Freddy Milton

Berichtdoor De steenrijke eend » wo jan 03, 2007 12:54 pm

Hier kan je alles kwijt over Freddy Milton
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » do feb 22, 2007 1:43 am

Wat? Nog niks over Fred Milton? Dat was toch een heel goede tekenaar (en schrijver!), vooral in de jaren '70 en '80. Tegenwoordig niet zo goed meer, want hij bedient zichzelf ook van computerballoons en beperkt zich tot korte verhaaltjes van 4 of 5 pagina's op scenario van anderen. Hij heeft vroeger samengewerkt met Daan Jippes aan 18 schitterende verhalen, die bijna zo goed waren als die van Barks! Iedereen moet het album 'De grappigste avonturen van Donald Duck Nr. 5' lezen om te zien hoe geweldig hij was!

Milton maakte ook eigen stripverhalen, met de familie Gnuff in de hoofdrol, en verhalen met Woody Woodpecker. Rob Klein heeft wel eens een voorbeeld laten zien waarin Freddy hetzelfde verhaal vier keer had gerecycled, maar steeds met andere personages. Dat vond ik wel jammer, want dat betekent dan toch dat die personages niet van elkaar te onderscheiden zijn qua karakter, als je hetzelfde verhaal steeds kan toepassen?

Verder was Milton wel oké. Zijn biografie:
http://informatie.mcduck.nl/Freddy_Milton/ (tweede plaatje is van Jippes, maar Milton werkte aan het verhaal mee)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » do feb 22, 2007 9:12 am

De grappigste avonturen 5 gelezen, geweldige verhalen. Het verhaal van hem wat ik me het meest herinner, is dat waar de neefjes sigaren kopen voor Donald.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Luigi » do feb 22, 2007 10:03 am

Over zoiets is ook een bekend tekenfilmpje gemaakt. Is dat daarop gebaseerd of andersom?
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Luuuuk » do feb 22, 2007 10:39 am

Ja, dat is op dat tekenfilmpje gebaseerd.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Caspar » do feb 22, 2007 1:28 pm

Ik kan me vaag nog een verhaal herinneren over treins met confetti en eentje met pek. Was dat ook van Milton?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Luuuuk » do feb 22, 2007 1:42 pm

Afbeelding
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Caspar » do feb 22, 2007 1:59 pm


Precies, geweldig verhaal!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Henrieke » do feb 22, 2007 2:24 pm

Caspar schreef:Ik kan me vaag nog een verhaal herinneren over treins met confetti en eentje met pek. Was dat ook van Milton?

Dat ie een torenklok schoonmaakt? Ja, voor zover ik weet wel. Ik heb dat album waar jullie het over hebben niet, maar ik heb wel deze: http://coa.inducks.org/issue.php/x/nl/OD++34
Vooral die koppen in 'Muddy Fine Business' zijn echt geweldig!
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Caspar » do feb 22, 2007 4:38 pm

ik kan me helemaal niks herinneren over die torenklok, maar het zou kunnen.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Henrieke » do feb 22, 2007 5:10 pm

Caspar schreef:ik kan me helemaal niks herinneren over die torenklok, maar het zou kunnen.

Hij is in dat verhaal een 'meesterschoonmaker', totdat hij de opdracht krijgt de torenklok schoon te maken. Zijn baret blijft in een springveer zitten en Donald sloopt hem er uit, waardoor alle vier de wijzerplaten een andere tijd aangeven, met rampzalige gevolgen.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Caspar » do feb 22, 2007 6:15 pm

Henrieke schreef:
Caspar schreef:ik kan me helemaal niks herinneren over die torenklok, maar het zou kunnen.

Hij is in dat verhaal een 'meesterschoonmaker', totdat hij de opdracht krijgt de torenklok schoon te maken. Zijn baret blijft in een springveer zitten en Donald sloopt hem er uit, waardoor alle vier de wijzerplaten een andere tijd aangeven, met rampzalige gevolgen.

Ja, nu begint het weer te dagen. Ik zal straks eens naar dat verhaal gaan zoeken.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Caspar als gast » ma feb 26, 2007 7:52 pm

Wat zie ik nu? Zowel het sigarenverhaal als dat met de torenklok staat niet in album no. 5.
Caspar als gast
 

Berichtdoor Ei » di feb 27, 2007 4:14 am

Caspar als gast schreef:Wat zie ik nu? Zowel het sigarenverhaal als dat met de torenklok staat niet in album no. 5.

Volgens Ei staan die twee verhalen in de Dagobert Duck album-reeks.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Caspar » di feb 27, 2007 9:58 am

Weet je ook welke nummers het zijn?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Volgende

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron