Guido Scala

Berichtdoor De steenrijke eend » wo jan 03, 2007 8:51 am

Hier kan je alles kwijt over Guido Scala
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » za jan 13, 2007 9:16 pm

Guido Scala heeft een eigen biografie op het oude McDuck:
http://informatie.mcduck.nl/Guido_Scala/

Ik vind Scala bijzonder ondergewaardeerd. Hij heeft een heel eigen, herkenbare stijl, waarvan ik me kan indenken dat die niet iedereen aan zal spreken. Dat wil echter niet zeggen dat hij niet goed zou tekenen. In Nederland zijn er relatief weinig verhalen van hem verschenen, zeker als je vergelijkt met andere landen. Hij zou vooral bekend moeten zijn van zijn bewerkingen van klassieke verhalen uit de literatuur.

Laatst las ik twee schitterend getekende verhalen van hem, gebaseerd op Jules Verne's 'Reis naar het middelpunt van de aarde' en Jonathan Swift's 'Gulliver's travels': Zio Paperone e il viaggio al centro della Terra en I viaggi di Papergulliver - Un'avventura a Lilliput. Beide verhalen zijn te vinden in 'Lustiges Taschenbuch 119'.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luigi » za jan 20, 2007 12:50 pm

Veel Scala is er niet gepubliceerd in Nederland. Het merendeel toch wel in Pocket serie 2. Zijn stijl spreekt mij niet zo aan.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm


Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten