Giorgio Cavazzano

Berichtdoor Appie Aap » za feb 27, 2010 12:13 pm

Hier kan je alles kwijt over Giorgio Cavazzano.


Er staan nu nog maar weinig Italiaanse tekenaars in dit menu, terwijl sommige daarvan toch wel mooi tekenen. Één daarvan is Giorgio Cavazzano. Hij is naast Romano Scarpa en Marco Rota een belangrijke Italiaanse tekenaar. Hij heeft een stijl met levendige figuren met ronde en dikke snavels. Deze stijl is door veel tekenaars in meer of mindere mate overgenomen, hoofdzakelijk in Italië. Hij werkt vooral voor Montadori in Italië, maar heeft ook een aantal verhalen voor andere uitgevers gemaakt, zoals Egmont.

Ik vind hem een leuke tekenaar en van alle verhalen die ik gelezen heb, vind ik de volgende de beste:
- Zio Paperone e la proposta dell'alter-ego ofwel 'Oom Dagobert en zijn andere ik'.
- Secret Of The Incas ofwel 'Het geheim van de Inca's'.
(In het Amerikaans vertaald zijn ze nog beter dan de Nederlandse vertalingen)

Wat zijn jullie meningen? :)
Laatst bijgewerkt door Appie Aap op ma maart 01, 2010 5:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Dubbelduck » za feb 27, 2010 12:26 pm

Ik vind Griorgio Cavazzano niet slecht tekenen. Het verhaal Magica's Dime Spree oftwel Het geldmonster, vind ik mooi getekend. Andere verhalen van hem zijn ook goed getekend, maar ik vind zijn getekende kerstman wat minder.
Laatst bijgewerkt door Dubbelduck op ma maart 01, 2010 5:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma maart 01, 2010 1:11 am

Eén van de beste Italiaanse tekenaars. Vooral zijn mega-epos 'Dragonlords' (geschreven door Byron Erickson) heeft grote indruk op mij gemaakt. Helaas is dit beste Duck-verhaal van de afgelopen 10 jaar door nukkigheid van de Nederlandse redactie nog nooit in Nederland verschenen.

http://coa.inducks.org/subseries.php?c=Dragonlords
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Dubbelduck » ma maart 01, 2010 6:38 pm

Rubberduck schreef:Eén van de beste Italiaanse tekenaars. Vooral zijn mega-epos 'Dragonlords' (geschreven door Byron Erickson) heeft grote indruk op mij gemaakt. Helaas is dit beste Duck-verhaal van de afgelopen 10 jaar door nukkigheid van de Nederlandse redactie nog nooit in Nederland verschenen.

http://coa.inducks.org/subseries.php?c=Dragonlords

Je kunt die verhalen wel in het Engels lezen in de Amerikaanse uitgave World of the Dragonlords. In die uitgave staan alle twaalf hoofdstukken en wat artikelen met onder andere schetsen en informatie over de schrijver en tekenaar.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma maart 01, 2010 7:09 pm

Ik heb het verhaal in het Duits gelezen. Deze mooie boekuitgave (met interviews met Erickson en Cavazzano en schetsen) heeft een mooi plekje in mijn boekenkast. :)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm


Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron