Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » ma maart 07, 2011 6:26 pm

Duckfan van Down Under schreef:Zeg Robb, zou jij nog een keer (net als op McDuck) je schetsen voor Barks' "Golden Apples" verhaal hier neer willen zetten. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Nee, niet het hele verhaal. Misschien is dat kan problemen veroorzaken met mijn redactie. Toch zal ik plaats een paar pagina's op "Fanfictie".
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor DordrechtDuck » ma maart 07, 2011 9:25 pm

Duckfan van Down Under schreef:Wat vinden jullie, "nieuwere" leden (korter dan 2 jaar op dit forum) van Rob Klein? Ik vind van je tekenwerk, Rob, het ziet er mooi uit, maar het lijken vaak cardboard figuurtjes. Niet slecht bedoeld, gewoon een opmerking. Wel hypocriet trouwens: ik kan zelf helemaal niet goed tekenen.

Ik vind Rob een aangename vriendelijke en misschien wat onderschatte man/schrijver-tekenaar.

Hij neemt ook de tijd voor antwoorden, waar ikzelf heel slecht in ben op pc
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor kwuk duck » ma maart 07, 2011 11:28 pm

Het is ook leuk dat hij de tijd vvor ons neemt :) , dit zie ik niet alle tekenaars doen.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor MatroosDuck » ma mei 02, 2011 3:35 pm

Ik heb een vraagje:

Wat teken je nou het liefst?
(Bijvoorbeeld Broer Konijn,Goofy)
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re:

Berichtdoor Robb_K » zo jan 01, 2012 4:27 am

MatroosDuck schreef:Ik heb een vraagje:

Wat teken je nou het liefst?
(Bijvoorbeeld Broer Konijn,Goofy)


Ik werk nu op een paar Broer Konijn verhalen, en ook een met Willie Wortel, een paar met Donald en Oom Dagobert, en een met Zwarte Magica en Dagobert.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » zo jan 01, 2012 4:31 am

Hee allen! Duck Out Nr. 2-2011 (Augustus) bevat een een-pagina's gag van mij, met Donald als "Karate Expert" op Pagina 22!

Image
By rob_k at 2011-12-31

Wat denken jullie over het?
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » zo jan 01, 2012 4:33 am

Hee allen! Duck Out Nr. 2-2011 (Augustus) bevat een een-pagina's gag van mij, met Donald als "Karate Expert" op Pagina 22!

Afbeelding
By rob_k at 2011-12-31

Wat denken jullie over het?
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » zo jan 01, 2012 11:41 am

:lol: Leuke grap Rob.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » zo jan 01, 2012 10:18 pm

Oeps! Duck Out Nr. 2 is van mai, 2011 (niet augustus).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor snowmansion » wo jan 04, 2012 11:17 pm

Rob ik moet zeggen dat ik hem best leuk vond. Zeker omdat het plot niet al te voor de hand liggend was en dat kan ik altijd waarderen!
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Rob Klein

Berichtdoor Michiel Q » vr jan 27, 2012 12:52 am

Rob Klein werd geïnterviewd door de Italiaanse Disney-fan Simone Cavazzuti. De inleiding is in het Italiaans, maar het interview zelf is in het Engels. Leuk dat Rob ook Henrieke Goorhuis en Tim Artz (McDuck Menu) even noemt! :D

Zie: http://dailywardrum.blogspot.com/2012/0 ... klein.html
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » vr jan 27, 2012 2:26 am

En een verhaal van mij (en Frank Jonker) zit als hoofdverhaal in het nieuwe Weekblad nummer 5 van deze jaar: Oom Dagobert ,"de vergeten uitvinding" :http://coa.inducks.org/story.php?c=H+27136&search= (op inducks heet het verhaal "Donaldo Da Vinci").
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jan 27, 2012 10:40 am

Geweldig interessant interview!

Rob Klein schreef:His [Carl Barks] inspiration also was the catalyst for my meeting and befriending so many creative artists and writers such as Jan Gulbransson, Freddy Milton, Daan Jippes, Frank Jonker, Mau and Bas Heymans, Santiago Scalabroni, Lars Jensen, David Gerstein, Byron Erickson, and young up-and-coming talented artists such as Henrieke Goorhuis and Tim Artz (whose names you will soon hear)
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Rob Klein

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jan 27, 2012 10:57 am

Rob Klein schreef:I have also written some stories starring non-Duck characters (Mickey Mouse, Goofy, José Carioca, and Bre'r Rabbit) that I plan to submit to Sanoma Uitgevers, and possibly other Disney Comics publishers. I have written the stories and drawn their storyboards in their classic 1940s style. I hope to capture that feeling I had as a reader (fan), when first reading them in my childhood. I hope that the publishers will like that, and not have a problem with their story length. Sanoma uses mainly 3-page story size for José Carioca (and my 2 short stories are 8 pages), and I also have written a 32-page adventure story with him, in the style of his original newspaper strip, which could be chopped up into 4-page "mini-chapters"/episodes, for publication in our weekly magazine. Of course, I'd rather that it be published, intact as one long adventure story (but that is not likely to happen (at least not until it could be placed in a special book (such as "Big Fun" or another collection of reprinted stories book). My 2 Bre'r Rabbit stories are also 8 pages, and Sanoma's are usually only 4 or 5. Generally, only lead stories with major characters (Donal, Scrooge, Mickey) can be 8-12 pages. But, I hope the classical feeling, and my finishing artist partner's classical drawing style will make the Editors want the stories badly enough to print them intact, and not split them in half.


Ik ben zeer benieuwd naar Robs lange ongepubliceerde verhalen!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Rob Klein

Berichtdoor Michiel Q » vr jan 27, 2012 6:00 pm

Michiel Q schreef:Rob Klein werd geïnterviewd door de Italiaanse Disney-fan Simone Cavazzuti.

Oeps, het interview werd gedaan door Andrea Cara. :oops:

Zie: http://dailywardrum.blogspot.com/2012/0 ... klein.html
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron