Plaatsen van topics

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor Hidde » do mei 16, 2013 4:22 pm

De topics "Donald Duck K(r)oningsspecial" en "Donald Duck Dierenspecial" horen in 'Donald Duck Extra' thuis i.p.v. 'Albums en boeken'. Zou de admin dit a.u.b kunnen oplossen?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor Ridder ter Geit » do mei 16, 2013 4:52 pm

Volgens mij zijn dit geen 'Donald Duck Extra' uitgaven, maar bij de speciale uitgaves van Donald Duck weekblad.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor Hidde » do mei 16, 2013 4:58 pm

Ridder ter Geit schreef:Volgens mij zijn dit geen 'Donald Duck Extra' uitgaven, maar bij de speciale uitgaves van Donald Duck weekblad.

Klopt, maar hier is geen rubriek voor op dit forum. ;) Zoals je in 'Donald Duck Extra' kunt zien staan daar alle andere specials en op Inducks heet de uitgave 'Extra Donald Duck Specials'.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor DD » do mei 16, 2013 6:25 pm

Er zijn twee soorten uitgaven:

1. Extra Donald Duck
2. Extra Donald Duck Extra

"Extra Donald Duck" is te herkennen aan de logo van DDW met "Extra" als toevoeging en een, voor desbetreffende uitgave, passende slagzin met (meestal?) "...uit een vrolijk weekblad" als toevoeging. De slagzin heeft dezelfde font en grootte als "Een Vrolijk Weekblad" van DDW. Dit houdt in dat deze uitgaven als extra op de DDW worden beschouwd. Vroeger kwamen ze alleen uit voor Sinterklaas en Kerst. Tegenwoordig ook voor andere gelegenheden en onderwerpen. Inducks onderscheidt de Extra Donald Duck Sinterklaas en Kerst uitgaven van de overige onderwerpen en beschouwt het als een aparte serie. Dat is naar mijn mening niet correct.

"Extra Donald Duck Extra" is te herkennen aan de logo van DDE met "Extra" als toevoeging. Verder hebben de covers hetzelfde design als DDE. Deze serie is een toevoeging op DDE. Vroeger kwam alleen nummer 7,5 uit maar tegenwoordig ook andere nummers (vooral 4,5 en 10,5).

Naar mijn mening hoort "Extra Donald Duck" in het rubriek "Donald Duck Weekblad" en "Extra Donald Duck Extra" in "Donald Duck Extra". Doordat men zich niet aan de aard van series houdt, is afdeling "Disney Strips" op McDrake een puinhoop geworden.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr mei 17, 2013 7:38 am

Ik ben het met DD eens. Zowel Donald Duck weekblad als Donald Duck Extra als Donald Duck pockets hebben 'extra' delen. Die horen gewoon thuis in de gedeeltes over Donald Duck weekblad, Donald Duck Extra en Donald Duck pockets.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor Hidde » vr mei 17, 2013 9:06 am

Dat zou best kunnen, maar dan zou de admin alle topics over de specials moeten verplaatsen... :P
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor admin » za mei 18, 2013 7:47 pm

Hidde schreef:De topics "Donald Duck K(r)oningsspecial" en "Donald Duck Dierenspecial" horen in 'Donald Duck Extra' thuis i.p.v. 'Albums en boeken'.

De topics staan nu in subforum/rubriek 'Donald Duck Extra'.

DD schreef:Er zijn twee soorten uitgaven:

1. Extra Donald Duck
2. Extra Donald Duck Extra

Dat is waar. Misschien zou er een rubriek 'Extra Donald Duck' moeten zijn, naast 'Donald Duck Extra'. Vooralsnog is het woord "Extra" in de titel een reden om dan alles maar onder "Extra" te zetten.
Feitelijk is 'Extra Donald Duck Extra' ook een aparte serie. Anders zou deze 'Donald Duck Extra' geheten hebben, omdat het halve nummer genoeg onderscheid maakt.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor Jordy » zo nov 17, 2013 3:02 pm

Is het mogelijk om een eerder gemaakt bericht te kunnen bewerken? Soms wil ik graag mijn berichten aanvullen/verbeteren, maar dit kan alleen door een nieuw bericht te maken.
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor admin » zo nov 17, 2013 3:56 pm

Het bewerken van berichten kan tot 30 minuten na verzenden.
De limiet dient om te vermijden dat mensen achteraf hun bijdragen dusdanig gaan veranderen, dat discussies moeilijk terug te lezen zijn.

Een alternatief is de (nu amper gebruikte) McDrake Wiki.
http://wiki.mcdrake.nl/
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor Michiel Q » za nov 15, 2014 7:11 pm

Topicstarter Jordy meldt dat topic "Donald Duck Kerstspecial 2014" dubbel is en mag worden verwijderd.

N.B. Elk topic toont een verschillende afbeelding. Kennelijk is die met Dagobert onjuist. Ik denk dat Jordy zich vergist heeft. Zoals elk jaar zijn er twee uitgaven die op elkaar lijken, maar verschillende titels dragen. Mijns insziens hoeft slechts de titel van 't Dagobert-topic te worden veranderd in "Een Vrolijke Kerst met Donald Duck 2014".
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor Oom Paspasu » za nov 15, 2014 8:53 pm

Deze is er ook: viewtopic.php?f=12&t=3152&p=65437#p65437.

Er zijn nu dus drie topics, waarvan twee de naam "Donald Duck Kerstspecial" dragen en twee de voorkant van "Een vrolijke kerst met Donald Duck" laten zien. Deze kan dus weg of op slot.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor Jordy » zo nov 16, 2014 6:29 pm

Excuses, het had inderdaad eenvoudiger gekund door de titel te wijzigen. Bij Sanoma waren ze ook nogal in de war met deze 2 uitgaves, vandaar dat ik dat ook was :)
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor Michiel Q » za jan 09, 2016 11:00 pm

a) Dubbel topic gesignaleerd. Nieuw lid Odile startte tweemaal (!) het topic "vervolgdelen disney films". Dit onderwerp wordt reeds behandeld in het topic "Direct-to-video vervolgen". (Wellicht door Odile niet herkend omdat video's ouderwets zijn.) ;)

b) Wat doet het topic "Berichten" eigenlijk in het subforum "Disney films"? ::shock:
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor admin » di jan 19, 2016 7:08 pm

Verwerkt. Excuses voor de vertraging.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Plaatsen van topics

Berichtdoor admin » do jun 02, 2016 10:57 pm

Dit is het topic voor het melden van problemen met plaatsen van topics.
Zoals bijvoorbeeld dubbele topics.

Ook typefouten in titels kunnen hier worden worden gemeld.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron