fans van Rosa) niet anders en op een uitgebreidere manier antwoorden, wordt er op doorgegaan.
Dus kom op, Rosa-fans! :)


Dus 41 bladzijden zijn niet genoeg van Rosa-fans om enkele mensen te overtuigen?
De motieven van de fans zijn al genoemd daarom vind ik dat we klaar zijn.


Ik heb anders nog geen reden van Rosa-fans gezien waarom ze een tekening van hem mooi vinden. Zoals Hidde eerder al zei:
Hidde schreef:Jammer dat Rosa-fans nooit uitleggen waarom ze iets van Don Rosa mooi vinden. :/


En jij vond, in tegenstelling tot je laatste bericht in dit topic, ook dat de Rosa-fans weinig van zich laten horen.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Ui » zo mei 26, 2013 2:32 pm

Scrooge$ schreef:De zelfde vraag wordt steeds opgeroepen en luidkeels en met een lang bericht benatwoordt door ene ui.

Ui wil alleen maar zieltjes redden. (snik)

Scrooge$ schreef:Rosa heeft nimmer beweerd de grootste fan van Barks te zijn, dat zeggen misschien enkele fans maar niet hijzelf.

Dan mag die fans toch verteld worden dat ze ongelijk hebben?

Scrooge$ schreef:Dat vervolgverhalen op Barksverhalen op veel kritiek zou komen te staan had Don Rosa al van te voren zien aankomen en daarom dus ook dat er dit betreffende topic zou ontstaan.

Van wie heb je dit? Heeft Don Rosa een topic op McDrake voorspeld? Is hij helderziend?

Rosa zou half zoveel kritiek niet krijgen als hij niet deed alsof zijn werk in lijn staat met Barks. Rosa is zowat het tegenovergestelde van Barks.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Koen » zo mei 26, 2013 5:02 pm

Wil Liampie inmiddels zeggen waarom hij dat walgelijke schepping van Rosa briljant vindt? :)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Ui » zo mei 26, 2013 5:50 pm

Koen schreef:Wil Liampie inmiddels zeggen waarom hij dat walgelijke schepping van Rosa briljant vindt? :)

Walgelijk? Zonder uit te leggen waarom? Hoe kun je dan verwachten dat Rosa-fans wel uitleg geven? (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Koen » zo mei 26, 2013 5:58 pm

De benen (en voeten, maar vooral de benen) en de jas. (dit is echter een kwestie van meningen; hij klopt wel.) En het geheel, wat niet valt uit te leggen.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Liampie » zo mei 26, 2013 6:55 pm

Ui schreef:
Koen schreef:Wil Liampie inmiddels zeggen waarom hij dat walgelijke schepping van Rosa briljant vindt? :)

Walgelijk? Zonder uit te leggen waarom? Hoe kun je dan verwachten dat Rosa-fans wel uitleg geven? (snif)


Helaas, Ui.. maar Koen zal ik mijn mening geven. Had je niet verwacht, hè?

Waarom ik de tekening briljant vind?
Ten eerste vind ik Rosa zijn stijl gewoon erg mooi, ook de tekeningen/strips die hij niet voor Disney maakte (o.a. Kaptain Kentucky) vind ik erg mooi getekend. Zo heeft iedereen zijn eigen mening hier over. Guus vind ik ook zo mooi getekend, en dan met name zo 'realistisch' zoals te zien aan de kreukels in zijn pak, de mooi gebalde vuist en de haren op zijn hoofd.
Maar ook vind ik deze nog eens ontzettend mooi ingetekend. Een tekening die hij waarschijnlijk heeft getekend op een Amerikaanse stripconversatie, omdat hij hier er de tijd voor kan nemen (in tegenstelling tot zijn signeersessies in Dutisland).
Ik hoop dat je voldoende weet tot zover, graag gedaan!
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Koen » zo mei 26, 2013 7:03 pm

Het is inderdaad wel mooi ingekleurd. Dat kan Rosa dan weer wel. ;)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Ui » ma mei 27, 2013 9:55 am

Liampie schreef:Helaas, Ui.. maar Koen zal ik mijn mening geven. Had je niet verwacht, hè?

Later zul je spijt krijgen. Dan gaat het van, heb ik dát mooi gevonden? Echt wel! (snik)

Koen schreef:Het is inderdaad wel mooi ingekleurd. Dat kan Rosa dan weer wel. ;)

Guus heeft bruin haar in deze tekening. Meer hierover in het topic 'Guus Geluk':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=59999#p59999
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Scrooge$ » ma mei 27, 2013 6:50 pm

Na Liampie zal ook ik mijn mening geven: Ik vind het grootste deel van de verhalen van Rosa uitermate mooi, lange verhalen zoals de schat van tien avatars, iets heel bijzonders...,zwarte ridder etc maar ook korte zoals: contra het geldpakhuis, de onzichtbare vijand etc.
Waarom? Wel, het zijn vaak lange, mooie en interessante verhalen waar je soms heel vrolijk of somber van wordt, vaak een mooie samenwerking met schaduw en mooie kleuring wat de verhalen er bijna doet uitschieten tussen de rest.
Ook de moeite en de keuze van zijn verhalen zijn uitermate interessant maar ook de vele verwijzingen naar personen en andere zaken waardeer ik zeer.
Dat sommige mensen de tekenstijl niet mooi vinden heeft te maken met smaak en je houdt er van of niet.
IK vindt Rosa een van de beste tekenaren ooit en soms beter dan iconen zoals Barks, aanraders zijn inderdaad ook niet alleen zijn duck verhalen, maar ook eerder werk zoals Captain Kentucky en pertwillaby papers.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Koen » ma mei 27, 2013 7:34 pm

Scrooge$ schreef:Ook de moeite en de keuze van zijn verhalen zijn uitermate interessant maar ook de vele verwijzingen naar personen en andere zaken waardeer ik zeer.


Je kunt inderdaad zien dat Rosa moeite heeft met verhalen maken. :) En kan iemand mij uitleggen wat er positief is aan die vele verwijzingen?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet

Berichtdoor Scrooge$ » ma mei 27, 2013 8:07 pm

Je kunt inderdaad zien dat Rosa moeite heeft met verhalen maken. :) En kan iemand mij uitleggen wat er positief is aan die vele verwijzingen?


Ik bedoelde met moeite de inspanningen die hij heeft verricht voor een verhaal, vooral in buitenlandse uitgaven zoals de hall of fame waar Rosa haarfijn aangeeft waar hij aandacht heeft besteed, dat vind ik interessant en waardeer ik ook.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron