Plaatsen van topics

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Rockerduck » di jun 26, 2007 3:55 pm

Daniel, kun jij even de titel aanpassen van mijn topic 'Howard Ashman & Allan Menken' in 'Disney medewerkers buitenland'? Menken's voornaam moet zijn: Alan (met één L). En als je dan toch bezig bent: in het stukje noem ik 'Page O'Hara' maar ze heet: 'Paige'. Ergens heb ik ook 'op' met hoofdletters geschreven, dat hoort zo ook niet. Verder schreef ik per ongeluk ergens: "de liedje suit", wat moest zijn: "de liedjes uit".
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » di jun 26, 2007 4:18 pm

Topic over 'Donald Duck Vakantieboek' hoort thuis op subforum 'Albums en boeken' (staat nu nog op 'Disney strips algemeen').
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=308
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » di jun 26, 2007 5:48 pm

Ik heb het topic 'Howard Ashman & Alan Menken' geplaatst op 'Disney medewerkers buitenland', omdat het gaat om medewerkers... van Disney... uit het buitenland. Maar omdat daar verder alleen topics staan van strip-auteurs (wat toeval is, omdat het subforum daar niet specifiek voor bedoeld is), komen daar misschien geen mensen die alleen geïnteresseerd zijn in de Disney-films... waar het topic wel over gaat. Kunnen we een uitzondering maken en het tpic op beide subfora zetten?

Topic: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 3728#p3728
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » di jun 26, 2007 5:53 pm

Rockerduck schreef:Daniel, kun jij even de titel aanpassen van mijn topic 'Howard Ashman & Allan Menken' in 'Disney medewerkers buitenland'? Menken's voornaam moet zijn: Alan (met één L). En als je dan toch bezig bent: in het stukje noem ik 'Page O'Hara' maar ze heet: 'Paige'. Ergens heb ik ook 'op' met hoofdletters geschreven, dat hoort zo ook niet. Verder schreef ik per ongeluk ergens: "de liedje suit", wat moest zijn: "de liedjes uit".

Ik heb de titel gecorrigeerd. Nieuwe titel is 'Howard Ashman & Alan Menken'.

Het praktisch herschrijven van een bericht vind ik te ver gaan. Zeker als het gaat om meerdere schrijffouten. Dan kan volgens mij het bericht beter opnieuw verstuurd worden, in gecorrigeerde vorm.

Rockerduck schreef:Topic over 'Donald Duck Vakantieboek' hoort thuis op subforum 'Albums en boeken' (staat nu nog op 'Disney strips algemeen').
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=308

Ik heb het topic verplaatst naar 'Albums en boeken'.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » wo jun 27, 2007 7:28 pm

Graag nog antwoord op mijn eerdere vraag (reactie #33) en nog een vraag: kan Daniel de link in deze post even fixen?
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 3743#p3743
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » do jun 28, 2007 10:03 pm

Rockerduck schreef:Ik heb het topic 'Howard Ashman & Alan Menken' geplaatst op 'Disney medewerkers buitenland', omdat het gaat om medewerkers... van Disney... uit het buitenland. Maar omdat daar verder alleen topics staan van strip-auteurs (wat toeval is, omdat het subforum daar niet specifiek voor bedoeld is), komen daar misschien geen mensen die alleen geïnteresseerd zijn in de Disney-films... waar het topic wel over gaat. Kunnen we een uitzondering maken en het tpic op beide subfora zetten?

Topic: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 3728#p3728

Een topic in meervoud op meerdere subfora lijkt mij warrig. Zie bijvoorbeeld de vele Roep-topics op het [url=forum.mcduck.nl]McDuck.nl forum[/url]. Ik zou, denk ik, liever gaan voor een extra topic dat alleen doorverwijst en dan gesloten kan worden.

Misschien zou het helpen als er bij de subfora omschrijvingen komen? Ik heb gevraagd om suggesties voor omschrijvingen, maar daar heb ik geen antwoord op gekregen.

Als er eenmaal meer film-medewerkers 'Disney medewerkers buitenland' komen, dan wordt vanzelf duidelijk dat het om meer dan alleen strips gaat. Het woord medewerker kan ruim gebruikt worden. Zo zijn bv. acteurs Julie Andrews (Mary Poppins) en Johnny Depp (Jack Sparrow) ook 'Disney medewerkers buitenland'.

Rockerduck schreef:Graag nog antwoord op mijn eerdere vraag (reactie #33) en nog een vraag: kan Daniel de link in deze post even fixen?
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 3743#p3743

Je wens is verhoord. Rekening volgt.
Zulke ongevraagde smilies kun je vantevoren vermijden door de optie "Laat nooit smilies zien voor deze bijdrage" aan te vinken. Zie de opties boven de Verzenden-knop. (Werkt helaas niet bij "snelle bijdragen".)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 29, 2007 12:06 am

Beschrijvingen:

Disney Algemeen: Praat hier over Disney-zaken die je niet kwijtkunt op de andere fora.
Disney Films: Praat hier over alle tekenfilms, shorts, speelfilms en televisieseries van Disney.
Disney spellen: Praat hier over zowel gezelschapsspellen als videospellen van Disney.
Disney sites: Praat hier over alle officiële sites van Disney en fansites over Disney.
Personages en stambomen: Praat hier over alle Disney-personages en hun achtergronden.
Fanfictie- en fantekeningen: Laat je zelfgemaakte Disney-tekeningen en Disney-verhalen zien.

Disney strips algemeen: Praat hier over stripuitgaven van Disney in het algemeen.
Donald Duck Weekblad: Praat hier over zowel oude als nieuwe Weekbladen en over het Weekblad in het algemeen.
Donald Duck Extra: Praat hier over zowel oude als nieuwe Extra's en over de Extra in het algemeen.
Pockets: Praat hier over zowel oude als nieuwe Pockets en over de Pockets in het algemeen.
Albums en boeken: Praat hier over albumseries en boekuitgaven van Disney (o.a. Beste Verhalen, Oom Dagobert)

Disney medewerkers algemeen: Praat hier over de mensen die op wat voor manier dan ook voor Disney werken in algemene zin.
Disney medewerkers Nederland: Praat hier over specifieke Nederlandse mensen die voor Disney werken.
Disney medewerkers Buitenland: Praat hier over specifieke mensen die voor Disney werken in het buitenland.
Carl Barks: Praat hier over de beroemdste tekenaar van Donald Duck-strips.
Don Rosa: Praat hier over de striptekenaar Rosa.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 29, 2007 12:09 am

Toch vind ik het ergens onlogisch om topics over acteurs, componisten etc. niet onder 'Film' te zetten.

Wat mij logisch lijkt, is dat acteurs, cameramensen, regisseurs etc. onder 'Film' komen; dat alle subfora die nu 'Medewerkers' heten, voortaan 'Auteurs' gaan heten en alleen om striptekenaars -en scenaristen gaat draaien; en dat 'Disney medewerkers algemeen' gereserveerd wordt voor mensen als Thom Roep, Jos Beekman etc.: 'échte' medewerkers.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » za jun 30, 2007 2:41 am

Topic 'Het verleden van de Leeuwenkoning' hoort m.i. onder subforum 'Personages en stambomen' (i.p.v. 'Disney algemeen', waar het nu staat):

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 3775#p3775
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » za jun 30, 2007 6:47 pm

Rockerduck schreef:Topic 'Het verleden van de Leeuwenkoning' hoort m.i. onder subforum 'Personages en stambomen' (i.p.v. 'Disney algemeen', waar het nu staat):

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 3775#p3775

Verplaatsing is geschied.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di jul 03, 2007 2:38 pm

Onderstaande topics staan onder 'Personages en stambomen'.
Zouden ze beter thuis kunnen horen onder 'Fanfictie & -tekeningen'?

Het verleden van de leeuwenkoning
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=327
Zwarthart Zware
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=317

Veel berichten lijken er over eigen fantasie te gaan, i.p.v. over Disney-informatie. Vandaar mijn vraag.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » do jul 05, 2007 7:20 pm

Omdat 'Zwarthart Zware' ook (deels) gaat over echte informatie uit echte strips, zou je die bij 'Personages' kunnen laten staan. 'Het verleden van de Leeuwenkoning' is volgens mij wel puur fanfictie.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » zo jul 08, 2007 8:33 pm

Rockerduck schreef:Omdat 'Zwarthart Zware' ook (deels) gaat over echte informatie uit echte strips, zou je die bij 'Personages' kunnen laten staan. 'Het verleden van de Leeuwenkoning' is volgens mij wel puur fanfictie.

'Het verleden van de Leeuwenkoning' is verplaatst naar subforum 'Fanfictie & -tekeningen'.

Bij topic 'Zwarthart Zware' denk ik dat er, voor het overzicht, een keuze tussen echte strips en fanfictie en moet worden gemaakt. Bijvoorbeeld een splitsing van topics. Een topic met Zwarthart van de strips, en een topic met Zwarthart-fanfictie.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo jul 08, 2007 9:34 pm

Rockerduck schreef:Beschrijvingen:

Disney Algemeen: Praat hier over Disney-zaken die je niet kwijtkunt op de andere fora.
Disney Films: Praat hier over alle tekenfilms, shorts, speelfilms en televisieseries van Disney.
Disney spellen: Praat hier over zowel gezelschapsspellen als videospellen van Disney.
Disney sites: Praat hier over alle officiële sites van Disney en fansites over Disney.
Personages en stambomen: Praat hier over alle Disney-personages en hun achtergronden.
Fanfictie- en fantekeningen: Laat je zelfgemaakte Disney-tekeningen en Disney-verhalen zien.

Disney strips algemeen: Praat hier over stripuitgaven van Disney in het algemeen.
Donald Duck Weekblad: Praat hier over zowel oude als nieuwe Weekbladen en over het Weekblad in het algemeen.
Donald Duck Extra: Praat hier over zowel oude als nieuwe Extra's en over de Extra in het algemeen.
Pockets: Praat hier over zowel oude als nieuwe Pockets en over de Pockets in het algemeen.
Albums en boeken: Praat hier over albumseries en boekuitgaven van Disney (o.a. Beste Verhalen, Oom Dagobert)

Disney medewerkers algemeen: Praat hier over de mensen die op wat voor manier dan ook voor Disney werken in algemene zin.
Disney medewerkers Nederland: Praat hier over specifieke Nederlandse mensen die voor Disney werken.
Disney medewerkers Buitenland: Praat hier over specifieke mensen die voor Disney werken in het buitenland.
Carl Barks: Praat hier over de beroemdste tekenaar van Donald Duck-strips.
Don Rosa: Praat hier over de striptekenaar Rosa.

Het informele karakter van de omschrijving spreekt me aan. Probleem is wel dat hoe langer de omschrijving is, hoe (verticaal) langer de overzichtspagina wordt.

De herhaling "Praat hier" lijkt me storend.

Zijn de omschrijvingen eenduidig en omvattend? Reacties zijn welkom.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » ma jul 09, 2007 2:55 am

Inderdaad kan 'Praat hier' steeds storend zijn. Maar interessanter lijkt me een antwoord op mijn andere punt, in bijdrage #38.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron