Vicar

Berichtdoor mcDuck King » za mei 09, 2009 7:30 am

Ega Bevan schreef:Wat wil je erover weten? Op inducks staat toch al alles erover?

Ow echt, waar dan???
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ega Bevan » za mei 09, 2009 12:26 pm

Gij gaaft een link: Achter die link kun je de volgende dingen over het verhaal vinden:
verhaalcode, titel, titelheld, bladzijden, layout, voorkomende figuren, plotschrijver, tekstschrijver, schetser, datum van eerste publicatie, creatiedatum, subreeks waar het verhaal bij hoort, verhalen waar naar verwezen wordt en dingen die naar dit verhaal verwijzen, en alle tijdschriften/boeken waar dit verhaal in gepubliceerd is worden genoemd. Alleen de inkter ontbreekt? Dus, wat wil je weten??

Leuk dat je vertelt hoe vaak een verhaal gemiddeld herdrukt wordt! Waar heb je dat vandaan?
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo mei 10, 2009 11:01 am

Ega Bevan schreef:Leuk dat je vertelt hoe vaak een verhaal gemiddeld herdrukt wordt! Waar heb je dat vandaan?

IK noem het gemiddelde, als je een beetje doet speuren, vind je zulke dingen, maar ik heb het niet goed uitgelegd, want als een verhaal heel lang bestaat wordt die wel 2 of 3 keer gebubliseerd, logisch, maar ik vind dat niet eerlijk met korte en lange verhalen dat lange worden voorgetrokken!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo mei 10, 2009 11:03 am

Ega Bevan schreef:Gij gaaft een link: Achter die link kun je de volgende dingen over het verhaal vinden:
verhaalcode, titel, titelheld, bladzijden, layout, voorkomende figuren, plotschrijver, tekstschrijver, schetser, datum van eerste publicatie, creatiedatum, subreeks waar het verhaal bij hoort, verhalen waar naar verwezen wordt en dingen die naar dit verhaal verwijzen, en alle tijdschriften/boeken waar dit verhaal in gepubliceerd is worden genoemd. Alleen de inkter ontbreekt? Dus, wat wil je weten??

Eh, sorry dat ik nog een keer citeer, maar eh, ik kan niet goed citeren.
Ik wou helemaal niks weten ik vroeg wat julie ervan vonden dat lange verhalen vaker worden gepubliceerd!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ega Bevan » ma mei 11, 2009 4:43 pm

Sorry, foutje. Ik dacht het omdat je zei: 'Wie weet meer over dit verhaal'.

misschien worden langere verhalen wel vaker herdrukt omdat er de verhouding lange verhalen/korte verhalen anders bij de productie anders is dan de verhouding lange verhalen/korte verhalen bij het publiceren. Dus als er in honderd jaar 10 korte en tien lange verhalen gemaakt worden, en 15 korte en dertig lange gedrukt, dan moeten de lange verhalen vaker gedrukt worden.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma mei 11, 2009 5:28 pm

Honderd jaar?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ega Bevan » ma mei 11, 2009 6:21 pm

voorbeeld
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor mcDuck King » ma mei 11, 2009 6:45 pm

Ega Bevan schreef:Sorry, foutje. Ik dacht het omdat je zei: 'Wie weet meer over dit verhaal'.

misschien worden langere verhalen wel vaker herdrukt omdat er de verhouding lange verhalen/korte verhalen anders bij de productie anders is dan de verhouding lange verhalen/korte verhalen bij het publiceren. Dus als er in honderd jaar 10 korte en tien lange verhalen gemaakt worden, en 15 korte en dertig lange gedrukt, dan moeten de lange verhalen vaker gedrukt worden.

Ik snap niet wat je echt bedoeld, maar misschien bedoel je dit...
Lange verhalen worden niet vaak gemaakt, korte vele malen vaker, bijv. het DD weekblad en extra (meestal) zitten vol met korte verhalen van max 12 blz., lange verhalen worden vaker gepubliceerd, omdat ze weinig worden gemaakt... Bedole je misschien dit???
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ega Bevan » di mei 12, 2009 8:10 pm

Ik probeer het nog een keer:

Ik bedoel dat het aandeel van korte verhalen in de productie misschien groter is dan het aandeel van korte verhalen in de publicatie. Dat bijv. 20% van alle geproduceerde verhalen lange verhalen zijn, en dat de disneystripboeken, tijdschriften enz. gevuld worden met bijv. 30% lange verhalen en 70% korte verhalen. Dan zou het dus vaker nodig zijn om een lang verhaal te herdrukken.

Sorry voor mijn kromme uitleg, ik zal wel nooit leraar worden. Ween.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor mcDuck King » di mei 12, 2009 8:48 pm

Ega Bevan schreef:Ik probeer het nog een keer:

Ik bedoel dat het aandeel van korte verhalen in de productie misschien groter is dan het aandeel van korte verhalen in de publicatie. Dat bijv. 20% van alle geproduceerde verhalen lange verhalen zijn, en dat de disneystripboeken, tijdschriften enz. gevuld worden met bijv. 30% lange verhalen en 70% korte verhalen. Dan zou het dus vaker nodig zijn om een lang verhaal te herdrukken.

Sorry voor mijn kromme uitleg, ik zal wel nooit leraar worden. Ween.

Persoonlijk snap ik deze uitleg, want ik ben namelijk ook een erg slim kind. Maar die eerste zin is wel een beetje onbegrijpelijk, maar door het voorbeeld is het super snapbaar!!!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di mei 12, 2009 9:39 pm

Nog meer slimme kinderen hier? Daar zal Meester Warbol bij mee zijn. Levert een hoger IQ-gemiddelde op voor McDrake.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo mei 13, 2009 12:49 pm

Duckfan van Down Under schreef:Nog meer slimme kinderen hier? Daar zal Meester Warbol bij mee zijn. Levert een hoger IQ-gemiddelde op voor McDrake.

Maar, ik heb maar helaas een gemiddeld EQ daar zal Warbol niet zo blij mee zijn!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Dubbelduck » ma jul 26, 2010 12:13 pm

Vicar heeft voor Nederland drie verhalen getekend! Volgens Inducks tekende Vicar H 2010-061, H 2010-062 en H 2010-063. Alle drie de verhalen zijn geschreven door de Noor Gaute Moe. Hij heeft inmiddels al 42 (voornamelijk korte) verhalen voor Nederland geschreven, waarvan er nog maar 2 gepubliceerd zijn.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jul 26, 2010 11:42 pm

Die derde is een brievenbusstripje door Ferdi Felderhof en Pikula.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Appie Aap » di jul 27, 2010 12:01 am

Ridder ter Geit schreef:Die derde is een brievenbusstripje door Ferdi Felderhof en Pikula.

Hij bedoelde dan volgens mij H 2010-060.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron