Vicar

Berichtdoor Ui » zo nov 13, 2011 7:47 pm

Uit het topic 'Speciale Donald Ducks bij Albert Heijn':

2011-11-13 00:27:30, Duckfan van Down Under schreef:
Ridder ter Geit schreef:
Ui schreef:En sinds wanneer zit men te springen om Vicar? Op McDrake klaagde men zich hoge nood over Oom Thom's Vicar-mania. (snif)

Niemand hier zegt ook dat we om Vicar staan te springen, toch? Maar nu we het erover hebben, nu Vicar niet meer zo vaak voorkomt vind ik het helemaal niet erg af en toe een Vicar verhaal te lezen. Hij is wel een goede tekenaar.

Meh, het is wel eens wat anders, maar hij tekent de laatste 20 jaar zo stijf! Ik vind zijn tekenstijl niet mooi.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=2268
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » zo nov 13, 2011 7:49 pm

Duckfan van Down Under schreef:Meh, het is wel eens wat anders, maar hij tekent de laatste 20 jaar zo stijf!

Stijf? Ui vindt Vicar de laatste jaren slordig en te losjes. Ui vindt het oudere werk wat stijfjes. Ui vindt Vicar veranderd van supergelikt naar slordig. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Vicar

Berichtdoor DD » wo jan 04, 2012 11:03 am

Snif! Gisteren is de Chileense striptekenaar Vicar op 77-jarige leeftijd overleden. Vicar heette eigenlijk Victor Arriagada Ríos en heeft 40 jaar lang honderden stripverhalen getekend met mij en mijn familie. Je kunt zijn verhalen regelmatig lezen in Donald Duck en Donald Duck Extra. Duckstad zal hem missen!

Bron: https://www.facebook.com/DonaldDuckNL
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Vicar

Berichtdoor snowmansion » wo jan 04, 2012 4:58 pm

RIP.

Hij heeft in ieder geval veel bijgedragen aan de duck strips. Ik vond zijn verhalen (bijna) nooit vervelend om te lezen, maar door een overkill aan aanbod werden ze saai en was er vooral eens behoefte aan wat anders.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Vicar

Berichtdoor Ui » wo jan 04, 2012 5:32 pm

Vicar overleden? :cry:

Victor Arriagada Rios passed away in January 2012, after a long battle with leukemia. He continued to draw 'Donald Duck' stories until the very end, in the final two years of his life for Sanoma in the Netherlands.

bron: http://lambiek.net/artists/v/vicar.htm

Zou zijn werk veranderd kunnen zijn door zijn ziekte? Of staat dit er los van?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Vicar

Berichtdoor DD » wo jan 04, 2012 6:38 pm

Los van zijn verhaal in de laatste Extra heb ik nooit veranderingen opgemerkt. En nogmaals, zoals ik ook al in het topic over Extra 01-2012 zei, ligt het volgens mij meer aan de manier waarop het is gedrukt dan aan Vicars werk.

In iedergeval RIP.

Hij was mijn op een na favo tekenaar. Dona Rosa is mijn nummer een zoals de meesten wel weten en hij tekent niet meer en nou is Vica ook nog overleden. Ik vind het heel jammer. Maar ja, het leven is nou eenmaal hard.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Vicar

Berichtdoor Ui » zo jan 08, 2012 1:54 pm

DD schreef:Los van zijn verhaal in de laatste Extra heb ik nooit veranderingen opgemerkt. En nogmaals, zoals ik ook al in het topic over Extra 01-2012 zei, ligt het volgens mij meer aan de manier waarop het is gedrukt dan aan Vicars werk.

Ui ziet een wereld van verschil in de stijl van Vicar uit de jaren 80 en die van (pakweg) na het jaar 2000. Vicar's vroege werk was rustig, verzorgd en leek daarmee veel op dat van Barks. Zijn latere werk is druk en de eenden zijn slordig, in vergelijking met zijn eerdere werk. Aldus Ui. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Vicar

Berichtdoor snowmansion » ma jan 09, 2012 10:45 pm

Is het eigenlijk bekend of Vicar al die massa producties aan pagina's aan tekeningen ook daadwerkelijk zelf getekend heeft?

Hij heeft toch een eigen studio tot zijn beschikking waar er veel tekenaars voor hem werken. Het kan toch zijn dat dit verschoven is in de loop van de jaren naarmate de productie is toegenomen en dat ervoor gezorgd hebt dat er een verandering in het tekenwerk is te zien.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Vicar

Berichtdoor Duck » di jan 10, 2012 8:36 pm

Rust zacht,Vicar... :cry:
Hij heeft veel verhalen aan de wereld nagelaten.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Vicar

Berichtdoor snowmansion » ma jan 30, 2012 8:42 pm

Het was al duidelijk dat er een verschil was in de loop der jaren in de tekenstijl van Vicar. Alhoewel men mij er op wees, heb ik het nooit echt bewust zelf gezien.

Uit het topic: DD 2012-03 viewtopic.php?f=9&t=2329

Komt dit verhaal :http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2011-062

Wat vind men hiervan?

Waar vind ik een overzicht met de namen van tekenaar die voor de studio van Vicar werken? Want hij maakt toch niet alles zelf? Of krijgt al het werk zijn naam mee, alsof hij alles zelf gemaakt heeft?
Laatst bijgewerkt door admin op di jan 31, 2012 12:53 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Vicar

Berichtdoor MatroosDuck » di maart 06, 2012 4:27 pm

Gossie,kom er vandaag pas achter dat Vicar heen is gegaan. Rust zacht.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Vicar

Berichtdoor Koen » wo apr 24, 2013 3:32 pm

snowmansion schreef:Waar vind ik een overzicht met de namen van tekenaar die voor de studio van Vicar werken? Want hij maakt toch niet alles zelf? Of krijgt al het werk zijn naam mee, alsof hij alles zelf gemaakt heeft?


Misschien een beetje laat, maar toch: http://coa.inducks.org/creator.php?c=Vic-Art+Studio

Ik vind dat Vicar een zeer goede tekenaar was. Minder dan Jippes en Rota, maar toch.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Vorige

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten