Daniel Branca

Berichtdoor De steenrijke eend » wo jan 03, 2007 12:52 pm

Hier kan je alles kwijt over Daniel Branca
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Luigi » za jan 20, 2007 4:50 am

Daniel Branca behoort niet tot mijn favorieten. De bakkebaarden van Dagobert zijn vaak zo overdreven lang. En als er iets gebeurd waardoor iemand snel wegrent lijkt het wel alsof ze iets uitspugen. Nja, dit klinkt een beetje vaag geloof ik :P.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Caspar » wo feb 21, 2007 2:40 pm

Zeker een geweldige tekenaar! JAmmer dat hij 2 jaar geleden is overleden, en ook nog redelijk jong, namelijk 53.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Henrieke » wo feb 21, 2007 11:38 pm

Hij is zeker één van mijn favorieten. Ik vind zijn tekenstijl erg mooi! Wat mij altijd opvalt aan zijn tekeningen is dat hij de wenkbrauwen vaak nogal dik inkt. (als hij ze inkt tenminste)
Luigi, zou je een plaatje kunnen laten zien van wat je precies bedoelt?
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Luigi » do feb 22, 2007 7:39 am

Ik moet even heel goed nadenken in welke verhalen ik dat had gezien. Ik heb om die reden namelijk niet veel Branca. Ik weet ook niet zo 123 waar die verhalen liggen. Maar ik zal kijken.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor mcprul » ma mei 14, 2007 3:53 pm

Daniel (Branca dan hè), een geweldige tekenaar! Het ziet er heel dynamisch uit. En hij weet (wist) ook hoe je een prachtige cover tekent.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » di mei 15, 2007 7:48 pm

Ik vind zijn tekeningen erg mooi.Hij had trouwens een hakel aan voorschetsen.Net zoals ik!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor De steenrijke eend » di mei 15, 2007 7:48 pm

Hakel=hekel(Ik typte wat te snel)
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Ega Bevan » wo dec 31, 2008 9:30 pm

Ik vind zijn tekeningen eerlijk gezegd erg lelijk, in vergelijking met de meeste andere disney-tekenaars.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Rockerduck » do jan 01, 2009 6:06 am

Ega Bevan schreef:Ik vind zijn tekeningen eerlijk gezegd erg lelijk, in vergelijking met de meeste andere disney-tekenaars.

Daniel Branca's werk beslaat een grote periode. Kun je een voorbeeld geven van een verhaal van Branca dat je lelijk getekend vind? Ik vind bijvoorbeeld zijn werk uit zijn allerlaatste jaren vaak veel te overdreven, zoals bijv. het verhaal 'Sprookjesgoud' in DD Extra 13-2008. Ik houd meer van zijn werk uit de jaren '80 en '90, dat geinspireerd was op Barks in de jaren '60, maar toch een eigen gezicht had.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ega Bevan » do jan 01, 2009 1:23 pm

Het verhaal 'oom Dagobert ziet spoken heksen' (verhaalcode D 10108) uit 'Oom Dagobert 60 jaar in Duckstad' bijv.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Rockerduck » za jan 03, 2009 4:33 am

Ega Bevan schreef:Het verhaal 'oom Dagobert ziet spoken heksen' (verhaalcode D 10108) uit 'Oom Dagobert 60 jaar in Duckstad' bijv.

Hmmm... Dat vond ik wel mooi getekend. Vooral die gezichtsuitdrukkingen, van die dokter bijvoorbeeld. Daar kan ik van smullen...
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ega Bevan » za jan 03, 2009 6:42 pm

smaken verschillen
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor DuckBoy » wo jun 24, 2009 9:45 pm

Ik vindt alle periodes van Daniel Branca geweldig. Het is een van de beste tekenaars die ooit heeft getekend. Als het nou een verhaal of een cover is, gewoon geweldig. Ik vond zijn verhaal ziet spoken en heksen in het dagobert jubileum album 60 jaar ook geweldig. Hij is helaas veel te vroeg overleden.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Daniel73 » zo jun 27, 2010 5:21 pm

Er zijn altijd kunstenaars die zowel tekenen als schilderen en daarmee bewijzen, dat beide kunststromingen gecombineerd kunnen worden. Als je naar de Disney-tekenaars kijkt, zie je dat ook onder hen er zovelen te vinden zijn. Carl Barks is daarvan natuurlijk het bekendste voorbeeld. Hij keek bij zijn vrouw de kunst af en begon met het schilderen van landschappen, totdat zijn fans hem vroegen om ook de Ducks in olieverf of acryl te vereeuwigen. Veel tekenaars laten al in hun strips zien, dat ze hun plaatjes al even zorgvuldig inrichten als hun schilderijen. Eén van hen is Daniel Branca. Branca weet Donald en zijn vrienden zó vast te leggen, dat je het gevoel hebt dat je midden in een tekenfilm zit.

bron: http://wiki.mcdrake.nl/index.php?title=Daniel_Branca

Bovenstaande informatie begrijp ik niet. Was Daniël Branca een schilder?

Lambiek meldt:
He took a break in the early 1980s, and went to study painting in Paris. He moved to Mallorca in 1984 and back to Buenos Aires in 1985, where he continued to draw Duck stories.

http://lambiek.net/artists/b/branca_d.htm

Branca heeft schilderen bestudeerd. Maar zijn er echt schilderijen van zijn hand? Kan iemand daar een voorbeeld van laten zien?

Een aantal opmerkingen over Branca in de McDrake Wiki:
- Ik raak in de war door het zijspoor over Carl Barks en Garé Barks. Het artikel gaat over Branca, niet over Barks.
- Er staat: "Als je naar de Disney-tekenaars kijkt, zie je dat ook onder hen er zovelen te vinden zijn." Hoeveel is "zovelen"?
- Hoe kan ik controleren dat Branca zijn stripplaatjes "even zorgvuldig" inricht als zijn schilderijen?

Mijn voorstel met betrekking tot de eerste twee opmerkingen:
Er zijn altijd kunstenaars die zowel tekenen als schilderen en daarmee bewijzen, dat beide kunststromingen gecombineerd kunnen worden. Veel tekenaars laten al in hun strips zien, dat ze hun plaatjes al even zorgvuldig inrichten als hun schilderijen. Eén van hen is Daniel Branca. Branca weet Donald en zijn vrienden zó vast te leggen, dat je het gevoel hebt dat je midden in een tekenfilm zit.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron