Disneyland Istanbul (Turkije)

Berichtdoor kwuk duck » di mei 17, 2011 7:24 pm

DD schreef:Jongens wat heeft het überhaupt met de islam te maken? De enige islamitische land waar westerse producten verboden zijn is Iran (alhoewel ik niet begrijp dat door de DD is gepubliceerd!). Voor de rest heeft geen enkel land problemen met westers entertainment en ik kan het weten want ik kom zelf uit een islamitisch land. Verder heeft Turkije verreweg van de islam qua land en regering. En nogmaals Kwuk Duck, dit gaat over Europa, je haalt steeds landen uit Azië er bij.

Wie zegt dat het alleen over europa gaat?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor kwuk duck » di mei 17, 2011 7:25 pm

Naar mijn weten vald istanbul onder allebei.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » di mei 17, 2011 7:27 pm

De Zwarte Schim schreef:ze haten christenen en zo is het ook precies andersom!

O, zit het zo! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » di mei 17, 2011 7:33 pm

De Zwarte Schim schreef:
DD schreef:Misschien is ie bang dat christenen daar worden opgepakt :P

spot er maar niet mee! volg jij het nieuws niet ofzo? in Egypte hebben die moslims ook altijd ruzie met de christenen! en in Turkije hebben ze ook wle een hekel aan christenen, je wordt natuurlijk niet direct opgepakt, en ze weten het natuurlijk ook niet zomaar, maar je moet opassen hoor! je wordt daar met de nek aangekeken! ze haten christenen en zo is het ook precies andersom!

en Turkije is wel een islamitisch land!

Jongen je maakt je druk om niks. Er gaan jaarlijks honderden misschien wel duizenden Nederlanders naar Turkije. En in Turkije zelf wonen ook christenen. Zowel onbekende als bekende. Maar ja we gaan offtopic. Dit gaat over Disneyland. Als iemand meer informatie heeft over dat daar Disneyland komt is het welkom, maar ga anders alsjeblieft op het off gedeelte van McDrake verder discussieren.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » di mei 17, 2011 7:41 pm

On-topic:
Ik vind het wel interessant, Disneyland in Istanbul. Ben benieuwd of het erg zal verschillen van die bij Parijs. Het paleis van de sultan uit Aladdin zou ik wel interessant vinden in plaats van het kasteel dat we al vaker hebben gezien. (Aladdin zal zich wel ergens in Perzië afgespeeld hebben, maar de stijl past wel redelijk bij Istanbul toch?)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DD » di mei 17, 2011 8:00 pm

McDuck Menu schreef:On-topic: (Aladdin zal zich wel ergens in Perzië afgespeeld hebben, maar de stijl past wel redelijk bij Istanbul toch?)

Aladdin komt oorspronkelijk uit Irak. Maar het pas wel bij Istanbul ja haha :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » di mei 17, 2011 8:31 pm

DD schreef:
McDuck Menu schreef:On-topic: (Aladdin zal zich wel ergens in Perzië afgespeeld hebben, maar de stijl past wel redelijk bij Istanbul toch?)

Aladdin komt oorspronkelijk uit Irak. Maar het pas wel bij Istanbul ja haha :P

Oh haha, kleine topografische fout. Misschien kan ik dan beter Oosters zeggen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » di mei 17, 2011 11:13 pm

De Zwarte Schim schreef:spot er maar niet mee! volg jij het nieuws niet ofzo? in Egypte hebben die moslims ook altijd ruzie met de christenen! en in Turkije hebben ze ook wle een hekel aan christenen, je wordt natuurlijk niet direct opgepakt, en ze weten het natuurlijk ook niet zomaar, maar je moet opassen hoor! je wordt daar met de nek aangekeken! ze haten christenen en zo is het ook precies andersom!

Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen om zoveel onwetendheid. Weer zo iemand die denkt dat alle landen met een moslim-meerderheid gewoon op één hoop gegooid kunnen worden. Je zou eens de serie In Turkije moeten bekijken, dan krijg je een heel genuanceerd beeld van het land, met zijn ouderwetse en moderne kanten:

http://beta.uitzendinggemist.nl/program ... in-turkije
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » di mei 17, 2011 11:56 pm

Ik wil niet verder offtopic gaan, maar ik vind het nogal een opmerking om te zeggen: "ze haten christenen en zo is het ook precies andersom" Mag ik vragen waar je al deze wijsheden vandaan hebt?

Ik moet er een beetje van huilen. Ik snap ook niet waarom daar in dit topic zo'n punt over gemaakt moet worden. Er gaat geen geloofsovertuiging uit van Disney, dus dat is geen reden waarom een islamitisch land Disney hier om niet zou verwelkomen. Eerder omdat het westers is, mocht het land daar een sterke afkeer van hebben. In Turkije is hier sowieso geen sprake van, omdat het land zelf vrij westers is, en volgens mij ook tolerant. Ik denk dat je bang bent gemaakt door de media, en wat sommige figuren daar in zeggen.

Ontopic:
Zijn er meer berichten of is er nog meer informatie dat dit gaat gebeuren? Ik vind het namelijk een interessante keuze, als het waar is. Ben ook benieuwd of er dan toch meer Oosterse invloeden zullen zijn. Wederom heeft dat niets met religie te maken.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DD » wo mei 18, 2011 12:28 am

Dan ook even off:

Rubberduck schreef:Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen om zoveel onwetendheid. Weer zo iemand die denkt dat alle landen met een moslim-meerderheid gewoon op één hoop gegooid kunnen worden. Je zou eens de serie In Turkije moeten bekijken, dan krijg je een heel genuanceerd beeld van het land, met zijn ouderwetse en moderne kanten

http://beta.uitzendinggemist.nl/program ... in-turkije

Bedankt Rubberduck! Ik had het niet mooier kunnen zeggen. Turkije is trouwens los van alles heel thuis met Disney. Het had in (als ik het goed heb) 1932 al zijn eerste Disney blad (20 jaar voor Nederland dus).

On:
@McDuck Menu: Ik denk niet dat het speciaal oosterse invloeden zal hebben. Dat is met alle andere westerse producten in Turkije noch andere islamitische landen ook niet zo. Tenzij het om een feest of gelegenheid als Ramadan gaat dan wil het wel dat er speciale acties zijn (bijvoorbeeld dat er dan bij McDonald's korting is, ik zeg maar wat) maar dat is meer religie dan cultuur. In de Turkse Donald Duck vind je ook niks oosters terug. Het is gewoon de Donald Duck maar dan in het Turks en dat geldt ook voor de andere Disneybladen en Disney Channel, Disney XD Channel etc. etc.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » wo mei 18, 2011 1:04 am

Ok, thx voor de info, DD :) Het leek me wel een leuk concept, het is er denk ik wel een goede plaats voor.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » wo mei 18, 2011 1:47 am

McDuck Menu schreef:Ik wil niet verder offtopic gaan, maar ik vind het nogal een opmerking om te zeggen: "ze haten christenen en zo is het ook precies andersom" Mag ik vragen waar je al deze wijsheden vandaan hebt?

Het PVV verkiezingsprogramma? :P
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo mei 18, 2011 6:15 pm

Rubberduck schreef:
McDuck Menu schreef:Ik wil niet verder offtopic gaan, maar ik vind het nogal een opmerking om te zeggen: "ze haten christenen en zo is het ook precies andersom" Mag ik vragen waar je al deze wijsheden vandaan hebt?

Het PVV verkiezingsprogramma? :P

haha heel grappig. ik ben niet voor de PVV.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Roberto » ma jun 06, 2011 11:43 am

Jullie begrijpen toch wel dat dit geen echt Disneyland is? Het is gewoon een groot attractiepark, en het artikel noemt het 'een eigen Disneyland', net zoals Loeki onze eigen 'Mickey Mouse' is, om maar een slechte vergelijking te maken.

Disney is bezig met een park in Shanghai. Binnen Europa zal er echt geen 2e bijkomen nadat Disneyland Paris na 20 jaar nog steeds 2 miljard schuld heeft.
Roberto
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo okt 21, 2007 5:14 pm

Berichtdoor DD » ma jun 06, 2011 2:39 pm

Nee dat was in Ankara. Die van Istanbul gaat om een echte Disneyland.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney parken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron