Freddy Milton

Berichtdoor Henrieke » di feb 27, 2007 5:31 pm

Caspar schreef:Weet je ook welke nummers het zijn?

Nou,

Ik schreef:Dat ie een torenklok schoonmaakt? Ja, voor zover ik weet wel. Ik heb dat album waar jullie het over hebben niet, maar ik heb wel deze: http://coa.inducks.org/issue.php/x/nl/OD++34

Dat andere verhaal ken ik niet, maar als je even op inducks zoekt (ik heb birthday en milton ingetypt):
http://coa.inducks.org/story.php/x/H+78dd06/
Donald Duck 1978-45 (1978) Opvoeders in opspraak
Donald Duck en andere verhalen, uitgave V&D 10 (1982) idem
Oom Dagobert, avonturen van een Steenrijke Eend 33 (1986)
Donald Duck en Andere Verhalen (Blokker) 4 (1990) Opvoeders in opspraak

Gelukkig is het zo te zien geen letterlijke vertaling van het filmpje, al is het in principe wel hetzelfde verhaal. Het filmpje is erg grappig, maar humor in strips werkt anders dan in films. Filmstrips zijn ook meestal gewoon saai.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » wo maart 21, 2007 6:31 pm

Ik vind de Milton/Jippes strips uit de jaren'70 net zoals vele anderen,heel erg geslaagd
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor mcprul » ma maart 26, 2007 4:42 pm

Wat? Is dit van Milton?

Afbeelding

Prachtig! Ik vind het tegenwoordig helemaal niet zo mooi. Beetje stijf. Moeilijk te omschrijven. Is bovenstaand plaatje echt van Milton? Dan is zijn tekenstijl een stuk minder geworden de laatste tijd;

[img]http://informatie.mcduck.nl/Freddy_Milton/plaatje3.jpg[/img[
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor mcprul » ma maart 26, 2007 4:42 pm

Afbeelding
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor DuckBoy » wo jun 24, 2009 8:23 pm

Van de oude Milton weet ik niet veel. Er staan alleen wat oudere verhalen in het grappigste avonturen album nr 5. Ik weet alleen van de nieuwere verhalen dat ik ze niet mooi getekend vind. In het Milton albums staan echter wel een aantal zeer leuke verhalen die ik zeker allemaal vijf keer heb herlezen.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » wo jun 24, 2009 8:35 pm

DuckBoy schreef:Van de oude Milton weet ik niet veel. Er staan alleen wat oudere verhalen in het grappigste avonturen album nr 5. Ik weet alleen van de nieuwere verhalen dat ik ze niet mooi getekend vind. In het Milton albums staan echter wel een aantal zeer leuke verhalen die ik zeker allemaal vijf keer heb herlezen.

Hij moet bij mij nog een gokje wagen, ik vind zijn tekeningen nog niet geweldig.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Re: Freddy Milton

Berichtdoor TaleofDucks » za sep 25, 2021 9:45 pm

Ik heb altijd dubbel gelegen van de 1 pagina Oom Dagobert strips die in 1991 op de achterkant van de Donald Duck stonden. Oom Dagobert ging bij al zijn fabrieken langs, meestal begon het met de tekst, 'ik wist niet dat ik ook een (...) fabriek had'. Allemaal door Milton getekend, met teksten van Evert Geradts. Aanraders!
Ze zijn gebundeld in het boek '50 vrolijke ondernemingen van Oom Dagobert'.
TaleofDucks
Member
 
Berichten: 26
Geregistreerd: ma nov 05, 2018 4:15 pm

Vorige

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron