Antoni Bancells Pujadas

Berichtdoor Dubbelduck » di apr 06, 2010 7:11 pm

Misschien dat sommigen van jullie nog nooit van de naam Antoni Bancells Pujadas hebben gehoord. Toch is deze Spaanse tekenaar best bekend en ik denk dat de meeste van jullie wel eens verhalen van hem leest of heeft gelezen. Hij tekent tegenwoordig pocketverhalen, maar in het verleden heeft hij ook Mickey verhalen getekend. Mijn mening over beide soort verhalen kun je hieronder lezen:
-Zijn stijl in de Mickey verhalen vind ik op Paul Murry lijken. Die oude, suffe verhalen waar wij in het weekblad niet op zitten te wachten. Toch vind ik de tekeningen vaak best goed, hoewel de verhalen vaak standaard en hetzelfde zijn. Maar zowel Pujadas als Murry kunnen daar niks aan doen, want zij schrijven de Mickey verhalen zelf niet. Pujadas heeft nog nooit ook maar enigszins één verhaal geschreven, en de schrijver van de Murry verhalen is tot op heden dagen onbekend. De tekeningen van deze oude Mickey verhalen maken dus nog wel wat goed.
-In de pockets heeft hij duidelijk een eigen stijl. Ik vind sowieso dat de vier grootste pocketekenaars (Flemming Andersen, Massimo Fecchi, Antoni Bancells Pujadas en Giorgio Cavazzano) allemaal hun eigen stijl hebben. Ze zijn goed van elkaar te scheiden. Andersen springt er wel een beetje uit, want hij heeft een heel andere stijl dan de andere drie. Maar ook Cavazzano is goed van de andere drie te onderscheiden. Het verschil tussen Fecchi en Pujadas is wat minder, maar toch zijn ze wel van elkaar te onderscheiden als je maar goed naar de tekeningen kijkt.
De tekeningen van Pujadas vind ik in de pockets ook heel goed.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten