“Prinses Aster”, ex-Donald-Duckstrip, nu digitaal

“Prinses Aster”, ex-Donald-Duckstrip, nu digitaal

Berichtdoor admin » di feb 14, 2012 2:45 pm

Ontvangen per e-mail, 13 februari 2012:

Persbericht: “Prinses Aster”, ex-Donald-Duckstrip, nu digitaal in Apples iBooks winkel

Sinds afgelopen zaterdag 11 februari 2012 is een digitale versie van het stripverhaal “Prinses Aster, de Voorspellingen van Madam Zora” te koop in Apples iBooks Winkel. Deze kinderstrip is geschreven en getekend door Wilma van den Bosch.

“De Voorspellingen van Madam Zora” is een vervolg op het verhaal “Prinses Aster, de Sterrenvanger”, dat een paar weken geleden al digitaal is verschenen.
De Prinses Aster-verhalen zijn eerder gepubliceerd in het weekblad Donald Duck en nu geschikt gemaakt om – via het programma iBooks – te lezen op een iPad.
Het zijn sprookjesachtige, op kinderen gerichte verhalen over de bewoners van de verre, geïsoleerde planeet Eureka, die ontdekken dat er méér in het heelal bestaat dan wat zij al kennen uit hun eigen koninkrijk.

De verhalen zijn met liefde en zorg gemaakt door Wilma van den Bosch.
Wilma is een van de weinige vrouwelijke Nederlandse tekenaars die met strips tekenen haar brood verdient. Ze is al jaren bekend als Nederlandse Disney-tekenaar voor het weekblad Donald Duck en werkt daarnaast aan eigen strips en verhalen.
Naast de Prinses Aster verhalen hoopt Uitgeverij Welland binnenkort méér van Wilma's werk te kunnen uitgeven.

“Prinses Aster, de Voorspellingen van Madam Zora” is te vinden via deze link:
http://itunes.apple.com/nl/book/isbn9789081187848

Het eerste deel – “Prinses Aster, de Sterrenvanger” – is te vinden via deze link:
http://itunes.apple.com/nl/book/isbn9789081187824

Als u wilt, kan ik méér informatie over deze uitgave en over de maakster verzorgen, extra beeldmateriaal leveren en eventueel een promo-code toesturen waarmee u een recensie-exemplaar uit de iTunes-winkel kunt downloaden.

Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Pascal Oost
Uitgeverij Welland

Uitgeverij Welland is de eerste Nederlandse uitgever die digitale stripverhalen aanbiedt via Apples iBooks Winkel.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: “Prinses Aster”, ex-Donald-Duckstrip, nu digitaal

Berichtdoor Michiel Q » vr feb 17, 2012 7:08 pm

Positief dat deze strip een nieuwe kans krijgt. Afbeelding

De cover is gedeeltelijk hertekend. Werd Aster op de oude cover te kinderlijk gevonden? Deze nieuwe cover is echter verschrikkelijk. Er klopt niets van Asters gezicht! Afbeelding Haar neus komt niet overeen met de stand van haar hoofd. Het hoofd is verder naar links gedraaid. De mond volgt de vorm van het gezicht niet.

Oude cover:
Afbeelding
Bron: http://www.zilverendolfijn.nl
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: “Prinses Aster”, ex-Donald-Duckstrip, nu digitaal

Berichtdoor Ui » vr feb 17, 2012 7:53 pm

Michiel Q schreef:De cover is gedeeltelijk hertekend. Werd Aster op de oude cover te kinderlijk gevonden?

Op de nieuwe voorplaat is Aster's kroon beter te zien. (snif) Ook is er nu meer nadruk op haarzelf, omdat ze nu van voren te zien is.

Ui's commentaar:
- Wie en waar is "Madam Zora"?
- Voorplaat laat niet zien waar het verhaal over gaat.
- Aster zou wat prinsesseriger kunnen zijn. Misschien een aster in haar kapsel of op haar kroon.

Ui wil de Aster-strips graag lezen. Ui is, zoals iedereen weet, een fijnproever. Maar zou de voorplaat opvallen in de schappen, bij een groot publiek? Ui vindt de tweede voorplaat de meeste aandacht trekken, vanwege de grotere nadruk op Aster. Maar de achtergrondfiguurtjes zijn te klein en doen weinig anders dan geschrokken kijken.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: “Prinses Aster”, ex-Donald-Duckstrip, nu digitaal

Berichtdoor Ui » vr feb 17, 2012 8:04 pm

Ui schreef:Ui vindt de tweede voorplaat de meeste aandacht trekken, vanwege de grotere nadruk op Aster.

Hoewel Ui meer heeft met de layout van de eerste voorplaat. Die donkerrode balken op de tweede voorplaat gaan ten koste van de sfeer van de sterrenhemel. Ook gaat de donkerrode kleur ten koste van de nadruk op Aster, waar ook rood (roze/oranje) in zit.

Ui vindt de Aster op de eerste voorplaat jonger ogen dan die op de tweede voorplaat. Alsof de tweede voorplaat is gericht op een ouder publiek. Ui vindt de eerste voorplaat als het ware een Catootje, terwijl de tweede een Karlijn is.

Maar ja, de beste stuurlUI staan aan wal. Haha. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: “Prinses Aster”, ex-Donald-Duckstrip, nu digitaal

Berichtdoor Duck » za feb 18, 2012 1:14 pm

De tweede voorplaat vind ik eigenlijk beter,dit komt denk ik omdat naar mijn mening op de eerste voorplaat Aster nogal betweterig kijkt,en ze staat alsof ze niet veel met die bang kijkende mensen te maken wil hebben .
Op de tweede voorplaat ziet ze er net nieuwsgierig uit en lijkt het alsof ze meer van de bang kijkende en lachende mensen wil weten,dat zou me meer aantrekken om het boek te kopen,want hier word je zelf ook nieuwsgieriger van.
En als ik heel eerlijk te zijn vind ik de kleur roze op de eerste voorplaat niet zo mooi,maar ja,meningen verschillen.
Ik wil de verhalen ook wel eens lezen,gelukkig kan ik omdat ikde complete jaargang 1999 voor mijn verjaardag heb gekregen wel deel 1 lezen :) . Deel 2 koop ik dan eens misschien als ik het eerste deel leuk vind.
Maar ik heb deze nog nooit in de winkel zien liggen,jullie wel?
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: “Prinses Aster”, ex-Donald-Duckstrip, nu digitaal

Berichtdoor Michiel Q » za feb 18, 2012 5:21 pm

Duck schreef:De tweede voorplaat vind ik eigenlijk beter, dit komt denk ik omdat naar mijn mening op de eerste voorplaat Aster nogal betweterig kijkt, en ze staat alsof ze niet veel met die bang kijkende mensen te maken wil hebben.

Maar de "tweede" voorplaat is dus de oude voorplaat en de "eerste" is de nieuwe... Op de nieuwe voorplaat heeft Aster "attitude", een ergerniswekkende grijns die tegenwoordig voor tekenfilmfiguren verplicht lijkt.

Afbeelding
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: “Prinses Aster”, ex-Donald-Duckstrip, nu digitaal

Berichtdoor Michiel Q » za feb 25, 2012 2:44 am

Michiel Q schreef:"Attitude", een ergerniswekkende grijns die tegenwoordig voor tekenfilmfiguren verplicht lijkt.

Zie: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/M ... mworksFace

Zie ook: http://johnkstuff.blogspot.com/2010/02/tude-treats.html
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm


Keer terug naar Te koop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron