Reuze poster Donald en Katrien in Hollandse klederdracht DD

Berichtdoor Rataplan » di mei 31, 2011 8:52 am

Hallo allemaal
ik ben al tijdje op zoek naar de Reuze poster Donald en Katrien in Hollandse klederdracht uit Donald Duck weekblad 39+40 1986. Ik wil deze namelijk voor mijn opa en oma (85 en 83) inlijsten en kado geven bij hun 60-jarig huwelijk.
Wil hem eventueel ook best ruilen of anders laat maar weten wat je ervoor wil hebben maar zou heel erg blij zijn als ik hem zou hebben. heb ondertussen namelijk al beiden nummers 4x dubbel gekocht via marktplaats en nou heb ik nog steeds de poster niet.
hoor het heel graag van jullie. Alvast bedankt!
Wie iets weet over het mijne
Gaat naar huis en ziet het zijne
Vind hij daar geen gebreken
Mag hij vrij over het mijne spreken
Rataplan
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 2:12 pm

Berichtdoor Rataplan » do jun 02, 2011 5:16 pm

zal eventjes foto toevoegen van de poster die ik zoek
Afbeelding
Wie iets weet over het mijne
Gaat naar huis en ziet het zijne
Vind hij daar geen gebreken
Mag hij vrij over het mijne spreken
Rataplan
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 2:12 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jun 02, 2011 8:19 pm

kun je ook de voorkanten van die donald ducks laten zien?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jun 02, 2011 8:25 pm

ah, hier heb ik nr.39. nr.40 staat er niet op:


http://coa.inducks.org/s.php?c=HC+DD1986-39

ik wist dat ik nr.39 had, met de poster erin!

ik moet hem alleen nog zoeken. xd
Laatst bijgewerkt door De Zwarte Schim op vr jun 10, 2011 10:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Rataplan » vr jun 03, 2011 3:02 am

natuurlijk hoor
AfbeeldingAfbeelding
Wie iets weet over het mijne
Gaat naar huis en ziet het zijne
Vind hij daar geen gebreken
Mag hij vrij over het mijne spreken
Rataplan
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 2:12 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jun 10, 2011 5:56 pm

Het gaat dus om deze poster:

http://coa.inducks.org/story.php?c=HP+DD1986-39

Komt ook voor in de Extra Donald Duck Extra 2007 én in de Glossy DONALD, die nú in de winkels ligt! Ik zag in de winkel dat de poster daar mooi en groot in staat, dus ik raad je aan om die glossy dan maar te kopen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » vr jun 10, 2011 6:00 pm

Ha! Ha! Wat grappig!! Ik heb net de DONALD gekocht en wou nét hier melden dat de poster er inderdaad in voorkomt. Je was een paar minuten eerder :P En nog grappiger is dat ik vanochtend nog dacht dat die poster vast in de nieuwe glossy voor zou komen :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rataplan » zo jun 12, 2011 8:25 am

haha dank jullie wel! ben dus voorzien! :D
admin slotje?
Wie iets weet over het mijne
Gaat naar huis en ziet het zijne
Vind hij daar geen gebreken
Mag hij vrij over het mijne spreken
Rataplan
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 2:12 pm

Berichtdoor Rataplan » di jun 28, 2011 3:59 pm

mensen mijn Opa en Oma zijn heel blij met de Donald en Katrien in Hollandse Klederdracht hij hangt nu naast hun eigen foto die gemaakt is voor het 60-jarig huwelijks jubileum :D
voor de geïnteresseerde zal ik hieronder het krantenartikeltje over hun bijzondere jubileum plaatsen.

LIESHOUT – Alhoewel zestig jaar huwelijk natuurlijk niet niks is, blijven Antoon Broks (84) en An Broks-Schellenkens (83) er vrij nuchter onder. Op de vraag wat ervoor heeft gezorgd dat de twee uit Lieshout nog steeds bij elkaar is, weten ze weinig anders uit te brengen dan ‘gewoon’. Afgelopen zaterdag is de diamanten bruiloft gevierd met familie en vrienden in de Koekoek in Lieshout.

• An en Antoon Broks uit Lieshout zijn ruim zestig jaar samen.

Door Pieter Beekmans
An en Antoon ontmoetten elkaar in 1947 voor het eerst. Antoon woonde toen al in Lieshout, An in Gemonde. “Ik was tijdens Schijndel kermis in een danszaal en zag An staan”, vertelt Antoon. “Ik aarzelde geen moment en vroeg haar ten dans. Het was denk ik wel liefde op het eerste gezicht.” De liefde hield stand en nadat Antoon vier jaar op en neer gefietst was naar Gemonde, gaven de twee elkaar op 15 mei 1951 het jawoord. Het feest werd gevierd bij An thuis.

Boerenbedrijf
Het stel trok in bij de ouders van Antoon in Lieshout om hun boerenbedrijf voort te zetten. Een gemengd bedrijf met varkens, koeien en wat kippen. Het werk op de boerderij werd zowel door An als door Antoon gedaan en kostte veel tijd. “Vrije tijd hadden we niet”, weet Antoon. Dat veranderde enigszins toen Antoon in ’69 in de bouw ging werken. “Mijn oudste zoon kwam van de landbouwschool en hij wilde aan het werk op ons bedrijf. Omdat er te weinig werk was voor twee, ben ik in de bouw gaan werken. Dat heb ik tot mijn zestigste gedaan”, vertelt Antoon. An had het druk genoeg met het huishouden en is zodoende nooit buitenshuis gaan werken.

Paarden
Toen het boerenbedrijf door de oudste zoon werd overgenomen kregen An en Antoon wat meer tijd voor zichzelf. “We zijn sinds 1970 jarenlang iedere zaterdagavond met een vriendengroep gaan dansen in de disco. Dat was overal eens, bijvoorbeeld in Sint Oedenrode, Gemonde en Zijtaart. Pas twee jaar geleden zijn we hiermee gestopt”, vertelt An. Verder was An lid van de plaatselijke boerinnenbond en zat ze bij de volksdansgroep. “Ik moest íets doen om van huis af te komen”, merkt ze op.
Antoons grote hobby is paarden. Hij is nog steeds actief bij paardrijvereniging St. Bernadette in Mariahout. In het verleden reed hij nog, maar tegenwoordig lukt hem dat niet meer. “Paarden waar mensen niet meer mee vooruit konden, die had ik ’t liefst. Ik kreeg het dan voor elkaar om er weer gewoon mee te werken.”

Thuis
Het diamanten paar kreeg twee zoons en heeft inmiddels vier kleinkinderen en twee achterkleinkinderen. Nog steeds wonen de twee op dezelfde boerderij aan de Beemdkant in Lieshout. “Het is hier altijd goed bevallen en we blijven hier zo lang als het kan. Ik ben van plan hier de pijp uit te gaan”, zegt Antoon.

Canada
Een bijzonder moment wat de twee nog goed bijstaat is hun reis naar Canada. Ter ere van hun veertigjarig huwelijk gingen ze op bezoek bij familie van Antoon die daar woonde. Antoon vond het geweldig: “Het was fijn om mijn broers weer te treffen, die had ik al jaren niet meer gezien. Bovendien hadden ze mijn vrouw nog nooit ontmoet.” An was wat minder enthousiast over de trip: “We moesten drie dagen in een busje reizen naar een ander familielid, wat een ellende was dat. Ze vroegen nog wanneer we terugkwamen. ‘Mij zie je hier nooit meer’, heb ik toen gezegd.”

Bijzonder
An en Antoon vinden elkaar na zestig jaar huwelijk nog steeds bijzonder. “Het was en is een geweldig knappe man. Je kan er alles mee: lachen, huilen, herrie maken, enzovoort”, weet An. Antoon: “Ze heeft me altijd goed verzorgd, anders had ik het niet zo lang volgehouden.”
Wie iets weet over het mijne
Gaat naar huis en ziet het zijne
Vind hij daar geen gebreken
Mag hij vrij over het mijne spreken
Rataplan
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 2:12 pm


Keer terug naar Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron