Te Ver

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma nov 10, 2008 10:37 pm

Dit is het. Dit is voor mij de, wat zeg ik, DE DRUPPEL! Nu gaat Keno Don Hugo McRosa te ver. Veel en VEEL TE VER. Dit is het einde. Rosa vond ik altijd een goeie tekenaar, McDrake heeft me het tegendeel laten zien, dit is de laatste druppel. Na 2006 moet Rosa geen verhalen meer maken. Nu valt het doek. De "Prisoner" was slecht, maar DIT geeft de doorslag: http://www.duckmania.de/images/limited13.jpg
Hij is te ver gegaan. Nu is hij VEEL te ver gegaan. Voor degenen die Rosa nog (Argh!) LEUK vinden, kijk hier maar naar!

Nog zoiets: wisten jullie dat Rosa de ENIGE is die de (ahum...) ledematen van Kitty (niet Katrien) laat zien? Ook weer zo'n overdrijving...
http://www.duckmania.de/images/limited17.jpg
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Goudglans » di nov 11, 2008 5:14 pm

Hoort deze commentaar niet in het topic: wat vind je goed aan Rosa en wat niet?
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Rockerduck » wo nov 12, 2008 4:36 am

Ik ben niet de grootste liefhebber van Rosa's meest recente werk, maar ik bang dat dit een beetje gaat uitlopen op een bash-forum... (Waar ik zelf aan mee heb gewerkt, dat geef ik toe.)

Die tekening van Dagobert vind ik niet eens het slechtste werk van Rosa. Vooral de hoofden in 'Letter from home' kon ik niet luchten of zien. Jammer, want in het verleden heeft Rosa laten zien wél goed te kunnen tekenen. Ei mag het dan met me oneens zijn, maar Rosa ten tijde van 'Last Lord of Eldorado' vind ik een zeer bekwame tekenaar. Afwijkend van de gebruikelijke Disney-stijl, maar wel aantrekkelijk. Maar dat is lang geleden...

Wat betreft die tekening van Goldie: het is in de Disney-wereld niet ongebruikelijk vrouwelijke lichaamsdelen extra te benadrukken. Werp een blik op Ariël en Jasmine en het is duidelijk wat ik bedoel. Met dieren-figuren is het wat minder gebruikelijk, maar het komt voor. Kijk maar eens naar de muisjes in The Great Mouse Detective ('De Speurneuzen'). En wist je dat zelfs Katrien in de jaren '90 een boob-job onderging voor de serie Quack Pack? (Ga maar eens Googlen.)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » wo nov 12, 2008 5:10 am

Rockerduck schreef:Ik ben niet de grootste liefhebber van Rosa's meest recente werk, maar ik bang dat dit een beetje gaat uitlopen op een bash-forum... (Waar ik zelf aan mee heb gewerkt, dat geef ik toe.)

Rockerduck dreigt ons afvallig te worden! :O

Rockerduck schreef:Die tekening van Dagobert vind ik niet eens het slechtste werk van Rosa.

De kwaliteit is van het type ingekleurde fantekening, zoals Rosa die minstens sinds halverwege de jaren '90 heeft gemaakt. De site Duckhunt had (of heeft?) er een hele afdeling van.

Rockerduck schreef:Wat betreft die tekening van Goldie: het is in de Disney-wereld niet ongebruikelijk vrouwelijke lichaamsdelen extra te benadrukken. Werp een blik op Ariël en Jasmine en het is duidelijk wat ik bedoel.

Verschil met Glittering Goldie is dat Ariël en Jasmine zo zijn ontworpen. Goldie heeft daarentegen bij ontwerper Barks amper tot geen borsten. Evenals Magica, overigens.
Rosa heeft het ontwerp van Glittering Goldie gewijzigd. Rosa heeft er qua uiterlijk een Pamela Anderson van gemaakt. Bij Rosa heeft Goldie blijkbaar een siliconen-behandeling gekregen.

Overigens is van een vroeg Barksverhaal bekend dat Barks borsten moest verwijderen. Namelijk bij de Katrien-achtige eend in het 10-pagina verhaal waarin Donald strandwacht is:
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC++33-01
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo nov 12, 2008 6:15 pm

Ei schreef:Verschil met Glittering Goldie is dat Ariël en Jasmine zo zijn ontworpen. Goldie heeft daarentegen bij ontwerper Barks amper tot geen borsten. Evenals Magica, overigens.
Rosa heeft het ontwerp van Glittering Goldie gewijzigd. Rosa heeft er qua uiterlijk een Pamela Anderson van gemaakt. Bij Rosa heeft Goldie blijkbaar een siliconen-behandeling gekregen.

Dat is zeker waar, maar, zoals ik al gezegd heb, is dat ook met Katrien gebeurd, in een op kinderen gerichte tekenfilmserie. Daar klaagde niemand over:

http://images.disneysites.com/clipart/i ... isy01a.gif
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Goudglans » wo nov 12, 2008 8:23 pm

Ik vond Rosa's Kitty in dit geval wel heel erg overdreven, maar waarom zou je je druk maken over een fantekening? Bij Barks olieschilderijen over Klondike was het ook soms wat twijfelachtig.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo nov 12, 2008 8:45 pm

Di tis geen fantekening, kijk zelf maar:http://www.duckmania.de/?Artwork-Galerie:SLsM-Tour-Edition
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo nov 12, 2008 8:53 pm

Dit is geen fan tekening, kijk zelf maar:
http://www.duckmania.de/?Artwork-Galeri ... ur-Edition
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » do nov 13, 2008 10:51 pm

Ik vind er niks mis mee hoor. En trouwens, ik vind Rosa verhalen meer op volwassenen gericht dan op kinderen. Al die detailgrappen in de plaatjes ook zijn voor kinderen denk ik niet eens opvallend.

Ik blijf Rosa de beste vinden, qua tekenstijl en verhaal! :D:D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rockerduck » vr nov 14, 2008 4:07 am

DD schreef:Ik vind er niks mis mee hoor. En trouwens, ik vind Rosa verhalen meer op volwassenen gericht dan op kinderen. Al die detailgrappen in de plaatjes ook zijn voor kinderen denk ik niet eens opvallend.

Maar die verhalen zijn wel bedoeld voor tijdschriften gericht op kinderen...

Nou denk ik niet dat kinderen geschaad worden door een borst hier of daar, maar je kunt je afvragen of Disney hier een geschikt medium voor is...
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr nov 14, 2008 4:40 pm

Bij de eerste tekening bedoelde ik dat ik het zo erg vind dat Rosa nu ook daadwerkelijk een stervende Dagobert heeft getekend. Normaal noemt hij alleen het jaar 1967 of die andere tekening, maar daar zie je alleen zijn graf.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr nov 14, 2008 8:46 pm

Duckfan van Down Under schreef:Bij de eerste tekening bedoelde ik dat ik het zo erg vind dat Rosa nu ook daadwerkelijk een stervende Dagobert heeft getekend. Normaal noemt hij alleen het jaar 1967 of die andere tekening, maar daar zie je alleen zijn graf.

??? Hoezo is Dagobert stervend op die tekening?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » vr nov 14, 2008 11:29 pm

Ja dat begrijp ik ook niet.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rockerduck » za nov 15, 2008 6:29 pm

Trouwens, misschien heeft Rosa wel de kunst afgekeken van Fred Milton:

Afbeelding

Verhaalcode: H 85145
Titel: Koning Winter
Titelheld: Donald Duck
Bladzijden: 10
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Donald Duck, Katrien Duck, Kwik Kwek en Kwak
Tekst: Jan Kruse
Tekeningen: Freddy Milton
Datum van eerste publicatie: 2 januari 1987

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+85145
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr mei 01, 2009 6:34 pm

Rockerduck schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Bij de eerste tekening bedoelde ik dat ik het zo erg vind dat Rosa nu ook daadwerkelijk een stervende Dagobert heeft getekend. Normaal noemt hij alleen het jaar 1967 of die andere tekening, maar daar zie je alleen zijn graf.

??? Hoezo is Dagobert stervend op die tekening?

Het feit dat er "unlucky book 13" bij staat, 13 het "ongeluksgetal" is, en dat Dagobert naar boven kijkt, waar licht vanaf komt.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Volgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten