Carlos

Berichtdoor De steenrijke eend » wo maart 21, 2007 1:35 pm

De steenrijke eend schreef:Ik heb dit Winnie-the-Pooh verhaal gevonden: http://coa.inducks.org/story.php?c=D+Win+296

Oh,Hij doet het niet.Als je hem toch wil zien,kijk dan bij DD 1988-05(Nederland)
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » zo aug 19, 2007 8:07 pm

Inmiddels ben ik weer een verhaal tegengekomen van deze Carlos, die inderdaad prachtig kan tekenen. Het gaat om een verhaal van 3 bladzijden dat in Donald Duck Weekblad nr. 12-1995 is verschenen. Volgens Inducks heet Carlos voluit Carlos Grangel.

Verhaalcode: H 93191
Titel: Moerasverhaal
Titelheld: Broer Konijn
Bladzijden: 3
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Broer Konijn, Toon Schildpad
Plot en tekst: Piet Zeeman
Schetsen: Carlos Grangel
Inkt: Comicup Studio
Datum van eerste publicatie: 24 maart 1995

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+93191

Afbeelding

Carlos Grangel:
http://coa.inducks.org/creator.php?c=Carlos+Grangel

Volgens Inducks zijn er maar 4 verhalen door hem gemaakt. (Het kan natuurlijk zo zijn dat er meer verhalen van hem zijn, maar dat die onder de naam 'ComicUp' staan.)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Guus Geluk » ma aug 20, 2007 7:32 pm

Henrieke schreef:Voor de liefhebbers die hem willen zien kan ik het hele verhaal(tje) wel mailen.

Ik zou wel graag het hele verhaal zien.
Dus als je even tijd hebt wil je hem dan even mailen?
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Rockerduck » di aug 21, 2007 1:21 am

Jammer dat je dit soort tekeningen niet meer ziet in Donald Duck Weekblad.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » za aug 25, 2007 10:45 pm

Guus Geluk schreef:
Henrieke schreef:Voor de liefhebbers die hem willen zien kan ik het hele verhaal(tje) wel mailen.

Ik zou wel graag het hele verhaal zien.
Dus als je even tijd hebt wil je hem dan even mailen?

Oh ja, zal ik doen.
Wel pech dat ik juist 1995 niet compleet heb! Die jaargang heeft mijn broer van onze huisarts gekregen toen ik zes jaar oud was. Ze kwamen uit de wachtkamer, en wat nog heel was hebben we kapotgelezen.

En inderdaad jammer dat er niet meer op die manier getekend wordt... Ik kijk echt heel vaak naar die verhalen. Ze zijn trouwens ook goed geschreven!
(Wat? WIE heb je neergeslagen, Bolle??)
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Michiel P » do nov 15, 2007 6:46 pm

Henrieke schreef:Dat vinden was niet erg moeilijk, ik ken die hele film uit m'n hoofd. Het valt op.

De hele film? De tekenfilmscenes blijven natuurlijk leuk, maar dat hele tearjerkerige gedoe met Bobby Driscoll? Jurkjes die vuil worden en kindertjes die moeten huilen? Ik zou dat niet vol houden, hoor.

(Bobby Driscoll is trouwens heel naar aan zijn einde gekomen. Toen hij niet meer schattig was, werd hij nauwelijks meer gevraagd voor een rol. Bobby raakte verslaafd aan heroïne en stierf op zijn 31ste aan een hartaanval. Toen zijn lichaam werd gevonden was er niemand die hem kon identificeren. Hij kreeg een naamloos graf.)

http://www.imdb.com/name/nm0237985/bio

Driscoll deed overigens ook de stem van Goofy's zoontje. (Niet Max uit Goof Troop, maar in oudere filmpjes.)

Henrieke schreef:Ik kijk echt heel vaak naar die verhalen. Ze zijn trouwens ook goed geschreven!

Die twee eerste pagina's die je hier hebt gepost spreken wat dat betreft boekdelen. Er wordt vlot een situatie neergezet en de handelingen volgen elkaar snel op. Lekker vlot geschreven. Je raakt ook nieuwsgierig naar het vervolg.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr nov 16, 2007 8:50 pm

Bobby Driscoll stond ook model voor en deed de stem van Peter Pan.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » vr nov 16, 2007 10:53 pm

Sterker nog, hij was de eerste mannelijke acteur die Peter Pan 'speelde'. Vóór de Disney-film werd Peter telkens door een vrouw gespeeld. (Wat wel begrijpelijk is, omdat 'Peter Pan' behalve een kinderboek ook een populair toneelstuk was. De rol is te zwaar voor een kind en een mannenstem is weer te zwaar voor de rol.)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 26, 2009 4:32 pm

Ik vind Carlos Grangel een geweldige tekenaar van Bosfiguren. Even snuffelen op inducks of dat ie ook eenden heeft getekent.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Vorige

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten