Zero-gebruikers

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jun 28, 2009 2:38 pm

Er zijn mensen die inloggen met enorme rare namen als xjlpvrtesz, en dan nooit een bericht plaatsen. Wie zijn dit en wat doen ze hier? Dit zijn trouwens meer dan 3/4 van alle leden. Kan admin ze niet, net als op de Internationale McDrake, gewoon deleten?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Redmess » zo jun 28, 2009 3:54 pm

Het zijn spambots die random acounts aanmaken om links en producten te spammen. Er is helaas weinig aan te doen, en verwijderen heeft weinig zin, dan staat het de volgende dag weer vol.

Bovendien doen ze in die lijst geen kwaad, en we hebben geen spam op dit forum. Wat dat betreft gaat het dus uitstekend hier.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor kwok » do sep 24, 2009 6:45 pm

Nou dat is ook een beetje oneerlijk. Ik had ook een topic hierover geopend en toen werd ik voor egoïstisch uitgemaakt :P maakt niet uit hoor ik trek me er niks van aan.
maar het was mij ook opgevallen.
ieder geval fijn dat ik het nou ook weet
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma sep 28, 2009 4:22 pm

Redmess schreef:Het zijn spambots die random acounts aanmaken om links en producten te spammen. Er is helaas weinig aan te doen, en verwijderen heeft weinig zin, dan staat het de volgende dag weer vol.

Bovendien doen ze in die lijst geen kwaad, en we hebben geen spam op dit forum. Wat dat betreft gaat het dus uitstekend hier.

Binnenkort zullen ze weer verwijderd worden. Is al eerder gebeurd. Dat is een bewerkelijke klus. En één foute klik en er is schade. Ook kunnen er zero-gebruikers tussen zitten die wel echt zijn, de zogenaamde "lurkers".

Tot nu toe doen de zero-gebruikers nog geen kwaad. Maar McDrake International is gesloten omdat er expliciete plaatjes verschenen. De enige oplossing die ik zie is het gebruiken van nieuwe, verse forumsoftware. Software die gebruik kan maken van filtering zoals Captcha.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha

Heeft Caspar een oordeel of advies over deze situatie?

kwok schreef:Nou dat is ook een beetje oneerlijk. Ik had ook een topic hierover geopend en toen werd ik voor egoïstisch uitgemaakt :P maakt niet uit hoor ik trek me er niks van aan.

Dat andere topic is:
Vraag
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1221

De titel daarvan is vaag. Misschien hebben mensen er daarom overheen gekeken. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DuckBoy » ma sep 28, 2009 4:34 pm

Invervolg ff kijke want Kwok's topic was er eerder.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Daniel73 » ma sep 28, 2009 4:35 pm

DuckBoy schreef:Invervolg ff kijke want Kwok's topic was er eerder.

De titel daarvan is vaag. Misschien hebben mensen er daarom overheen gekeken. Ik in elk geval wel. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » ma sep 28, 2009 4:50 pm

Ik denk dat zero-gebruikers wel gedelete kunnen worden. Lurkers kunnen tenslotte ook als gast alles lezen.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Redmess » ma sep 28, 2009 4:57 pm

Wij hebben onze zero-gebruikers ook maar opgeruimd, al was het maar omdat de meerderheid spam was. En Daniel heeft gelijk, een verkeerde klik en je zit met de brokken.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten