Disneyland

Re: Disney land

Berichtdoor snowmansion » di jul 17, 2012 5:28 pm

Heel vet Duck, dat je er heen gaat.

Ik ben er toen ik in groep 5 zat in Disneyland Parijs geweest (16 jaar geleden +-) en later in de 2e klas in Magic Kingdom USA geweest.
Maar wat ik niet vergeet bij de Space Mountain is dat het voor je gevoel heel erg krap lijkt (de ruimte waar je door heen gaat) en het ook donker is.
Je zag soms de constructie dingen voorbij zoeven en leek wel eng. Maar echt je moet er in! Je wordt echt niet misselijk van het over zijn kop gaan als je alleen achtbanen bent gewend. Waar je pas misselijk van wordt zijn die dingen die meer met je evenwichtorgaan klooien. Dus bijvoorbeeld dat je in een ronde bak/schijf zit die ronddraait met de klok mee en dan ook nog eens in een hoek van 90 graden van links naar rechts gaat. Maar ik weet dus niet of hij in de al die jaren is aangepast trouwens.

Geloof me van een attractie dat over de kop gaat alleen (bijvoorbeeld de Python in de Efteling) maar vooruit wordt je niet misselijk (alhoewel dat wel per p. verschilt).

Over het eten, ik vind het eten persoonlijk in die pretparken echt prima om te eten. Heerlijk om een hotdog, hamburger etc te kopen, ik denk dat de prijzen lichtjes wat duurder zijn in zo een pretpark, maar ik geloof niet dat zulk eten smerig kan zijn.

Echt heel veel plezier man!!
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Disney land

Berichtdoor Duck » di jul 17, 2012 6:28 pm

Heel erg bedankt Snowmansion!! :) Ik denk dat het heel leuk gaat worden!! Ik ga een dag naar Disneyland en een dag naar het studiopark! :D
Ok, misschien ga ik toch maar in Space mountain, eerst eens kijken hoe het over de kop gaan bevalt in de Indiana Jones achtbaan in Disneyland.
Fijn om te weten dat het eten wel lekker is, op internet zie je namelijk heel veel mensen zeggen dat het duur is en niet eens lekker is.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Disney land

Berichtdoor Duck » wo jul 25, 2012 10:56 pm

Disneyland was echt h-e-l-e-m-a-a-l FANTASTISCH!!!! :D :D

Ik vertel er maar wat over ;) :
We waren direct om 10 uur daar!
We begonnen in Discoveryland en als eerste gingen we in Buzz Lightyear laserblast, toen duurde het wachten maar 10 minuten gelukkig,het lasergamen was erg leuk en je zat in een karretje met z'n tweeen en er zat een hendel in waarmee je het karretje 360 graden kon ronddraaien. Je moest tijdens de rit op bepaalde doelen richten waarvoor je als je het raakten punten kreeg, op het karretje kon je de hele tijd zien hoeveel punten je had.
Daarna Autopia, was ook leuk, het wachten ging alleen wel een beetje langzaam. Het parcours dat je rijd lijkt eigenlijk veel korter dan het in werkelijkheid is.
Space mountain hebben we toch maar overgeslagen, en gingen naar Star Tours, het wachten hier was wel leuk op een bepaald stuk want daar werd je vermaakt door een Star Wars robot die de hele tijd in het Frans aan het brabbelen en aan het zingen was! :P De film die er werd gedraaid was wel vet, vooral hoe de stoelen helemaal meebewogen . Een minpuntje was wel (maar dat ligt niet aan Disneyland of aan de attractie) dat ik aan mijn rechterkant een man had zitten (die ik overigens niet ken) die nogal erg stonk! Bahbah, die had geloof ik nog nooit van douchegel en deo gehoord!

Daarna even naar Fantasyland geweest, hier liepen we redelijk snel doorheen en zijn ook nergens in geweest,de 2e dag hebben we goed rondgekeken enz in Fantasyland. Wel was hier een gebouw waar je met Mickey op de foto kon, daar zijn we in de rij gaan staan, het was gelukkig wel binnen en er draaiden in de zaal waar de mensen moesten wachten allemaal oude Mickey filmpjes, dat was leuk! Na ongeveer 45 minuten wachten (wat ik er overigens wel voor over heb) konden we dan Mickey ontmoeten, dit was heel erg leuk en ik heb er ook wat foto's van!

Toen zijn we verder gelopen naar Adventureland. Waar we als eerste in de Pirates of the Caribbean waterbaan gingen, het is niet echt een "wilde" waterbaan (er komen 2 niet al te grote afdalingen(of hoe je dat ook noemt bij een waterbaan :P ) in voor) ,maar meer een hele mooie overdekte waterbaan die een piratenverhaal verteld. Er staan heel veel bewegende de dingen zoals poppen en er zijn leuke geluidseffecten, ook is het licht mooi gedaan, al met al een niet erg spannende maar wel een hele mooie en vermakelijke rit!
Toen we eruit kwamen hebben we wat rondgekeken op het schip van kapitein Haak, Adventure Island,Pirate Beach en La cabane de Robinson.
Ik weet nog dat ik daarna een bakje popcorn heb gehad, de leuke,plastieken Disneybeker met Mickey,Donald,Katrien,Goofy,Minnie en Pluto erop staat nu op mijn bureau met mijn tekenspullen erin!
We liepen verder en kwamen we uit op een stuk dat was ingericht in Alladin stijl, hier hebben we wat rondgekeken en foto's gemaakt, hier waren overigens geen echte attracties, maar meer restaurants en winkeltjes.
Vanuit hier liepen we verder naar Frontierland, hier gingen we eerst wat kijken in de cowboyachtige winkeltjes en daarna in Phantom Manor (spookhuis), het wachten ging lekker snel en we waren al snel aan de beurt. Ik moet trouwens zeggen dat bij deze attractie erg goed de wachttijd zo klein mogelijk is gemaakt ,door de hele baan vol karretjes te maken en niet om de zoveel meter 1 karretje. Maar waar was ik? Oh,ja! We gingen er dus in, naar mijn mening is het niet een erg eng spookhuis, waardoor het ook leuk is voor de iets jongere kinderen. Het was erg mooi gemaakt vanbinnen.
Toen we eruit kwamen liepen we even een stukje terug om vervolgens in de lange, 1 uur durende rij voor Big Thunder Mountain te gaan staan. de achtbaanrit was het wachten wel waard, aan het begin ga je met een tunnel onder het meer door en kom je uit bij de "mountains" waar eigenlijk zoiets de hele achtbaanrit plaatsvind, om terug te gaan naar waar je kan uitstappen moet de trein weer door de tunnel onder het meer door. De achtbaan heeft een redelijk kinderlijke uitstraling de de treinkarretjes, maar dat is ie absoluut niet, als ie eenmaal op weg is is ie erg snel an ga je lekker hard door de bochten en over heuvels. 'T is wel effe schrikken wanneer ie in een pikdonkere tunnel opeens een nogal scherpe bocht maakt!

Daarna zijn we naar U.S. Main Street gegaan en daar door alle winkeltjes gelopen .Maar voor we de winkeltjes ingingen hebben we gekeken naar de Disneyland Celebration Train : een erg kleurrijke trein met daarop Mickey,Donald,Katrien,Minnie,Goofy,Pluto,Knabbel,Babbel en nog een "vrouwelijke Knabbel/Babbel " waar ik de naam even van vergeten ben. De muziek bij deze "kleine parade" is er leuk en blijft voor de rest van de dag in je hoofd zitten! Toen die muziek (liedje:http://www.youtube.com/watch?v=ky1AsD2rN98&ytsession=xwSleF-ZsYD6pEYOJNYonCwN85i5qM-NweMF0Lrk0IEXzuOl7bB9XhsqSvvgBM7tc7Ho8fCt623biPpN1Re343Zj0f3JoMlOigqKsFjnZiZZDCC-HCkI6V9LKnh2lt7uEeLegcIdUXDjMoAL-I7qb269h_NOywoYLNTp-_XDqw6MPsTE__Qdv2QgesFCJJNRk8Jm4GsNIsc61TK_H62vGNpWPMmjF5aGRARBim-03X8xYgGNZDUf_B21k_bL16Ji1zwo0Lr0XXHYmjd0floGTll97_N_czsq6fewP-3zqO4j2WtloUx1AhPpIFrIMp18bmouZ-UfVwYfB540U4zwpK37YUx4i4C1YY7C4QtBr_BaQmsf9_LWdbc380qU0X91g93djkXSvzAbl5jTf0IPVMw9KUzkIIKgXTxHEOAyOYPAT4xsm-ZXsUQCJr7uxfOzaL1m84kT3xr5H1y2xMTVUxmvaxrjnWBrBhdGSHuszjehzKFz8jr2_Ae8bS4eJ2_Jrqt8jir2qJp_wCHLb2Ghrb9VHIx05WkWeOIZRWA6Vg9FPr2CZKu4H4eaB0y4dqU4qzSfQgLyy4uHG7E8shBA0cVmNbJl2bX8LUguP7exlSxVkmLIGh4hqg begon te spelen en al die Disneyfiguren langskwamen voelde ik me op de een of andere manier super happy!! Heerlijk gevoel was dat, dat hele blije gevoel! Wel opvallend was dat er nergens in Disneyland een grote Donald Duck knuffel te krijgen is, alleen maar grote Mickey en Minnie knuffels. Het leuke als je door Main Street loopt is dat het net echt lijkt of je terug in de tijd bent!
In de winkeltjes in Main Street heb ik gekocht:
-Strandlaken met daarop: Mickey,Donald,Goofy,Minnie en Pluto.
-45 cm grote Mickey Mouse knuffel.
-Pluche Donald Duck sleutelhanger

Toen we wat gekocht hadden hebben we wat Mexicaans gegeten in het "Fuente del Oro" restaurant, dat was lekker!!
Toen liepen we terug naar Main Street en was het bijna 19.00 uur: Disney magic on parade!!! Jippie!! :D
De parade was echt h-e-l-e-m-a-a-l te gek!!!! Echt ik vond het helemaal fantastisch!! En alweer kwam dat abnormaal blije gevoel terug! :P
Daarna nog even in wat attracties geweest waar het niet zo druk was.
En toen we naar de uitgang van het park liepen kon ik nauwelijks nog lopen van de pijn aan mijn voeten, maar ja, van 10.00 uur 's ochtends tot 21.30 uur 's avonds lopen is ook niet niks! ;)

En toen was er dag 2 ........
Allereerst gingen we naar het Walt Disney Studios park!
Hier gingen we eerst in Alladin's vliegende tapijten, was wel leuk!
Daarna mijn eigen Donald Duck matrozenpet gekocht,die ik voor de rest van de dag heb opgehouden. :)
Toen in Cars Race rally ,daar word je overigens best draaierig in :P . Ookal ziet het uit als een attractie voor kleine kinderen, ook voor grotere kinderen/volwassenen is het grappig!
Daarna liepen we verder naar Toy Story Playland (eerst wel tot speelgoed gekrompen ;) ), het is erg leuk gebouwd en je lijkt net zelf speelgoed (wat overigens ook de bedoeling is van playland, dus daar zijn ze goed in geslaagd!). Eerst gingen we in Slinky Dog Zigzag spin, het was gelukkig maar 5 minuten wachten. Het ritje was helaas wel een beetje kort.
Toen we eruit waren liepen we meteen verder naar Rc Racer. En ik moet zeggen, dat is echt heel erg vet!! (maar ook aan het begin de eerste keer een beetje eng ;) )
Verder gingen we naar Armageddon Special Effects. Hier zag je zelf hoe special effects in films worden gemaakt, en het was leuk om dat mee te maken.
Daarna gingen we naar ongeveer het interessantste van het hele park: Art of Disney animation!! Alles over tekenfilms, hoe figuren worden bedacht, aan het begin was een klein museum met allemaal oude tekenfilm affiches en schetsen en er werden belangrijke filmpjes uit de (disney)tekenfilm geschiedenis geprojecteerd, waaronder Steamboat Willy. Een zaal verder was er een soort bioscoop waar het ging om de kracht van de lange disney tekenfilms: er werden allemaal bijzondere,ontroerende,romantische,mooie en grappige momenten uit de Disney Classics getoond, goeie keuze van de momenten overigens!
Toen nog een Mickey beeld met een snowglobe erin gekocht en daarna weer naar disneyland gegaan, omdat we hadden nagevraagd wanneer je met Donald opde foto kan en blijkbaar kan je alleen als de Celebration train is gestop bij het kasteel met de Disneyfiguren die op de trein staan,waaronder Donald, op de foto. Na 10 minuten moesten alle Disneyfiguren weer terug naar de trein en dan reden ze met de trein weer terug door main Street naar de plek waar de trein staat.
TOen zijn we nog het kasteel in geweest, nog een paar attracties gedaan , en toen maar naar buiten gegaan, want we waren nogal moe.

Het was dus al met al echt super leuk, de aankleding van de parken was erg goed gedaan, het weer was goed : bewolkt maar niet koud, waardoor het niet heel druk was voor de zomervakantie, je hoefde nergens langer te wachten dan een uur. Het eten was lekker, de winkels waren heel leuk,de attracties waren heel leuk, de parades waren TOP!! En zo kan ik nog wel even doorgaan!

Ik hoop dat ik jullie niet heb verveelt met deze lange lap tekst, en ik hoop ook dat jullie niet zijn afgehaakt.. ;)
Bedankt voor jullie aandacht!! :)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Disney land

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jul 27, 2012 9:43 am

Klinkt leuk!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Disney land

Berichtdoor Duck » vr jul 27, 2012 10:28 am

Was het ook! ;)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Disney land

Berichtdoor Scrooge$ » zo dec 16, 2012 1:52 am

ja, disneyland geeft je een geweldig gevoel van magie en blijheid.zelf ben ik in disneyland florida geweest dat was ook erg leuk vooral het rondreizen naar 4 verschillende disneyparken :P
is trouwens iemand al eens in disneyland Hongkong geweest?
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Disney land

Berichtdoor Duck » zo dec 16, 2012 12:42 pm

Scrooge$ schreef:ja, disneyland geeft je een geweldig gevoel van magie en blijheid.zelf ben ik in disneyland florida geweest dat was ook erg leuk vooral het rondreizen naar 4 verschillende disneyparken :P
is trouwens iemand al eens in disneyland Hongkong geweest?

Wow, dat is cool, Disneyland Florida!
Nee, dit jaar was mijn eerste keer Disneyland(Parijs), dus in Hongkong ben ik (nog) niet geweest! ;)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Disney land

Berichtdoor Hidde » di aug 27, 2013 7:41 pm

Ik ben de afgelopen weken op vakantie geweest in Amerika en daar heb ik het Disneyland Park in Anaheim (Californië) bezocht; het allereerste Disney-themapark ooit gebouwd, en grotendeels ontworpen door Walt Disney zelf! Het was in één woord: GE-WEL-DIG! :D :D

Ik zat in een hotel naast het park. Het was daarvandaan maar 600 meter lopen naar het park. De avond voor we het park bezochten, zagen we vanuit het hotel al de prachtige vuurwerkshow. Deze zag je in het hotel zelfs beter dan in het park zelf, en het was ook dichterbij. Je hoorde alleen geen muziek.

Tegenwoordig is het park meer een resort. Er is een winkel- en uitgaansgebied genaamd Downtown Disney en er is naast het Disneyland Park ook nog een tweede Disneypark, Disney's California Adventure. Deze twee heb ik beide niet bezocht, alleen het originele park.

Het park was al vanaf 8 uur open. Zoals elk Disneypark kom je na de entree eerst op de Mainstreet, waaraan winkeltjes en restaurants zitten. Aan het eind van de Mainstreet staat een standbeeld met Walt Disney en Mickey Mouse, en daarachter het beroemde kasteel. Deze is trouwens kleiner dan die in Parijs (van wat ik me er nog van kan herinneren).

We wilden als eerste naar Frontierland, een gebied dat gethematiseerd is naar het Wilde Westen. We wilde namelijk in de Big Thunder Mountain Railroad gaan, omdat het nog rustig was, maar deze bleek de hele zomer gesloten te zijn. Het bleek niet de enige attractie te zijn die niet reed. Space Mountain ging kapot terwijl we in de rij stonden te wachten. Ook Indiana Jones Adventure en Matterhorn Bobsleds waren kapot toen we aankwamen. Later waren ze wel weer open. Ik kan me niet herinneren dat veel attracties in Disneyland Parijs ook vaak stuk waren. Dit zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat al de attracties in dit park erg oud zijn. Ze willen veel attracties origineel houden met als gevolg dat ze vaker stuk gaan. In Frontierland zijn we nog naar de Big Thunder Ranch gegaan. Een kinderboerderij met een Long Lost Friends gedeelte waar je met een minder bekend Disney-personage op de foto kunt. Ik sta op de foto met Broer Konijn, Bruin Beer en Rein Vos. :D We zijn daarna dan maar naar Fantasyland gegaan. Dit is het meest sprookjesachtige themagebied. Er zijn veel attracties waarmee je in een wagentje door een uitgebeelde Disneyklassieker rijdt. In dit gebied zijn daarom meer familieattracties te vinden. Voorbeelden zijn:
Peter Pan's Flight - Een hangende darkride door de wereld van Peter Pan.
"It's a small world" - Een boottochtje maakt door de hele wereld met dansende poppetjes.
Matterhorn Bobsleds – Een stalen bobslee door een grote berg met scherpe bochten. Na Fantasyland zijn we naar Tomorrowland gegaan, het themagebied met een ruimtevaartthema. We zijn onder andere in deze attracties gegaan:
Space Mountain - Een snelle achtbaan door het heelal.
Buzz Lightyear Laser Blast - Een attractie waarbij je in een karretje met een laserpistool tijdens de rit op zo veel mogelijk objecten moet schieten die langs de baan opgesteld staan.
Star Tours - Een simulator waarin je met een ruimteschip door de ruimte zoeft.
Finding Nemo Submarine Voyage - Een onderzeeër door de wereld van Nemo.
Autopia – Een attractie waarbij je met een kleine auto een parcour aflegt. Hierna zijn we naar Mickey’s Toontown gegaan. Dit is een nieuw themagebied in het park dat vooral op kleine kinderen is gericht. Je kunt in de huizen van Mickey, Minnie en Goofy, in de boot van Donald en in de boom van Knabbel en Babbel. De rest is gethematiseerd als het dorp Toontown in de film Who Framed Roger Rabbit. Er is hier ook een attractie door de wereld van Rober Rabbit waar ik ook in ben geweest. Vervolgens gingen we naar Adventureland. Een exotisch avonturengebied met een Jungle Cruise (een boottocht door een rivier langs dieren) en Indiana Jones Adventure, een achtbaan waarin je stuitert in een safari auto door een verloren tempel. Vanuit Adventureland gingen we door naar New Orleans Square. Dit themagebied is gethematiseerd naar de Amerikaanse stad New Orleans van de 19e eeuw. Ik ben hier in Pirates of the Caribbean geweest, een waterbaan door een wereld met wrede piraten (en natuurlijk Captain Jack Sparrow) die opvallend realistisch zijn gemaakt. Ook staat hier The Haunted Mansion. Dit is een groot spookhuis waarin je met wagentjes langs enge geesten rijdt. Als laatste gingen we naar Critter Country met een bosachtig thema. Hier ben ik in de Splash Mountain geweest. Een boomstamrivier-attractie door de wereld van Song of the South met Broer Konijn, Rein Vos en Bruin Beer waarin je erg nat wordt.

We zijn ook naar een theatervoorstelling geweest met Mickey Mouse dat eigenlijk een soort musical was. De parade was om 4 uur. Deze gaf zoals altijd weer een erg vrolijke sfeer mee. Hij zag er ongeveer zo uit als in deze video: http://www.youtube.com/watch?v=ZpHRkLOA5MM. Om negen uur was er op de Rivers of Ameria een grote show met Peter Pan in gevecht met Kapitein Haak op een groot schip en Mickey die een grote draak verslaat. Om half 10 was de grote vuurwerkshow die we dit keer vanuit het park bekeken hebben. Na de vuurwerkshow zijn we terug naar het hotel gegaan. Ik heb toen nog een ruggenkrabber gekocht met Mickey, Donald en Goofy heb in een winkel aan de Mainstreet. http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... G_1632.jpg

De rijen waren niet zo lang als ik eerst had gedacht. Ik heb het langst moeten wachten voor Matterhorn Bobsleds, zo’n 45 minuten. Je kon ook een Fastpass nemen; een kaartje waarmee je sneller door de rij komt als je op een bepaalde tijd terugkomt. Mijn favoriete attracties waren Splash Mountain, Pirates of the Caribbean en Finding Nemo Submarine Voyage. Deze attracties duren langer en de omgeving waardoor je vaart vind ik bij beide erg leuk en mooi.

Site van het park: https://disneyland.disney.go.com/
Plattegrond: http://www.themeparkbrochures.net/maps/ ... 008map.jpg
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Disneyland

Berichtdoor Ui » vr jun 22, 2018 4:29 am

Disneyland, Walt Disney World, theme park, resort complex...
Hoe zit dat eigenlijk precies? Wie kan het uitleggen?

Wikipedia bevat, voor zover Ui zo gauw ziet, de volgende informatie:

Disneyland (disambiguation)
Disneyland is the original Disney theme park in Anaheim, California.

Disneyland may also refer to:

Properties of The Walt Disney Company

Theme parks
- Tokyo Disneyland
- Disneyland Park (Paris), formerly "Euro Disneyland"
- Hong Kong Disneyland
- Shanghai Disneyland Park

Resort complexes
- Disneyland Resort in Anaheim, California
- Disneyland Paris, formerly "Euro Disney Resort" and "Disneyland Resort Paris"
- Hong Kong Disneyland Resort

Media
- Disneyland, the title of the Walt Disney anthology television series from 1954–1958
- Disneyland: The First 50 Magical Years, a film presentation on the history of Disneyland Park in Anaheim, California
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Disneyland_(disambiguation)

Walt Disney World
The Walt Disney World Resort, commonly known as Walt Disney World, or often just as Disney World, is an entertainment complex in Bay Lake and Lake Buena Vista, Florida, near Orlando and Kissimmee, Florida. Opened on October 1, 1971, the resort is owned and operated by Walt Disney Parks, Experiences and Consumer Products, a division of The Walt Disney Company. It was initially operated by Walt Disney World Company.
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Walt_Disney_World


De link "Disney theme park" verwijst naar Wikipedia-pagina 'Walt Disney Parks and Resorts'.
Wat is het verschil tussen "Theme parks" en "Resort complexes"?
Er is blijkbaar een verschil tussen 'Disneyland Park (Paris)' (theme park) en 'Disneyland Paris' (resort complex). Elk heeft een eigen Wikipedia-pagina.
Idem voor 'Hong Kong Disneyland' (theme park) en 'Hong Kong Disneyland Resort' (resort complex).

Is 'Disneyland Resort' geen "theme park", maar een "resort complex"?
Is 'Walt Disney World' geen "theme park", maar een "resort"?
Is een "resort" hetzelfde als een "resort complex"?

Heeft de USA alleen 'Disneyland Resort' en 'Walt Disney World'?
Of zijn er nog andere Disney-parken/resorts (of wat er ook op lijkt)?

Uitje snapt er helemaal niets van. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Disneyland

Berichtdoor Jop Duck » vr jun 22, 2018 5:40 am

Ui schreef:Is 'Disneyland Resort' geen "theme park", maar een "resort complex"?
Is 'Walt Disney World' geen "theme park", maar een "resort"?
Is een "resort" hetzelfde als een "resort complex"?

Heeft de USA alleen 'Disneyland Resort' en 'Walt Disney World'?
Of zijn er nog andere Disney-parken/resorts (of wat er ook op lijkt)?

Themepark is voor zover ik* weet betekent themepark pretpark. USA heeft volgens mij alleen die parken. Een resort is zover ik* weet een vakantieoord. Een resort complex is denk ik een groter vakantieoord.
Correctie=Google Translate
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Disneyland

Berichtdoor niels20020 » wo jul 04, 2018 8:43 pm

Ik zal het proberen uit te leggen, als dat me lukt ;)

Je hebt Walt Disney Parks and Resorts, een onderdeel van The Walt Disney Company dat (zoals de naam al zegt) de parken en resorts beheert. In totaal beheren ze 6 resorts over de hele wereld. Dit zijn:
  • Disneyland Resort (Californië, USA)
  • Walt Disney World Resort (Florida, USA)
  • Tokyo Disney Resort (Japan)
  • Disneyland Paris (Frankrijk)
  • Hong Kong Disneyland Resort (China)
  • Shanghai Disney Resort (China)
Deze resorts zijn weer opgedeeld in parken. Namelijk:
Disneyland Park & Disney California Adventure in Disneyland Resort
Magic Kingdom, Epcot, Disney's Hollywood Studios & Disney's Animal Kingdom in Walt Disney World Resort
Tokyo Disneyland & Tokyo DisneySea in Tokyo Disney Resort
Disneyland Park & Walt Disney Studios Park in Disneyland Paris
Hong Kong Disneyland in Hong Kong Disneyland Resort
Shanghai Disneyland Park in Shanghai Disney Resort

Daarnaast hebben alle resorts ook nog hotels en winkelcentrums. Sommige hebben ook nog waterparken en golfbanen.

Ik snap dat het allemaal een beetje ingewikkeld kan zijn, aangezien er veel namen zijn die op elkaar lijken en de parken ook veel overeenkomsten hebben.
Mijn top drie tekenaars:
1. Carl Barks
2. Don Rosa
3. Marco Rota
Avatar gebruiker
niels20020
Dagobert fan
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: di dec 13, 2016 7:42 pm
Woonplaats: Calisota

Re: Disneyland

Berichtdoor Big Bad Wolf » do apr 30, 2020 8:01 pm

De parken in Japan worden niet beheerd door TWDC.
Ze hebben ze ontworpen en gebouwd, maar het beheer is in handen van de Japanse eigenaren.
Disney krijgt alleen royalties van dat park.

Hoet het precies met de overige parken buiten de US zit weet ik niet zeker. voor zover ik weet hebben ze daar wel een flinke vinger in de pap.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Vorige

Keer terug naar Disney parken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron