Problemen met Internet-verbinding

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Rockerduck » za apr 11, 2009 10:06 pm

Ik weet dat dit topic eigenlijk op Off-topic hoort, maar omdat dat bijna verlaten is, hoop ik dat het van onze Admin hier mag blijven staan. Ik hoop dat iemand met veel verstand van computers mij kan helpen. Mijn probleem:

Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht. Ik zocht contact met het netwerk dat hier in huis is aangelegd, voerde de netwerksleutel in (beveiligd netwerk) en kon al heel snel zonder problemen op Internet. Ben zelfs als test even naar www.donaldduck.nl gegaan. Maar ik ga even weg van de laptop, kom weer terug en... nu is er opeens een "beperkte toegang", wat wil zeggen dat er gewoon géén toegang is. Router ge-reset, computer af en aan, maar niks helpt. Wie helpt?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » za apr 11, 2009 10:13 pm

Ik heb daar ook eens last van gehad toen heeft mijn vader iemand gebelt van een computer bedrijf en die heeft het toen hemaakt. Misschien kan jij dit ook doen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo apr 12, 2009 12:48 am

Rockerduck schreef:Ik weet dat dit topic eigenlijk op Off-topic hoort, maar omdat dat bijna verlaten is, hoop ik dat het van onze Admin hier mag blijven staan. Ik hoop dat iemand met veel verstand van computers mij kan helpen.

Ik heb daar geen verstand van. Daar zou ik zelf hulp bij nodig hebben. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo apr 12, 2009 2:34 am

Gebruikt je router WPA beveiliging? Of het oudere WEP?

Als ik in M'n KPN tijd problemen had om een laptop draadloos aan het modem te hangen (standaard WPA), dan probeerde ik meestal de WEP beveiliging. In principe is deze wel minder veilig vergeleken bij WPA, maarja, volgens mij is WEP prima in orde.

Anyway, bij oudere laptops werkte dit vaak wel. Alleen jouw probleem is toch wat vager. Wel verbinding kunnen maken in eerste instantie en dan weer verbreken... Ik ben helaas erg slecht in het oplossen van dit soort problemen op afstand. Ik moet echt achter de computer zitten.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » zo apr 12, 2009 2:55 pm

DisneyRemc°o° schreef:Gebruikt je router WPA beveiliging? Of het oudere WEP?

Al sla je me dood... Ik heb geen idee wat dat wil zeggen.

Het vreemde is, dat ik, iedere keer als ik de laptop opstart, wel een internet-verbinding heb, maar voor maar één minuut ofzo, en dan opeens niet meer. Dat is toch idioot?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo apr 12, 2009 10:36 pm

"Beperkte toegang" wil niet zeggen dat de verbindingssterkte zwak is? Dan zou het kunnen dat je steeds opnieuw de netwerksleutel moet invoeren. Maar goed, ik heb ook nog steeds internet via een draadje in mijn laptop, mijn beveiligde draadloze netwerk wil ook nog steeds niets doen...
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo apr 12, 2009 11:12 pm

Rockerduck schreef:
DisneyRemc°o° schreef:Gebruikt je router WPA beveiliging? Of het oudere WEP?

Al sla je me dood... Ik heb geen idee wat dat wil zeggen.

Het vreemde is, dat ik, iedere keer als ik de laptop opstart, wel een internet-verbinding heb, maar voor maar één minuut ofzo, en dan opeens niet meer. Dat is toch idioot?

Ik heb dat ooit een keer bij een klant gezien. Volgens een collega was dat een probleem dat Vista wel eens veroorzaakte. Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo in...

Je router heeft als het goed is een IP adres waarmee je in de setup van de router kan komen. Ik weet niet welk type je hebt, maar meestal is er wel een catagorie 'beveiliging' te vinden. Hierin zou je dan een keuze kunnen maken tussen WPA en WEP. ALs je de router op WEP zet, moet je waarschijnlijk zelf even een sleutel bedenken. Hierna moet je de laptop opnieuw naar je router laten zoeken en daar de nieuwe sleutel invoeren. Ik heb het vermoeden dat de WEP instelling minder problemen zal geven.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » ma apr 13, 2009 1:44 am

Ridder ter Geit schreef:"Beperkte toegang" wil niet zeggen dat de verbindingssterkte zwak is? Dan zou het kunnen dat je steeds opnieuw de netwerksleutel moet invoeren.

Nee, de verbindingssterkte is uitstekend. Ik heb maar één keer de netwerksleutel in hoeven voeren.

DisneyRemc°o° schreef:Je router heeft als het goed is een IP adres waarmee je in de setup van de router kan komen. Ik weet niet welk type je hebt, maar meestal is er wel een catagorie 'beveiliging' te vinden. Hierin zou je dan een keuze kunnen maken tussen WPA en WEP. ALs je de router op WEP zet, moet je waarschijnlijk zelf even een sleutel bedenken. Hierna moet je de laptop opnieuw naar je router laten zoeken en daar de nieuwe sleutel invoeren. Ik heb het vermoeden dat de WEP instelling minder problemen zal geven.

Ik heb een Sitecom router. Bij m'n vorige laptop, een Acer Aspire, had ik een Sitecom-kaartje nodig dat ik aan de zijkant in en uit kon steken, om verbinding te maken met het netwerk. Bij de nieuw laptop, een Sony Vaio, zit een kaartje voor draadloos internet ingebouwd.

Dank voor je tips, maar... hoe doé ik dat? Ik bedoel: waar en hoe vind ik het IP adres van de router en hoe kom ik dan 'in' de setup? Ik ben een beetje *kuch* een digibeet.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » ma apr 13, 2009 4:48 pm

Inmiddels is het probleem verholpen en typ ik deze tekst vanaf mijn nagelnieuwe laptop. Bedankt, Remco, je tips hebben gewerkt!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di apr 14, 2009 9:25 am

Rockerduck schreef:Inmiddels is het probleem verholpen en typ ik deze tekst vanaf mijn nagelnieuwe laptop.

Dat is goed te horen!

Rockerduck schreef:Bedankt, Remco, je tips hebben gewerkt!

Anytime! :)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten