Dagoberts Levensverhaal (Rosa)

Berichtdoor huugduck » ma jan 18, 2010 7:00 pm

Er is ook nog een stamboom waarin heelveel eenden staan die ik helemaal niet ken. En nooit in een verhaal heb gezien zouden die ook meegespeeld hebben in de Duck geschiedenis.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor kwok » ma jan 18, 2010 7:09 pm

Ze moeten een keer worden herdrukt!!!!!!
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Michiel P » ma jan 18, 2010 8:39 pm

DD schreef:http://www.seriesam.com/barks/deta_text_s_famous_waterfowl.html
Zijn de figuren in deze site serieuze figuren die ook in strips zijn voorgekomen? Wie zijn dat en zijn ze allemaal bedacht door barks?

Deze tekeningen heeft Barks na zijn pensioen gemaakt. Het zijn parodieën op beroemde historische en fictieve figuren, zoals Attila de Hun en Robin Hood. Barks heeft ze niet in strips gebruikt en het is geen Disney-materiaal.

DD schreef:http://www.duckomenta.de/inhalt/raum2.htm
Wat zijn dit voor schilderijen? Hebben ze iets met Donald Duck en Disney te maken?

Het zijn parodieën op bekende kunstwerken. Ze zijn vergelijkbaar met de parodieën die je ook in het weekblad kunt aantreffen, zoals de Nachtwacht van Harry Balm. Het is geen Disney-materiaal, maar zoals je zelf kunt zien, heeft het àlles met Donald Duck te maken.

DD schreef:En als laatste een opmerking over die schilderijen met danseressen erop. Dat vind ik dus echt niet kunnen. Dit zijn gewoon halfnaakte vrouwen.

Het zijn geen Disney-tekeningen en ze worden niet in het weekblad afgedrukt, dus Barks mag lekker zelf weten wat 'ie tekent. De tekeningen zijn duidelijk met plezier gemaakt. De wellust van sommige figuurtjes is humoristisch én verfrissend. Zelfs het afgehakte hoofd van Johannes de Doper geniet van de sluierdans van Salomé! ;)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Michiel P » za jun 05, 2010 1:13 am

Michiel P schreef:De vroegste échte McDuck is die MacDuich van de Muur van Hadrianus.

De vroegste McDuck bij Al Taliaferro heet Oogbog McDuck. Hij leefde in het Stenen Tijdperk en staat niet bekend als de uitvinder van het wiel.

Afbeelding

http://coa.inducks.org/story.php?c=ZD+60-07-17
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Guus Geluk » zo jun 27, 2010 7:57 pm

Wat vinden jullie nou echt van Het levensverhaal van Oom Dagobert? Ik heb namelijk het sterke vermoeden dat jullie meer op hebben met Carl Barks. Maar mijn vraag aan jullie is, waarom? Waarom vinden jullie Carl Barks beter dan Don Rosa.. En waarom is Don Rosa ondergewaardeerd aan hem? Alleen maar omdat hij het levensverhaal heeft geschreven?? Ik vindt dit een slechte onderbouwing,, dit is geen reden om Don Rosa te onderwaarderen. Ik ben het zat dat Don Rosa altijd de zwarte Piet door jullie krijgt toegestuurd. Hij heeft jullie als kindjes allang vermaakt met het Levensverhaal.. Maar nadat jullie het hele verhaal hoorden kwamen jullie hier gauw op terug. Het is een ´´beetje´´ vreemd allemaal..
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor DD » zo jun 27, 2010 8:01 pm

Ik denk dat ik zowat de enige op dit forum ben die pro Rosa is. Waarom? Niet alleen omdat hij zo geweldig mooi tekent, vol humor en goede verhalen schrijft. Maar ook omdat hij een heel levensverhaal en een stamboom heeft bedacht. Hij heeft de Duckwereld en de karakters realistischer gemaakt. Alsof het over een echte familie gaat. Of anders gezegd: Hij heeft de zaak serieuzer gemaakt. En dan heeft hij de, naar mijn mening, beste verhaal ooit geschreven. Namelijk "De Eend Die Nooit Bestond" :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Daniel73 » zo jun 27, 2010 8:15 pm

Dit topic gaat over Dagobert's levensverhaal zoals gemaakt door Don Rosa. Laten we het daarbij houden.

Discussies over Rosa versus Barks kunnen in een ander topic plaatsvinden. Bijvoorbeeld:

Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=37
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » za jul 31, 2010 5:33 pm

Ik zet Rosa niet boven Barks maar ik zet hem er ook niet onder. Ik denk ook, omdat veel mensen zeggen dat Barks beter is dan gaan anderen mensen daar in mee. Wat ook DD zegt vind ik het goed van rosa dat hij een stamboom en een levensverhaal heeft gemaak. Zodat het allemaal een beetje klopt. Maar ik zet hem toch niet boven barks. Maar genoeg daarover terug naar het levensverhaal.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor huugduck » zo aug 01, 2010 1:07 pm

Ik heb onder tussen bijna de hele set compleet en ik ben er achter gekomen dat de verhalen nog leuker zijn. Als je ze in de goede volgorde leest. Ik mis deel 12 deel 6 en deel 7 nog verder ben ik compleet.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Koky » vr apr 08, 2011 11:35 pm

DD schreef:Ik denk dat ik zowat de enige op dit forum ben die pro Rosa is. Waarom? Niet alleen omdat hij zo geweldig mooi tekent, vol humor en goede verhalen schrijft. Maar ook omdat hij een heel levensverhaal en een stamboom heeft bedacht. Hij heeft de Duckwereld en de karakters realistischer gemaakt. Alsof het over een echte familie gaat. Of anders gezegd: Hij heeft de zaak serieuzer gemaakt. En dan heeft hij de, naar mijn mening, beste verhaal ooit geschreven. Namelijk "De Eend Die Nooit Bestond" :D

Heus niet bijna de enige :P tenminste ik ook nog? Van de dagobert collectie heb ik ook alleen zijn verhalen 53/75 en niks van barks vind zelf dream of à lifetime het leukst of à letter from home :P
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Berichtdoor DD » za apr 09, 2011 1:18 am

O, maar ik ben geen anti-Barks ofzo hoor. Ik heb zijn albums ook gewoon. Barks is de geestelijke vader van Donald dus die mogen we nooit vergeten :) Maar ik vond Rosa gewoon meer.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Koky » za apr 09, 2011 11:15 am

DD schreef:O, maar ik ben geen anti-Barks ofzo hoor. Ik heb zijn albums ook gewoon. Barks is de geestelijke vader van Donald dus die mogen we nooit vergeten :) Maar ik vond Rosa gewoon meer.

Dat zeg ik toch ook niet :$
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Re: Dagoberts Levensverhaal (Rosa)

Berichtdoor Karel » do jan 26, 2012 7:29 am

Even over het levensverhaal van oom Dagobert, op marktplaats is hij helemaal te koop + extra delen van de Dagobert serie
http://boeken.marktplaats.nl/stripboeken/519939607-oom-dagobert-deel-53-t-m-75-1-extra-incl-levensverhaal.html
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Dagoberts Levensverhaal (Rosa)

Berichtdoor Liampie » za sep 29, 2012 8:24 pm

Oom Dagoberts albums zijn moeilijk aan te komen.
Heb ze allemaal, op het levensverhaal na.
Deze heb ik in 3 delen (hardcover) in het Engels.
Erg mooie set.
Deel 2 van deze serie heb ik voor 25,- gekocht (net zoals de andere).
Hoe komt het dat deze opeens naar de 800,- is gestegen, zoals bijvoorbeeld hier:
http://www.amazon.co.uk/Life-Times-Scro ... 901&sr=8-3
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Dagoberts Levensverhaal (Rosa)

Berichtdoor Guus Geluk » do okt 18, 2012 10:16 am

Deel 2 van het levensverhaal van oom Dagobert heb ik nog steeds niet. ::cry:
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

VorigeVolgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron